Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@08:25:47 GMT

آمریکا حقی برای توسل به سازوکار ماشه ندارد

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۲۴۲۳۷

آمریکا حقی برای توسل به سازوکار ماشه ندارد

وزیر خارجه آلمان بار دیگر بر غیرقانونی بودن توسل دولت آمریکا به سازوکار ماشه برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا،هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان بار دیگر بر غیرقانونی بودن توسل دولت آمریکا به سازوکار ماشه برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هایکو ماس در مصاحبه مفصلی با روزنامه العربی الجدید با یادآوری مواضع دولت متبوعش در خصوص برجام و مکانیسم ماشه گفت: تنها مشارکت‌کنندگان در «طرح جامع اقدام مشترک» حق دارند نقض تعهدات ذیل این توافق را در شورای امنیت مطرح کنند. آمریکا در سال ۲۰۱۸ از این توافق خارج شده و در نتیجه حق تمدید تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را ندارد.

وزیر خارجه آلمان افزود: آلمان، فرانسه و انگلیس همچنان به حفظ و اجرای کامل برجام متعهد هستند. ماس البته در ادامه ادعا‌هایی را نیز علیه جمهوری اسلامی مطرح کرد، از جمله اینکه گفت: این توافق‌نامه در حال حاضر تنها ابزاری در اختیار ماست تا جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران را تحت نظارت دقیق بین‌المللی داشته باشیم.

این مقام آلمانی با نادیده گرفتن بدعهدی اروپا در عمل به تعهدات خود ذیل برجام ادامه داد: ما از ایران می‌خواهیم که از نقض بیشتر برجام خودداری کند. ایران باید گام‌های عملی و مشخصی را در جهت رعایت کامل تعهدات هسته‌ای خود بردارد.

ماس درباره اصرار دولت آمریکا بر توسل به مکانیسم ماشه گفت ما از تحریم‌های اعمال شده توسط دولت ایالات‌متحده علیه ایران مطلع شدیم و از این بابت ابراز تأسف کردیم. ما تصمیم گرفتیم با آن‌ها در کمپین فشار حداکثری همراهی نکنیم. تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران در حد مجاز شده در برجام همچنان ادامه خواهد داشت. این به معنای آن است که تحریم تسلیحاتی اعمال شده توسط اتحادیه اروپا علیه ایران، تا سال ۲۰۲۳ همچنان پابرجا خواهد بود.

آمریکا پس از ناتوانی در تصویب قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، مدعی استفاده از مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تمامی تحریم‌ها علیه تهران شد. اتحادیه اروپا پیش‌ازاین بار‌ها اعلام کرده بود که آمریکا نمی‌تواند با توسل به مکانیسم ماشه، تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را بازگرداند.

انتهای پیام/4129

منبع: آنا

کلیدواژه: آلمان دولت آمریکا وزیر خارجه آلمان هایکو ماس تحریم های اتحادیه اروپا مکانیسم ماشه علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۴۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه ۶ شخص و نهاد در ارتباط با ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۴ شخص و ۲ نهاد را در ارتباط با ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

این تحریم‌ها به بهانه دخیل بودن این اشخاص و نهادها در حملات سایبری به سازمان‌های دولتی ایالات متحده اعمال شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است جریمه مایکروسافت به دلیل نقض تحریم‌ ایران

دیگر خبرها

  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود