Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@09:58:27 GMT

افتخارآفرینی در قلب خلیج‌فارس؛ مرسی آقای جنتلمن

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۲۱۲۰۴

افتخارآفرینی در قلب خلیج‌فارس؛ مرسی آقای جنتلمن

به گزارش ایرنا؛ زمانی‌که نمایندگان ایران راهی دوحه شدند تا مسابقات لیگ قهرمانان در منطقه غرب را پیگیری کنند، کمتر کارشناس و علاقمندی امید داشت تا تیمی از ایران بتواند در رقابت با حریفان تا دندان مسلح کشورهای حوزه خلیج فارس به فینال برسد.

اما هرچه از مسابقات گذشت، پرسپولیس با تفکرات یحیی و اتحادی که در بین نفراتش دیده می‌شد، امیدها را زنده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیمی که به غیر از نیمه نخست دیدار اول برابر التعاون در سایر دیدارها، اجازه نفس کشیدن به حریفان را نداد. حتی در دیداری که با گل «موعز علی» از روی نقطه پنالتی، مغلوب الدحیل قطر شد بازهم سرخ‌های ایران عملکردی ستودنی داشتند.

تیمی که حدود نیمی از ترکیبش را نفرات جدیدی تشکیل می‌دادند که حتی در ادوار مختلف لیگ برتر در بین ستاره‌ها نبودند اما در ترکیب پرسپولیس با اندیشه‌های گل‌محمدی به ستاره تبدیل شدند.

رسیدن به فینال با غلبه بر حریفانی که هرکدام چندین میلیون دلار برای رسیدن به موفقیت هزینه کرده بودند، حلاوت فینالیست شدن پرسپولیس را افزایش می‌دهد.

حتی دست به یکی کردن باشگاه‌های حوزه خلیج فارس با کنفدراسیون فوتبال آسیا در محرومیت «عیسی آل‌کثیر» بهترین گلزن پرسپولیس نقش داشتند، نتوانست خللی در عزم راسخ ارتش سرخ ایجاد کند و نماینده ایران سزاوارانه نامش را در فینال حک کرد.

جدا از تمامی مباحث حاشیه‌ای که برای پرسپولیس در جریان مسابقات ایجاد شد، باید به نقش اصلی سریال رسیدن نماینده ایران به فینال اشاره کرد. نقشی با هنرنمایی یحیی گل‌محمدی سرمربی خوش‌فکر و کاربلد که توانست تیمی که ستاره‌های خود (علی علیپور، مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند) را از دست داده بود با نفرات جدید به فینال برساند.

مربی جنتلمن و کاربلدی که به جای بهانه‌گرفتن، جنگید و تیمش را ساخت و این روحیه را به بازیکنان و هواداران چندین میلیونی تیمش هم تزریق کرد تا آنان با اتحادی مثال‌زدنی به موفقیت برسند.

یحیی که اگر مربی چشم‌آبی و خارجی بود اکنون از سوی برخی رسانه‌های ایرانی تبدیل به قدیس تبدیل شده بود، نشان داد که با مربی ایرانی هم می‌توان تیم‌های آسیایی را یکی پس از دیگری شکست داد. گل نخورد، با فوتبالی زیبا به گل رسید و در نهایت به آنچه سزاورش هستی دست یافت.

مرسی مربی جنتلمن بابت صبوری و فوتبال هوشمندانه و با برنامه‌ای که به کالبد پرسپولیس تزریق کردی تا نماینده ایران در خلیج فارس افتخار آفرینی کرده و موجب شادی هواداران کثیر خود شود.

برچسب‌ها باشگاه پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا کنفدراسیون فوتبال آسیا عیسی آل کثیر خلیج فارس یحیی گل محمدی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: باشگاه پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا کنفدراسیون فوتبال آسیا عیسی آل کثیر خلیج فارس یحیی گل محمدی باشگاه پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا کنفدراسیون فوتبال آسیا عیسی آل کثیر خلیج فارس یحیی گل محمدی اخبار کنکور خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۱۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید و انتشار ۱۰ چارت جدید از آب‌های خلیج فارس توسط ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان نقشه برداری کشور، با تولید و انتشار بین‌المللی ۱۰ چارت جدید شامل پنج چارت فراساحلی خلیج فارس از منطقه مطاف تا سیری، چهار چارت دسترسی از مناطق جزیره خارک، بندر معلم، پل و کشتی سازی و یک چارت بندرگاهی از بندر دیر، امکان استفاده دریانوردان از این چارت‌ها به منظور تامین ایمنی دریانوردی در آب‌های کشور فراهم شد.

با انتشار چارت‌های فراساحلی، چارت‌های آدمیرالیتی انگلیس از آب‌های تحت حاکمیت جمهوری اسلامی حذف می‌شود. با انتشار چارت‌های جدید، تعداد چارت‌های منتشر شده این سازمان در سطح بین‌الملل به ۷۶ چارت ناوبری افزایش یافت.

علی سلطانپور با اعلام انتشار بین‌المللی چارت‌های جدید اعلام کرد: تولید این چارت‌های دریایی حاصل تلاش متخصصان هیدروگرافی و پردازش (کارتوگرافی) دریایی این سازمان بوده و در باندهای مختلف کاربری تولید شده‌اند که هم اینک پس از طی کنترل‌های نهایی بر اساس استانداردهای سازمان جهانی هیدروگرافی مورد تایید قرار گرفته و بصورت بین‌المللی منتشر شده و در اختیار دریانوردان قرار گرفته‌اند.

وی افزود: عملیات هیدروگرافی و تولید چارت‌های دریایی از چهار دهه پیش در سازمان نقشه‌برداری کشور آغاز شده و از سال ۱۳۹۴ چارت‌های دریایی به منظور تامین ایمنی تجارت دریایی بر اساس الزامات دریانوردی آغاز شد، بطوریکه تاکنون ۶۶ چارت از تولیدات این سازمان منتشر شده بود که با انتشار چارت‌های جدید این عدد به ۷۶ چارت افزایش یافت.

سلطانپور خاطر نشان کرد: انتشار چارت‌های دریایی از آب‌های حاکمیت کشور بر اساس الزامات بین‌المللی انجام شده و با انتشار چارت‌های تولید داخل، ضمن تامین ایمنی دریانوردی در آب‌های داخلی و تحت حاکمیت کشور، چارت‌های قدیمی تهیه شده توسط کشورهای بیگانه (انگلیس و روسیه) حذف شده و چارت‌های به‌روز جمهوری اسلامی ایران، جایگزین می‌شود.

مدیریت آبنگاری و امور جزر و مدی سازمان نقشه‌برداری کشور با چهار دهه تجربه در زمینه هیدروگرافی و تهیه چارت‌های دریایی از آب‌های جنوب و شمال کشور تاکنون صدها چارت دریایی در مقیاس‌ها و باندهای کاربری مختلف تولید کرده است که شناورها به منظور حفظ ایمنی دریانوردی و بر اساس قوانین بین‌المللی ملزم به استفاده از آن هستند. چارت‌های دریایی امروزه بر اساس الزامات بین‌المللی در فرمت الکترونیک (ENC) تهیه و منتشر شده و استفاده از آن بر روی شناورها الزامی است.

هماهنگی‌های لازم به منظور اولویت‌بندی و انتشار چارت‌های دریایی توسط کمیته ملی هیدروگرافی انجام شده و چارت‌های ناوبری دریایی پس از قرار گرفتن در اولویت‌های این کمیته و از طریق آن منتشر می‌شوند. چارت‌های ناوبری دریایی به منظور امکان انتشار در سطح بین‌الملل باید با توجه به آخرین استانداردهای سازمان جهانی هیدروگرافی تهیه شده و بطور مداوم به‌روز رسانی شوند. این چارت‌ها همچنین قبل از انتشار، توسط مراجع زیر نظر سازمان جهانی هیدروگرافی (IHO) تحت کنترل‌ قرار گرفته و پس از اطمینان از صحت آنها، اجازه انتشار می‌یابند.

کد خبر 6085112 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح می شود
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح شد
  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران
  • پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟ | گام تازه برای برتری در مسابقات
  • بیستمین قهرمانی اینتر را مدیون اینزاگی هستیم
  • اوسمار ویرا: هیچوقت فکر نمی‌کردم تیمی از ایران من را بخواهد؛ با نظر مستقیم گل‌محمدی به پرسپولیس آمدم / فیلم
  • چرا از هلدینگ خلیج فارس سهمی به بچه‌های خلیج فارس نرسد؟
  • ایجاد رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌ فارس
  • تولید و انتشار ۱۰ چارت جدید از آب‌های خلیج فارس توسط ایران