Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-24@12:53:19 GMT

پیشرفت طرح سبلان به 95.65 درصد رسید

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۲۱۵۰۸

پیشرفت طرح سبلان به 95.65 درصد رسید

عملیات اجرایی پتروشیمی سبلان به عنوان یکی از طرح های هلدینگ انرژی سپهر با پیشرفت 3.3 درصدی در شهریورماه به 95.65 درصد پیشرفت رسید.

به گزارش «انرژی امروز» از نیپنا، مدیرعامل انرژی سپهر اظهارکرد: پتروشیمی به عنوان موتور محرکه توسعه اقتصادی کشور  نقش بسزایی در تولید ناخالص ملی دارد در شرایط فعلی ارز آورترین صنعت کشور به شمار می رود از این رو باید با تمام دقت نظر و مجاهدت در خصوص توسعه پتروشیمی ها فعالیت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه پس از سال ها انتظار در آستانه پایان کار پتروشیمی سبلان قرار گرفته ایم و مراحل پیش راه اندازی و راه اندازی را در دستور کار قرار گرفته است.

 

داود باقری افزود: « برنامه ریزی های مدونی را در مدت زمان یکسال گذشته در دستور کار هلدینگ قرار داده ایم و اکنون به پیشرفت چشمگیر 3.3 درصدی پیش راه اندازی تنها در شهریور ماه دست یافته ایم که این دستاورد ماحصل همان برنامه ریزی ها و تلاش های صورت گرفته است. خوشبختانه امروز پیشرفت این پروژه از مرز 95.65 درصد گذشته و مرحله پیش راه اندازی پروژه به 60 و مرحله راه اندازی نیز به 12 درصد رسیده است.

 

وی تصریح کرد: تمام تلاش سهامداران و مدیران این هلدینگ آن است تا با افتتاح پتروشیمی سبلان در سال جاری ضمن ارزش آفرینی اقتصادی، 300 شغل مستقیم و 1200 شغل غیر مستقیم را برای کارجویان ایجاد کنند.

 

هدف از اجرای پتروشیمی سبلان احداث و راه اندازی یک واحد متانول با ظرفیت 1.6 میلیون تن در زمینی به مساحت 7 هکتار واقع در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است. شرکت صاحب لیسانس و دانش فنی این واحد، شرکت هالدر تاپسوی دانمارک است.

برچسب هاشرکت صنایع پتروشیمی سبلان

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو پتروشیمی سبلان راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۱۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند؛ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد

مراسم واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر رضا درویش و علی خطیر مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، مسئولان فدراسیون فوتبال حضور داشتند.

بر این اساس ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر (۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵ درصد) انتقال پیدا کرد.

۱۰ درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است ۵ درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

مالکیت مشترک سرخابی‌ها که در اختیار وزارت ورزش بود مشکل اصلی دو باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رفت.

دیگر خبرها

  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند؛ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • پرسپولیس سهامدارانش را قرمز پوش کرد!
  • ۹۰ درصد نیرو‌های پتروشیمی ایلام بومی هستند
  • سهم استقلال - پرسپولیس چند؟
  • دانشگاه شریف به دنبال راه اندازی انستیتو از دانشگاه سازمان ملل است
  • سهام استقلال و پرسپولیس به فروش رفت + جزئیات
  • استقلال و پرسپولیس فروخته شدند