Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@10:14:55 GMT

علت افزایش قیمت مرغ چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۲۵۳۸۵

عضو اتحادیه مرغداران گوشتی کمبود عرضه ناشی از مشکل تامین دان را علت اصلی افزایش قیمت مرغ در بازار اعلام کرد. ناطقان: عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از افزایش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری۱۴ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۷ هزار و ۸۰۰ تا ۱۹ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی از افزایش یک هزار تومانی قیمت مرغ نسبت به اواخر هفته گذشته خبر داد و افزود: در هفته اخیر قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۳ هزار تومان و مرغ گرم ۱۸ هزار تومان بود.

حجت کمبود عرضه ناشی از مشکل تامین دان را علت اصلی افزایش قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: علی رغم جوجه ریزی مناسب، اما وزن مرغ به سبب کمبود دان مناسب نیست که در نهایت کمبود عرضه منجر به التهاب قیمت مرغ در بازار شده است، در حالیکه با تامین دان، وضعیت عرضه و تقاضا به حالت عادی باز می‌گردد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی افزایش هزینه‌های تولید نظیر نوسان نرخ کنجاله سویا را از دیگر عوامل گرانی قیمت مرغ در بازار دانست و افزود: با استمرار روند افزایش نرخ کنجاله سویا، قیمت مرغ باز هم بالا می‌رود.

وی از افزایش ۱۰ درصدی نرخ دولتی ذرت و کنجاله سویا خبر داد و گفت: در حال حاضر هر کیلو ذرت با نرخ ۳ هزار و ۵۰۰ تومان و کنجاله سویا ۱۴ هزار تومان در بازار آزاد عرضه می‌شوند.

به گفته وی، با استمرار روند افزایش قیمت نهاده‌های دامی، مرغدار چاره‌ای جز تعطیلی تولید یا افزایش قیمت مرغ به عنوان محصول نهایی ندارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه پشتیبانی امور دام تنها تا سن ۴۲ روزگی نهاده در اختیار مرغدار قرار می‌دهد، گفت: دولت به طور متوسط ۵۰ درصد دان مورد نیاز را تا سن ۴۲ روزگی در اختیار مرغدار قرار می‌دهد و چنانچه تا ۵۰ روز نگه داری شود، مجبور به تامین‌نهاده از بازار آزاد است.

حجت نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان و مرغ گرم را ۲۳ تا ۲۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون مرغداران در فروش هر کیلو مرغ حدود ۴ هزار تومان متضرر هستند.

وی از اصلاح قیمت مرغ خبر داد و گفت:  اگر قیمت مرغ توسط ستاد تنظیم بازار اصلاح نشود، جو ناامیدی در بین مرغداران ایجاد می‌شود که این امر صنعت طیور را به چالش می‌کشاند.

این مقام مسئول از بهبود قیمت جوجه یکروزه در بازار خبر داد و گفت: اگرچه قیمت مرغ نسبت به ابتدای ماه تاحدودی افزایش یافته، اما هنوز به نرخ واقعی خود نرسیده است که افزایش قیمت جوجه بر نرخ نهایی مرغ تاثیر گذار خواهد بود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: افزایش قیمت ، مرغ ، بازار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: افزایش قیمت مرغ بازار قیمت مرغ در بازار افزایش قیمت مرغ خبر داد و گفت کنجاله سویا کیلو مرغ هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۵۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرامش به بازار طلا و سکه برمی‌گردد؟

به گزارش خبرآنلاین ؛محمد کشتی آرای با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی قیمت انس جهانی طلا در ۶-۷ ماه گذشته اظهار کرد: تنش‌های خارجی و افزایش قیمت انس جهانی طلا در چند ماه اخیر و همچنین افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی، دلیل اصلی گرانی طلا و سکه در بازار داخل است. در یک ماه گذشته قیمت جهانی طلا با رشد ۱۲درصدی مواجه شد.

ایسنا در خبری نوشت:این کارشناس ارشد بازار طلا در ادامه به سیاست‌های بانک مرکزی در این بازار اشاره کرد و گفت: به نظر بنده در افزایش اخیر قیمت‌ها نه تنها بانک مرکزی مقصر نبوده بلکه اقداماتی مانند حراج سکه و شمش طلا توانست قیمت‌ها را کنترل کند و اگر این اقدامات انجام نمی‌شد، امروز قیمت‌های بسیار بالاتری را در بازار شاهد بودیم.

وی افزود: اگر بانک مرکزی بتواند کنترل و مدیریت خود را در بازار ادامه دهد، قطعا می‌توان شاهد کاهش نوسانات قیمتی بود. همچنین سیاست‌هایی مانند حراج سکه و شمش طلا در مرکز مبادله ایران اقدامات مثبتی است که باید تداوم داشته باشد.

کشتی آرای اضافه کرد: امروز در دنیا شاهد صف آرایی‌های نظامی هستیم؛ قطعا کاهش تنش‌ها می‌تواند منجر به کاهش قیمت‌ها و بازگشت آرامش به بازارها شود.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894584

دیگر خبرها

  • قیمت سکه افزایش یافت
  • مسیریابی دلار با خروج احساسات
  • روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار
  • قیمت این خودرو ۸۰ میلیون تومان ریخت
  • فوبیای وام مسکن
  • رمز تثبیت قیمت سکه در بازار
  • از بازار طلا و سکه تهران چه خبر؟
  • جمعیت دام سبک به ۷۱ میلیون راس رسید
  • دلار ۶۶ هزار تومان شد
  • آرامش به بازار طلا و سکه برمی‌گردد؟