Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@18:48:14 GMT

داروی طبیعی برای آلرژی

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۲۶۶۵۵

خوشبختانه برخی درمان‌های طبیعی هم وجود دارند که بدون ایجاد عوارض جانبی می‌توانند آلرژی شما را کنترل کنند. ناطقان: روزنامه جام جم نوشت: «سالانه میلیون‌ها نفر از آلرژی رنج می‌برند و با مصرف داروهایی که اغلب عوارض جانبی دارند، به‌ طور موقت تسکین می‌یابند. خوشبختانه برخی درمان‌های طبیعی هم وجود دارند که بدون ایجاد عوارض جانبی می‌توانند آلرژی شما را کنترل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه با چهار محصول طبیعی آشنا شوید که ثابت شده است آلرژی را حتی در بدترین حالت آن کنترل می‌کند.

زنجبیل

به مبارزه با آلرژی در بسیاری از سطوح آن کمک می‌کند. این ماده خوراکی یک آنتی‌هیستامین طبیعی است که مشکلات سینوس‌ها را برطرف می‌کند و به لطف خواص ضد التهابی، احساس درد را که اغلب با حملات آلرژی همراه است، کاهش می‌دهد. زنجبیل همچنین با تسکین گاز و نفخ، معده را آرام کرده و به اختلالات گوارشی کمک می‌کند.

پروبیوتیک‌ها

در موادغذایی خاصی مانند کفیر، ماست و کلم‌ترش یافت می‌شود و حاوی باکتری‌های خوبی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. پروبیوتیک‌ها تعادل باکتری‌ها را تغییر می‌دهد و به این ترتیب از واکنش شدید بدن به آلرژی و در نتیجه کاهش علائم آن کمک می‌کند. نتایج مطالعه منتشرشده در مجله علوم لبنی نشان داده است پروبیوتیک‌ها اثرات مفیدی بر آلرژی دارند. در آزمایشی ۴۹ بیمار مبتلا به آلرژی شیر غنی از نوعی باکتری مفید و شیر بدون پروبیوتیک دریافت کردند. مشاهده شد گروهی که شیر حاوی پروبیوتیک دریافت کرده بودند، علائم آلرژی کمتری در چشم و بینی از خود نشان دادند.

کوئرستین و سبزیجات برگ‌دار

یک بیوفلاونوئید است که تولید و ترشح هیستامین را تعدیل می‌کند. این ترکیب در انواع میوه‌ها و سبزیجات، به‌ویژه سبزیجات دارای برگ سبز، کلم بروکلی، گل کلم، تره فرنگی و پیازچه یافت می‌شود. آزمایشات بالینی نشان داده است مصرف کوئرستین ضمن بهبود سلامت کلی فرد، تحریک مجاری تنفسی را کاهش می‌دهد. این ماده در دوزهای بالا می‌تواند به کنترل واکنش شدید آنافیلاکتیک به بعضی از غذاها مانند بادام زمینی نیز کمک کند. افرادی که مستعد آلرژی فصلی هستند بهتر است با افزایش مصرف سبزیجات، دریافت کوئرستین را افزایش دهند. بهتر است این کار را قبل از شروع فصل آلرژی آغاز کنند.

مرکبات

مرکبات و به‌خصوص لیمو که ویتامین C، بیوفلاونوئیدها و آنتی‌اکسیدان‌های زیادی دارد به تقویت پاسخ ایمنی و جلوگیری از علائم آلرژی‌های فصلی کمک می‌کند. توجه داشته باشید مصرف میوه مرکبات در مقایسه با مصرف آن به شکل آبمیوه به طور قابل توجهی برای سیستم ایمنی بدن مفید است.

ویتامین D

ویتامین D یا «ویتامین آفتاب» یک ماده مغذی است که برای کاهش علائم آلرژی بسیار مفید است. ویتامین D با کمک به جذب کلسیم به تقویت سیستم ایمنی و مقابله با آلرژی کمک می‌کند. منبع: ایسنا برچسب ها: داروی طبیعی ، آلرژی ، درمان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: داروی طبیعی آلرژی درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۶۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«متفورمین» پرفروش‌ ترین دارو در سال ۱۴۰۲

رئیس اداره پایش و تامین زنجیره تامین داروی سازمان غذا و دارو گفت: متفورمین مصرفی بیماران مبتلا به دیابت با بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون عدد فروش، پرمصرف‌ترین داروی کشور در سال گذشته بود.

به گزارش ایسنا، محمدحسین متولی با بیان این مطلب اظهار کرد: پرفروش‌ترین داروها از لحاظ تعدادی در سال گذشته به ترتیب متفورمین با ۲ میلیارد و ۲۰۹میلیون عدد، ادالت‌کلد با یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون عدد، آسپرین با یک میلیارد و ۷۶۳ میلیون عدد، لووتروکسین با یک میلیارد و ۲۳۵ میلیون عدد، فاموتیدین با یک میلیارد و ۲۳۱ میلیون عدد بوده است.

وی افزود: داروهایی همچون «آموکسی سیلین»، «استامینوفن+کافئین+ایپوپروفن»، «کدئین»، «لوزارتان» و «آتورواستاتین» نیز از لحاظ فروش در رده‌های پنجم تا دهم فروش قرار دارند.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، به گفته رئیس اداره پایش زنجیره مصرف داروی سازمان غذا و دارو، پرمصرف‌ترین داروهای تامینی سال ۱۴۰۲ از نظر ریالی نیز به ترتیب آموکسی سیلین، سفکسیم، IVIG، ادالت کلد، انوکساپارین، متفورمین، استامینوفن، کوآموکسی کلاو بوده‌اند.

متولی خاطرنشان کرد: داروهای ذکر شده ۱۰ درصد ارزش ریالی بازار دارویی را به خود اختصاص داده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه خودرو پکن
  • «متفورمین» پرفروش‌ ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • آمارهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از واردات و مصرف داروی ایرانی‌ها
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • حساسیت‌های فصل بهار و راه‌های درمان آن
  • کاهش آلرژی فصلی با این ۵ روش
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمپ شدند
  • ۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد