Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@20:35:03 GMT

تبریز در پاییز سفید پوش شد+ فیلم

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۲۶۸۸۵

تبریز در پاییز سفید پوش شد+ فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش فارس، بارش شدید باران همراه با تگرگ  امشب در سیزدهم روز پاییز در تبریز، موجب آبگرفتگی معابر و در نتیجه ایجاد مشکلاتی برای مردم این شهر شد، شدت بارش تگرگ به حدی بود که برخی مناطق تبریز سفیدپوش شد.

بارش شدید تگرگ موجب شد مناطق ائل گلی، یاغچیان، ولیعصر سفید پوش شد.

بارش باران‌ و تگرگ که غافلگیری شهروندان تبریزی را به همراه داشت، موجب راه افتادن سیل و آبگرفتگی برخی از معابر و خیابان‌های این شهر شد و برای ساعاتی تردد عابران پیاده و خودروها در سطح شهر را مختل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معابر تبریز بر اثر شدت جریان آب، مملو از زباله شده و چهره نازیبایی به‌ خود گرفته است.

بر پایه این گزارش، رعد و برق‌ بسیار نورانی و پرصدا نیز موجب وحشت مردم به ویژه کودکان شد و در اغلب خیابان‌ها، رانندگان خودروها ترجیح دادند تا آرام‌تر شدن بارش‌ و قطع رعد و برق، توقف کنند.

کاهش محسوس دما در آذربایجان‌شرقی/ هشدار به کشاورزان

مدیر روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی از کاهش محسوس دما، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در استان خبر داد.

افشین ابراهیمی  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: رگبار باران و رعد و برق، کاهش محسوس دما ( به‌ویژه روز سه‌شنبه)، وزش باد (گاهی تندبادهای لحظه‌ای) و در ارتفاعات بارش برف از روز یکشنبه 13 مهر تا روز سه‌شنبه 15 مهر کلیه نواحی استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی از کاهش محسوس و قابل ملاحظه دما از امشب به‌ویژه در روز سه‌شنبه خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود دمای هوا از 10 تا 15 درجه سلسیوس کاهش یابد و احتمال بروز خسارت به محصولات کشاورزی، زراعی و باغی دور از انتظار نبوده و توصیه می‌شود کشاورزان و دامداران مراقبت‌های لازم را داشته باشند.

ابراهیمی با اشاره به رگبار باران و رعد و برق متذکر شد: رگبار باران و رعد و برق و در ارتفاعات و مناطق سردسیر احتمال بارش برف و مه و در نواحی مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و اصابت صاعقه دور از انتظار نیست و توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات اجتناب گردد.

مسوول روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی، تصریح کرد: به علت وزش باد گاهی تا شدید احتمال سقوط اشیاء و تابلوهای تبلیغاتی و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

 

منبع: الف

کلیدواژه: رگبار باران کاهش محسوس رعد و برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۶۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های رگباری در راه خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد: با ورود سامانه ناپایدار جوی از امروز، پنجشنبه وضع جوی استان با کاهش دما و بارش‌های رگباری همراه خواهد بود و تا صبح روز شنبه ادامه خواهد داشت.

براساس این گزارش کاهش دما از بامداد امروز ۵ شنبه ۹ فروردین در خراسان رضوی آغاز شده است و میانگین دمای استان فردا جمعه در مقایسه با چهارشنبه هفته گذشته حدود ۱۳ درجه کاهش خواهد یافت.

همچنین بارش باران که از صبح امروز در نواحی شمالی استان آغاز شده است تا شنبه هفته آینده تداوم خواهد داشت و باران میهمان بیشتر نقاط خراسان رضوی خواهد بود.

مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی همچنین اعلام کرد: بارندگی‌ها به علت کاهش دما در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف و باران خواهد بود و به  علت رگباری بودن بارش‌ها امکان وقوع آبگرفتگی و رواناب در مناطق جنوبی استان دور از انتظار نخواهد بود.

هم اکنون ایستگاه‌های قوچان، کلات و درگز میزبان بارش‌های بهاری هستند و به تدریج این بارش‌ها همه استان را فرا خواهد گرفت.

در شبانه روز گذشته، قوچان با ۲ و سرخس با ۳۱ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بوده و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۶ تا ۲۳ درجه را به ثبت رسانده است.

دیگر خبرها

  • بارش‌های رگباری در راه خراسان رضوی
  • باران ،طوفان وسرما در کرمان
  • برف و باران امروز اصفهان را فرا می گیرد
  • احتمال بارش باران و وزش باد در همدان
  • باران و سرما در راه کرمان
  • بارش باران و سیلابی شدن مسیل های کرمان در اواخر هفته جاری
  • بارش باران و وزش باد تا اواخر وقت امروز
  • باران وسرما در راه کرمان
  • پیش‌بینی بارش برف و باران در ۳۰ ولایت افغانستان
  • هشدار زردبارش باران و وزش تندباد در آذربایجان غربی