Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:03:46 GMT

کلاهبرداری از شهروندان تهرانی تحت عنوان شرکت بیمه

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۲۲۵۱۱

کلاهبرداری از شهروندان تهرانی تحت عنوان شرکت بیمه

به گزارش ایرنا از پلیس پایتخت، سرهنگ علیرضا ناصری‌نژاد روز یکشنبه اظهارداشت: تعدادی از شهروندان به قرارگاه جلب محکومان متواری پلیس پیشگیری تهران مراجعه و  اعلام داشتند با تبلیغی که یکی از دفاتر بیمه ای در خصوص درست کردن شرایط بیمه ای کرده بود، برای دریافت حکم بازنشستگی و جاری شدن مستمری بازنشستگی مان به دفتر بیمه که تابلو بیمه نیز در سردر دفتر نصب بود، مراجعه کردیم و هر یک مبلغ ۳۰ میلیون تومان وجه به حسابی که اعلام کرده بودند واریز کردیم ولی با گذشت مدتی متوجه شدیم که دفتر بیمه جمع آوری شده و هر دو متصدی بیمه به تماس های مکرر ما پاسخگو نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: محتویات پرونده نشان از این داشت دو متهم با همکاری یک دیگر با افتتاح دفتر بیمه اجاره ای بدون مجوز در مدت کوتاهی اعتماد تعدادی از افراد محل را جلب کرده و با وعده درست کردن سابقه بیمه ای مبالغ ۳۰ میلیون تومان از متقاضیان اخذ و پس از مدتی کوتاهی محل را تخلیه و در محل نامعلومی پنهان شده اند.

معاون هماهنگ کننده پلیس پیشگیری با اشاره به اینکه متهمان با مدارک جعلی دفتر بیمه را اجاره کرده بودند، تصریح کرد: با دریافت دستور قضائی مبنی بر شناسایی مخفیگاه هر دو متهم و بازداشت آنان، تیمی از ماموران این قرارگاه بررسی موضوع را بر عهده گرفتند و در تحقیقات پلیسی به دست آوردند یکی از متصدیان بیمه از مجرمان حرفه ای و سابقه دار بوده و پیش تر با جرم موبایل قاپی روانه زندان شده است و مدتی است که از زندان آزاد شده است.

وی ادامه داد: مخفیگاه متهمان در حوالی شهرک غرب شناسایی و ماموران قرارگاه جلب محکومان متواری موفق شدند هر دو متهم را در مخفیگاهشان در یک عملیات پلیسی دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان به ۵۰ فقره کلاهبرداری به همین شیوه اعتراف کردند به شهروندان هشدار داد: قبل از واریز وجوه درخواستی به هر شخص حقیقی یا حقوقی، در ابتدا اصالت شخصیت توسط سازمان یا شرکت مرکزی را بررسی و پس از اطمینان از اصالت پروانه کسب معتبر اقدام به عقد قرارداد و یا واریز وجه کنند.

برچسب‌ها شهر تهران کلاهبرداری پلیس تهران بزرگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران کلاهبرداری پلیس تهران بزرگ شهر تهران کلاهبرداری پلیس تهران بزرگ اخبار کنکور دفتر بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۲۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: کلاهبردار خرید و فروش خودرو به ارزش ۶۵ میلیارد ریال در شهرستان آبادان دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سیدمحمود میرفیضی اظهار کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری از طریق خرید و فروش خودرو و کشیدن چک بلامحل در شهرستان آبادان، تیمی ویژه‌ای از اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: متهم با استفاده از شگردهای مختلف و دادن چک، اعتماد آن‌ها را جلب و برای تحویل خودروی خارجی، مقدار قابل توجهی پول از آن‌ها دریافت کرده است.

فرمانده انتظامی استان خوزستان خاطرنشان کرد: مأموران پلیس با بهره برداری از بانک‌های اطلاعاتی و انجام اقدامات فنی و پلیسی هویت کلاهبردار در شهرستان آبادان شناسایی شدند و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات کاملاً غافلگیرانه آن را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سردار میرفیضی با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری حدود ۶۵ میلیارد ریال برآورد می‌شود، اضافه کرد: با تشکیل پرونده متهم به همراه مالباختگان برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 747236

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد
  • کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد