Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-16@22:02:12 GMT

آبشخور حمله به بیانیه چهار امام‌جمعه کجاست؟

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۲۶۸۱۳

آبشخور حمله به بیانیه چهار امام‌جمعه کجاست؟

رحمت مهدوی*؛ چند روزی است که شاهد هتاکی‌ها و بی‌حرمتی‌ها به نمایندگان محترم، ولی فقیه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان به بهانه حمایت این بزرگواران از جمهوری آذربایجان در مناقشه قره‌باغ هستیم، در حالی که این عزیزان کاملا در چارچوب سیاست‌های خارجی کشور قدم برداشتند.

این رسانه‌های مغرض که دقیقا مشخص نیست آبشخورشان کجاست، ابتدا باید به این پرسش پاسخ دهند که آیا غیر این است که جمهوری اسلامی هیچگاه تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان را نادیده نگرفته است و حتی در جنگ اول قره‌باغ نیز در کنار آن‌ها بوده است؟

نمایندگان محترم، ولی فقیه کدام موضع متعارض با سیاست خارجی جمهوری اسلامی را گرفته‌اند که این‌چنین مورد هجمه رسانه‌ها قرار گرفته‌اند؟ صعه صدر و بردباری نمایندگان، ولی فقیه قابل احترام است که علی‌رغم این‌همه هجمه و بعضا توهین، سکوت کرده و از ظرفیت‌های قانونی برای برخورد با این رسانه‌های زرد اقدام ننمودند؛ چرا که این رسانه‌ها فراموش کردند به کسانی تهمت‌های ناروا و ناصواب زدند که مستقیما منصوب مقام معظم رهبری هستند و هیچوقت آن‌ها بر خلاف نظر و رویه ایشان اقدام نمی‌نمایند و منتسب کردن آن‌ها بر هرگونه جریان‌های فکری، سیاسی، عقیدتی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. چیزی نیست جز استراتژی مشخص این رسانه‌ها برای تشدید اختلافات و تفرقه افکنی‌ها در داخل و ادامه دشمنی با انقلاب و رهبری.

اگر این رسانه‌ها دغدغه جمهوری اسلامی، انقلاب و رهبری را دارند چگونه است که تلاش‌های حجت‌السلام و المسلین آل‌هاشم را در ناآرامی‌ها آبان ۹۸ به این زودی مورد فراموشی قرار دادند در حالی که در آبان ۹۸ اعتراض‌ها به گرانی بنزین و... کشور را دچار یک بحران کرده بود و تمام ضدانقلاب چشم به آذربایجان و تبریز دوخته بود به یک‌باره شهر اولین‌ها بازهم در دفاع از انقلاب در خط‌شکن قرار گرفت و تمام توطئه‌های دشمن را نقش بر آب کرد.

با همین تدبیر‌های ایشان بود که تبریز پیشگام راهپیمایی در دفاع از انقلاب شد و به یک‌باره کل اپوزسیون و دشمنان داخلی تحلیل‌ها و برنامه‌های خود را از شکست خورده دیدند. در ادامه همین حرکت بود که زنجان نیز در دفاع از انقلاب به پا خواست که بدون شک نمی‌توان منکر نقش نماینده محترم، ولی فقیه در زنجان شد.

چگونه است که این رسانه‌های زرد نسبت به موضع نمایندگان محترم، ولی فقیه قلم‌فرسایی طولانی نمودند، ولی در مورد بیانیه شورای اصلاح‌طلبان استان آذربایجان شرقی سکوت اختیار نمودند؟ شورای اصلاح‌طلبان آذربایجان شرقی نیز در واکنش به مناقشه اخیر قره‌باغ در بیانیه خود آورده است که: «تجاوز و اشغالگری اراضی آذربایجان توسط ارمنستان را محکوم نموده .. و با تاکید بر حقوق بیش از یک میلیون آواره آذربایجانی و لزوم بازگشت ایشان به موطن خویش به جهت تضمین صلح تقاضای رعایت حقوق اقلیت ارامنه در چارچوب تمامیت ارضی و وحدت سرزمین آذربایجان را خواستار است».

همین تناقض رفتار‌های قلمی نشان می‌دهد که این رسانه‌ها در نوشتن این مطالب صرفا دنبال تشدید شکاف‌های قومی در کشور بوده و هم‌زمان تلاش نموده یکی از مهمترین ارکان نظام و انقلاب را غیرمستقیم نشانه روند و به دنبال تضعیف جایگاه این نهاد در استان‌های مذکور باشند که همواره در اغتشاشات و اعتراض‌های سال‌های اخیر توانستند نقش مهمی را در ابتر ماندن این اعتراض‌ها در شمال غرب کشور داشته باشند، چرا که اگر این رسانه‌ها در اساس مخالف حمایت‌های رسمی از جمهوری آذربایجان در مناقشه قره باغ بوند.

باید بیانیه شورای اصلاح‌طلبان آذربایجان شرقی را نیز مورد واکاوی و لفاظی‌های قلمی خود قرار می‌داند؛ هر چند که در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری موضع گیری‌های این‌چنینی می‌تواند خوراک تبلیغاتی خوبی باشد و قطعا این رسانه‌ها در موضع‌گیری خود این مسئله را لحاظ کرده و سپس شروع به قلم‌فرسایی کرده‌اند.

در نهایت باید اشاره کرد که در مناقشه اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان هیچ‌کس موافق جنگ نبوده و همه به دنبال آن هستند که از طریق مذاکرات این بحران خاتمه یابد، ولی متاسفانه ارمنستان در طی ۲۸ سال گذشته با بی‌اعتنایی به قطع نامه‌های شورای امنیت تمام تلاش‌ها برای گفتگو را بی‌اثر کرده و راه جنگ را خود انتخاب نموده است و منتظر بیانیه‌های حمایتی یا مخالفی این سوی ارس یا آن سوی ارس نبوده است.

*فعال سیاسی

منبع: فرارو

کلیدواژه: قره باغ جمهوری آذربایجان امام جمعه ارمنستان رحمت مهدوی جمهوری آذربایجان آذربایجان شرقی رسانه ها ولی فقیه قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۶۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلی ایران به صهیونیست‌ها از ضرورت‌ها بود

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه سیلی حمله ایران به اسرائیل باید به گوش صهیونیست‌ها زده می‌شد، گفت: این سیلی ضروری بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری؛ نماینده ولی فقیه در استان یزد در دیدار با فرمانده سپاه الغدیر ضمن تشکر و قدردانی از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رزمندگان ما همواره در همه جبهه‌ها مقاوم ایستاده‌اند و با توکل به خدا اجازه تعدی به دشمنان نداده‌اند.

امام جمعه یزد با اشاره به خاطرات رزمندگان در دوران دفاع مقدس بیان کرد: گاه ماه‌ها و روزها برای شناسایی و فتح یک هدف برنامه‌ریزی می‌شد، اما همین‌که متوجه می‌شدند در آن نزدیکی‌ها مدرسه وجود دارد یا مردم سکونت دارند، عملیات ادامه پیدا نمی‌کرد. 

وی تصریح کرد: شب گذشته نیز حملات به مدارس، بیمارستانها و مراکز عمومی انجام نشد و برخلاف صهیونیست‌ها که کودک‌کشی پیشه و مرام آنهاست، رزمندگان ما فقط مراکز نظامی را هدف قرار دادند. 

آیت الله ناصری با بیان اینکه چند کشور در عملیات دیشب به اسرائیل کمک کردند تا پهپادهای ما را ردگیری و منهدم کنند، ادامه داد: هیچ یک از آنها نتوانستند کاری انجام دهند زیرا کار ایران حساب شده بود و بر همین اساس است که امروز گنبد پوشالی اسرائیل کارایی ندارد.  

امام جمعه یزد با دعا برای طول عمر و عزت رهبر معظم انقلاب و رزمندگان اسلام عنوان کرد: باید به صهیونیست‌ها سیلی می‌زدیم و گرنه جری می‌شدند و خدا را شاکریم که این اقدام با موفقیت انجام شد. 

وی با اشاره به آیه شریفه واعدوا لهم ما استطعتم من قوه، بیان کرد: این آیه حکمتی دارد؛ این آیه دستور جنگ نمی‌دهد، بلکه دستور آمادگی می‌دهد بنابراین باید هیمنه داشته باشیم تا دشمن از آن بهراسد.

وی با تاکید بر اینکه نیت پاک رزمندگان و توکل آنها ما را سرمنزل مقصود می رساند، افزود: امام همواره می‌فرمودند که انقلاب صاحب دارد و صاحب این انقلاب، آن را حفظ می‌کند و این حرف اطمینان خاطری داده که کارها را پیش می‌برد. 

آیت الله ناصری با بیان اینکه خیلی‌ها نمی‌خواهند باور کنند و خود را به نفهمی و نادانی می‌زنند اما تلاش‌های بسیاری در این نظام و انقلاب صورت گرفته است، افزود: حرکت و اقدامات سردار سلیمانی تمام توطئه‌های دشمن با سرمایه‌گذاری‌های بسیار را به باد فنا داد. 

وی یادآور شد: کاری نظیر حمله دیشب به رژیم صهیونیستی، هم از نظر نظامی بزرگ و عظیم است، هم از نظر شجاعت و استقامت و ایستاگی و اگر کسی تحلیل کند، تامل برانگیز است. 

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: اطمینان داشته باشید که امام زمان(عج) پشت سر ملت اسلامی ماست تا در مسیر خدا و یاری دین خدا باشیم و باید مراقب باشیم که زرق و برق‌های دنیا ما را منحرف نکند و پرچم این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن بسپاریم.

انتهای پیام/781

دیگر خبرها

  • حمله ایران به اسرائیل تاریخ ساز شد و باعث فخر و مباهات ما ایرانیان است
  • عملیات وعده صادق سیلی محکمی به اسرائیل و آمریکا بود
  • انتصاب امام جمعه موقت جدید سمنان
  • حمله موشکی سپاه به اسرائیل/ وضعیت سلامتی رهبر انقلاب چگونه است؟ / چرا کاظم صدیقی هنوز امام جمعه تهران است؟ / علت مرگ پرستو بخشی/ احتمال حمله اسرائیل به ایران
  • بیانیه امام جمعه اهل سنت سرسوره در پی حمله قهرمانانه موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل
  • نماز جمعه یکی از دست آورد‌های مهم انقلاب اسلامی است
  • تقدیر نماینده ولی‌فقیه خراسان‌شمالی و امام جمعه بجنورد از سپاه پاسداران
  • پیام امام جمعه بوشهر در حمایت از حمله موشکی و پهپادی علیه رژیم صهیونیستی
  • سیلی ایران به صهیونیست‌ها از ضرورت‌ها بود
  • پیام مشترک امام جمعه و استاندار ایلام در پی پاسخ کوبنده به یاغی‌گری رژیم صهیونیستی