Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در گفت‌وگویی با روزنامه عربی «العربی الجدید» (نزدیک به قطر) به موضوعاتی مختلفی از جمله ایران پرداخت.

وی در پاسخ به سوالی درباره ادعای آمریکا مبنی بر فعال شدن مکانیسم ماشه (اسنپ بک) علیه ایران و بازگشت تمام تحریم‌ها علیه تهران (در ۳۰ شهریور) گفت: موضع ما در این خصوص کاملا واضح است، فقط اعضای شرکت‌کننده در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اجازه دارند هر گونه نقض تعهدات اساسی ذکر شده در برنامه جامع اقدام مشترک توسط ایران را به اطلاع شورای امنیت سازمان ملل برسانند؛ آمریکا در سال ۲۰۱۸ از این توافق خارج شده بنابراین حق تجدید تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماس ادامه داد: از تحریم‌هایی که دولت آمریکا مجددا علیه ایران تحمیل کرده، مطلع شده‌ایم و از این بابت ابراز تأسف کرده‌ایم و تصمیم گرفتیم با این کشور در فشار حداکثری همراه نشویم. تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران در حدی که برنامه جامع اقدام مشترک اجازه می‌دهد باقی خواهد ماند و این بدان معناست که تحریم تسلیحاتی که اتحادیه اروپا علیه ایران وضع کرده تا سال ۲۰۲۳ ادامه پیدا می‌کند.

در همین زمینه، هفته جاری «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت را در ماه جاری (اکتبر) برعهده‌ دارد، اعلام کرد، بر خلاف ادعای واشنگتن مکانیسم مکاشه علیه ایران فعال نشده است.

هایکو ماس در اشاره به نزاع فلسطینی-اسرائیلی هم اعلام کرد، آلمان همواره بر راهکار دو دولتی در این موضوع تأکید داشته و هفته گذشته دیدارهایی با مقامات فرانسه، اردن و مصر برای استفاده از فرصت فعلی در راستای روند صلح داشته است.

وزیر خارجه آلمان به مسأله درگیری ‌های لیبی نیز پرداخت و گفت، صلح در لیبی ممکن است و ممنوعیت واردات سلاح به این کشور موضوعی اساسی در حل نزاع به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: هایکو ماس وزیر خارجه آلمان اسنپ بک تحریم ایران علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۳۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های هماهنگ آمریکا و انگلیس علیه ایران اعلام شد

به گزارش جماران؛ آمریکا و انگلیس امروز -پنج‌شنبه- و در ادامه اقدام‌های ضدایرانی خود، دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه تهران اعمال کردند.

در چارچوب این تحریم‌ها، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، ۱۶ فرد و دو نهاد در ایران که موتورهای پهپادهای مورد استفاده در حمله اخیر را تولید می‌کنند، هدف تحریم قرار داد.

انگلیس نیز در اقدامی هماهنگ، چندین سازمان نظامی، اشخاص و نهادهای ایرانی که در صنایع پهپاد و موشک‌های بالیستیک ایران فعالیت می‌کنند را هدف تحریم قرار داده است.

 

دیگر خبرها

  • تحریم های هماهنگ آمریکا و انگلیس علیه ایران اعلام شد
  • بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند
  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ موشکی به اسرائیل
  • مشاور امنیت ملی آمریکا: تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران