Web Analytics Made Easy - Statcounter

مواجه مهراب قاسم خانی با زورگیر و قمه کشی که چند روز پیش به دختر او حمله و از وی دزدی کرده بود، دلسوزی و همدردی هنرمندانی را برانگیخت که در اتفاقات مشابه مخالف اعدام سارقان و زورگیران هستند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چندی پیش در خبرها خواندیم که سارقی قمه کش به دختر مهراب قاسم خانی، نویسنده مطرح سریال های طنز سینما و تلویزیون حمله کرده و قصد اخاذی و دزدی از وی را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا پس از چند روز این سارق دستگیر شده و مواجه حضوری دختر قاسم خانی با سارق و صحبت ها و عکس العمل های آن ها در کلانتری در حال وایرال شدن است.

 

 

قاسم خانی در خصوص وضعیت روحی دخترش گفت: « این حادثه باعث شده دخترم از بیرون رفتن بترسد و حتی زمانی که قصد دارد خودرویش را به داخل پارکینگ منتقل کند از من می‌خواهد مقابل در پارکینگ مراقب وی باشم.»

برای مهراب قاسم خانی پیش از این در اتفاقی مشابه، زورگو و دزدی به او حمله کرده و گوشی موبایل او را سرقت کرده و خود مهراب در پستی در اینستاگرام، این خبر را منتشر کرده بود و در کامنت هایی، بسیاری از هنرمندان در دلجویی از وی، خواستار دستگیری و مجازات سارق شده بودند.

 

 

داستان این قمه کشی و زورگویی بارها برای سایر هنرمندان و سلبریتی ها و یا خانواده های آن ها اتفاق افتاده است و رسانه ها اخبار آن ها را در فضای مجازی و صفحات خود منتشر کرده اند. جالب اینجاست که همه آنها بدون شک خواستار مجازات و زندانی شدن آن زورگیران بودند و دلخور از فضای ناامنی که برای آن ها و خانواده شان اتفاق افتاده است.

بی اختیار، نگارنده به یاد اتفاق ها و حوادث مشابهی می افتد با این تفاوت که به جای خانواده سلبریتی ها که گرفتار این سارقان شده اند، این بار مردم عادی، اموال عمومی و بیت المال گرفتار زورگویان و سارقان قمه کشی شده بودند که در این حادثه عزیزی از خانواده آن ها به دست این سارقان به قتل رسیده بود. ولی در کمال تعجب، هنرمندان به جای دلسوزی با مردم داغدار و رنج دیده، در اقدامی مشترک شروع به هشتگ بازی #اعدام_نکنید در فضای مجازی در مقابله با دستگاه قضایی کشور و در دفاع از آن سارقان و دزدانی کردند که در جامعه ایجاد ناامنی کرده و خانواده هایی را داغدار کرده اند.

 

 

 

 

مهراب قاسم خانی، چند سال پیش هم در دفاع از «ریحانه جباری» قاتل مرحوم سربندی که به حکم اعدام محکوم شده بود، پست می گذارد و آه و وایلای چرا اعدام می کنید را سر می دهد.

در سال 93 کمپین های هنرمندانی نظیر قاسم خانی باعث آزردگی شدید خانواده مقتول و همچنین ایجاد شدن سیل تهمت نسبت به آنها شد؛ نتیجه این دخالت ناعاقلانه اعدام ریحانه جباری بود و حتی تلاش های منطقی ستاد دیه و قوه قضائیه برای گرفتن رضایت خانواده مقتول به نتیجه نرسید.

 

 

مثل اینکه تا این اتفاق و زورگویی و دزدی برای تک تک هنرمندان اتفاق نیافتد، از عمق این فاجعه آگاه نمی شوند و می خواهند به هر بهانه ای در فضای مجازی موج سواری کرده و حتی بدون اطلاع از جزئیات چنین پرونده هایی، فقط اعلام حضور کرده و اظهار مخالفت با دستگاه قضایی کنند. ولی در کوچکترین اتفاق مشابه ای که برای خود و خانواده شان می افتد، شروع به آه و وا مصیبتا کرده و تمام دستگاه های امنیتی را به باد اعتراض می گیرند.

بعد از این اتفاقی که برای قاسم خانی و دخترش افتاد، کاربران توییتر با انتشار فیلم مواجه دختر قاسم خانی با سارق و دزدی که به وی حمله کرده بود، با کنایه به مهراب قاسم خانی، خواستار بخشش و لطف و مهربانی او با سارق بودند. کنایه ای که از واکنش های مشابه قاسم خانی در مواجه با اتفاقات اخیر می افتاد.

 

 

حال باید دید مهراب قاسم خانی که برای دیگران از بخشش و لزوم جلوگیری از اعدام افراد مخل امنیت جامعه سخن می گوید، حاضر است فردی که دخترش را با بیماری های عصبی روبرو کرده، ببخشد و آیا اساسا این حق را برای دیگر افراد جامعه نیز قائل است که قاتل فرزند، پدر یا مادر خود یا زورگیر نوامیسشان را نبخشند و خواستار مجازات آنها باشند؟

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مهراب قاسم خانی قاسم خانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۳۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش یک حقوق‌دان به حکم اعدام توماج صالحی

به گزارش خبرآنلاین، محسن برهانی حقوقدان و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در مورد حکم اعدام توماج صالحی در شبکه اجتماعی ایکس/ توئیتر نوشت: «به نظر من قطعاً حکم اعدام #توماج_صالحی در دیوان عالی کشور نقض خواهد شد. اما ضروری است دستگاه قضا چاره‌ای بیندیشد در خصوص برخی شعب مجازات‌گرا که اینگونه سخاوتمندانه احکام سنگین صادر و برای مردم و کشور و سیستم قضایی هزینه تولید می‌کنند. خوانندگی و افساد فی الارض!!»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899317

دیگر خبرها

  • واکنش یک حقوق‌دان به حکم اعدام توماج صالحی
  • دستگیری ۷۰ زورگیر و سارق موبایل در تهران + فیلم
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت
  • تماس فوری علی دایی با ترانه علیدوستی | واکنش پدر بازیگر سرشناس به تماس شهریار
  • ببینید | لحظه دستگیری اولین سارق دارای پابند الکترونیک | تعقیب و گریز و تیراندازی پلیس با زورگیر خشن
  • دستگیری سارقی که مجهز به پابند الکترونیک بود
  • سارق زورگیر در شاهرود دستگیر شد
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ سارق زورگیر دستگیر شد
  • دستگیری سارق زورگیر در شاهرود
  • سبک زندگی دکتر مرندی به روایت دخترش | ساده‌زیستی را از پدر و مادر یاد گرفتیم