Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@22:08:22 GMT

موج جدید تغییرات در شهرداری تهران

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۲۳۲۶۰

موج جدید تغییرات در شهرداری تهران

۱۱ ماه بیشتر به پایان عمر مدیریت فعلی شهری نمانده است. امروز شهردار تهران تعداد از شهرداران و یکی از معاونان خود را تغییر داد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، چند روزی است که خبر تغییر و تحول در شهرداری تهران مطرح است. البته این موضوع از سوی عده‌ای رد و از سوی برخی مدیران تأئید شد. از ابتدای صبح خبر رسید که قرار است شهرداران مناطق ۲، ۳، ۵، ۱۴، ۱۷ و ۲۱ و همچنین معاون امور مناطق شهرداری تهران تغییر کند گفت: رایزنی‌هایی صورت گرفته است، اما هنوز قطعی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پای تغییرات به شورای شهر باز شد

پای تغییرات شهرداری امروز به شورای شهر باز شد و برخی از اعضا در حال نوشتن نامه و جمع کردن امضا بودند که باید تغییرات حتما در جلسه هم‌اندیشی اعضای شورا مطرح شود و تغییرات بعد از بحث و بررسی‌ها انجام شود.

هاشمی: حناچی دیروز در مورد تغییرات با من صحبت کرد

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در واکنش به انتصابات جدید شهرداری اعلام کرد که پیروز حناچی شهردار تهران روز گذشته موضوع را باوی در میان گذاشته است.

تصمیم‌گیر نهایی در مورد انتصابات شخص شهردار تهران است

رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: تصمیم‌گیر نهایی در مورد انتصابات شخص شهردار تهران است، ولی اعضای شورا می‌توانند نظر مشورتی و تکمیلی ارائه دهند.

شهرداری اصولاً ۲۴ ساعت تا ۳۶ ساعت قبل موضوع انتصابات جدید را به من اعلام می‌کند

هاشمی اضافه کرد: مدیران جدید، برخی رؤسای مناطق و مدیران ارشد هستند که شهرداری اصولاً ۲۴ ساعت تا ۳۶ ساعت قبل موضوع انتصابات جدید را به من اعلام می‌کند و من آن را با اعضای شورا مطرح می‌کنم و اگر کسی نظری دارد اعلام کند.

حناچی بالاخره تصمیم به تغییر گرفت

چندساعتی بیشتر از این اظهارنظر هاشمی نگذشته بود که پیروز حناچی شهردار تهران بالاخره تصمیم خود مبنی بر تغییر و جابجایی برخی شهرداران مناطق پایتخت را اجرایی کرد. د

مصطفی سلیمی معاون امور مناطق شهرداری تهران شد

پیروز حناچی طی حکمی مصطفی سلیمی شهردار منطقه ۳ را به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران منصوب کرد. در حکم سلیمی آمده است «نظر به تعهد، شایستگی و تجارب جنابعالی، به موجب این حکم به سمت سرپرست معاونت هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران منصوب می‌شوید. امید است با استعانت از پروردگار یکتا و در راستای تحقق شعار تهران شهری برای همه و با تکیه بر پاکدستی، دانش، توانمندی، نیرو‌های لایق و متعهد شهرداری تهران موجبات خدمت‌رسانی مفید و مؤثر به شهروندان عزیز تهران را فراهم آورید. انتظار می‌رود مجموعه سیاست‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات حوزه تصدی خود را براساس برنامه‌های اعلام شده تنظیم و در چارچوب قوانین و مقررات و اسناد فرادستی با رعایت حقوق مردم عمل نمائید.»

مصطفی سلیمی سابقه شهردار بودن در مناطق ۶، ۱۸، ۲۱ و ۳ را دارد و همچنین چندساعتی هم به عنوان سرپرست شهرداری تهران از سوی اعضای پنجمین دوره شورای شهر انتخاب شد. وی همچنین مدیرکل حراست شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران را در پرونده کاری خود دارد و از نیرو‌های باسابقه شهرداری تهران است.

تواهن شهردار منطقه ۳ شد

همچنین پیروز حناچی طی حکمی احمد تواهن را به عنوان شهردار منطقه ۳ و جایگزین سلیمی انتخاب کرد.

لطفی شهردار منطقه ۱۷ شد

پیروز حناچی طی حکمی داوود لطفی را به عنوان شهردار منطقه ۱۷ انتخاب کرد و در حکم وی آمده است «انتظار می‌رود مجموعه سیاست‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات حوزه تصدی خود را براساس برنامه‌های اعلام شده برای اداره شهر تهران و در راستای مدیریت و بهینه‌سازی اقتصادی پروژه‌ها شفاف‌سازی قرارداد‌ها و تسرّی مشارکت شهروندان در اداره امور شهر در چارچوب قوانین عمل کنید».

کامبیز مصطفی‌پور شهردار منطقه ۱۴ شد

پیروز حناچی شهردار تهران همچنین طی حکمی کامبیز مصطفی‌پور را به عنوان شهردار منطقه ۱۴ انتخاب کرد و طی حکمی رضا رجب‌زاده را هم به عنوان شهردار منطقه ۲۱ منصوب کرد.

حسن رحمانی شهردار منطقه ۲ شد

البته پیروز حناچی، حسن رحمانی را به عنوان شهردار منطقه ۲ و جایگزین رسول کشت‌پور کرد.

یکی از مدیران به خبرنگار فارس گفت که کشت‌پور شهردار منطقه ۲ بازنشسته شده است.

مجید رباطی شهردار منطقه ۱۰ شد

همچنین پیروز حناچی طی حکمی مجید رباطی را که قبلا سرپرست شهرداری منطقه ۱۰ بود را به عنوان شهردار این منطقه منصوب کرد و از خداوند منان خواستار توفیقات روزافزون برای رباطی شد.

البته شهردار تهران در خردادسال جاری سید مناف هاشمی را به عنوان معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران منصوب کرد.

چندی پیش هم خبر رسید که قرار است معاون مالی اداری شهرداری برکنار شود و البته این خبرتکذیب شد و مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، در اطلاعیه‌ای درباره شایعات پیرامون معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران با تکذیب آن نوشت: معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران مانند همیشه با قوت در حال انجام خدمت است و کار‌ها با هماهنگی همه کارکنان معاونت و شخص مهندس امامی پرقدرت ادامه دارد.

این مرکز در این اطلاعیه تاکید کرد: برخی با ایجاد و انتشار شایعاتی از این دست به دنبال بر هم زدن فضای همدلی در معاونت مالی و بدنه شهرداری تهران هستند، اما شهرداری تهران بدون توجه به شایعات در حال خدمت‌رسانی به مردم است.

پیروز حناچی شهردار تهران در حکمی اول بهمن ماه ۹۷ عبدالحمید امامی را به عنوان معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران منصوب کرد. مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز وزارت نفت و عضو هئیت مدیره هلدینگ خلیج فارس از دیگر سوابق معاون شهردار تهران بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهردار شهری شهرداری تهران شورای شهر امور مناطق شهرداری تهران پیروز حناچی شهردار تهران عنوان شهردار منطقه شهرداری تهران منصوب شهردار منطقه ۲ معاون مالی شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۳۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو

همزمان با تلاش‌های شبانه‌روزی برای تحقق قرارداد خرید ۶۳۰ واگن، به واسطه ارتباط خوب شهردار تهران با دولت و همت آقای رئیسی، ۱۵ درصد پیش پرداخت خرید واگن‌ها پرداخت شده و بزودی واگن‌ها به تهران می‌رسند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مدیریت شهری ششم تهران و دولت سیزدهم بالاترین سطح همکاری دو نهاد مهم و خدمتگزار را دنبال می‌کنند، به طوری که نه تنها علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران در جلسات مداوم و هفتگی هیئت دولت شرکت می‌کند بلکه رئیس‌جمهور، حکم نماینده ویژه برای شهردار تهران صادر کرد.

اما در این میان مخالفان تلاش کردند که اختلاف‌نظر فنی یکی از مدیران میانی وزارت کشور با مدیریت شهری بر سر تایید صلاحیت واگن‌های وارداتی را به اختلاف دو نهاد تعمیم دهند. برخلاف نظر این مدیر، مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران می‌گوید: متروی تهران پیش از این کارشناس تایید واگن‌ها بوده و اگر شرکت دیگری بخواهد کار تایید را انجام بدهد باید دو تا سه میلیارد تومان هزینه شود و ما نمی‌خواهیم هزینه اضافی صرف شود.

رسانه‌های اصلاح‌طلب در حالی روی فراموشی مردم حساب باز کردند که گویا از یاد برده‌اند  که این محسن هاشمی؛ رئیس شورای شهر تهران در دوره اصلاحات بود که بارها و حتی در تلویزیون، حسن روحانی و دولتمردان دولت قبل را به باد نقد گرفت؛ هاشمی حتی  در آذر ماه سال 1399 درباره عدم تامین پول واگن‌ها، رفتار دولتمردان گذشته را «خیلی کودکانه» خواند و گفت: «...چرا دولت مردان ما نمی‌فهمند، وقتی ما سیستمی را هزینه کردیم، تونل و تجهیزات ثابت را ساخته‌ایم، اما چرا واگن خریداری نمی‌کنیم ...».

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

آتش اختلاف در شورای شهر دوره پنجم آنقدر شعله‌ور بود که هر دو طرف بارها علیه یکدیگر صحبت کردند و ابایی هم از اعلام آشکار اختلافات نداشتند البته این  شکاف، به موضع گیری‌های آشکار رسانه‌ای محدود نشد، بلکه آنقدر وسعت گرفت که رئیس جمهور دوره قبل حتی اجازه ورود پیروز حناچی؛ شهردار سابق تهران به جلسات هیئت دولت را نمی‌داد.

ماجرای واگن‌ها چیست؟

پیروز حناچی؛ شهردار سابق تهران چند ماه پیش در روزنامه اعتماد مدعی شده بود «قرارداد 630 واگن مترو، اساساً مرتبط با مدیریت شهری فعلی شهر تهران نیست و به تلاش‌های مدیریت قبلی باز می‌گرد» هرچند که صحبت‌های اولیه به آن سال‌ها بر می‌گردد اما باید از پیروز حناچی پرسید که برای این قراردادی که از سال 97 ابلاغ شده چه قدمی برداشته است؟

واقعیت این است که نه تنها در دوره قبل اقدام عملی در این باره انجام نشد بلکه شهردار تهران همزمان با تلاش‌های شبانه‌روزی برای تحقق قرارداد خرید 630 واگن، به واسطه ارتباط خوب با دولت و همت آقای رئیسی، 15 درصد پیش‌پرداخت خرید واگن‌ها را پرداخت و حتی با افزایش 25 درصدی این تعداد را به 791 دستگاه رساند.

همچنین این دوره مدیریت شهری توانست در اتفاقی کم‌نظیر رکورد افتتاح میانگین ماهانه یک ایستگاه مترو را ثبت کند و آن و در اختیار مردم قرار دهد.

این درحالیست که در آن دوره مدیریتی نه تنها واگن و اتوبوسی به ناوگان حمل و نقل اضافه نشد بلکه 1600 اتوبوس کمتر از آنچه تحویل گرفته شد به دوره زاکانی تحویل داده شد و در موضوع مترو حتی انبارهای قطعات یدکی مترو خالی به دوره مدیریت ششم تحویل داده شد.

همچنین طبق آنچه در کتابچه تحول و تحویل (که مدیران دوره قبل برای کارنامه عملکردشان چاپ کردند)، تنها برنامه‌ریزی برای تهیه 200 دستگاه اتوبوس (80 دوکابین و 120 تک کابین) دیده می‌شود که با 826 اتوبوس جدید، 428 دستگاه اتوبوس اورهال شده و قرارداد 2500 دستگاه اتوبوس 12 متری، 25000 دستگاه تاکسی سدان برقی، 2500 دستگاه تاکسی شاسی‌بلند (suv)، 10 هزار دستگاه ون و 150 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی قابل مقایسه نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • شهرداری به دنبال ارائه کیفیت خدمات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب است
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق