Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ابراهیم اعلمی‌آل‌آقا روز یکشنبه در دیدار رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه، سیاست دانشگاه رازی در این زمینه برای ایفای مسئولیت اجتماعی را کمک به توانمندسازی باغ‌ابریشم عنوان کرد و گفت: دانشگاه به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه توفیق یابد و دستگاه‌های اجرایی باید کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: دانشگاه رازی با برخورداری از ۲ دبیرستان، امکانات ورزشی و مراکز مشاوره با انجام فعالیت‌های فرهنگی، شناسایی بچه‌های مستعد و برگزاری کلاس و دوره‌های تخصصی برای آنان و خانواده‌هایشان ظرفیت خوبی برای انجام این طرح دارد.

او تاکید کرد: بافت منطقه باغ ابریشم باید به بافت دانش‌بنیان در کنار دانشگاه تبدیل شود تا ساکنان باغ‌ابریشم و دانشگاه رازی از مزیت این همجواری منتفع شوند.

او یادآوری کرد که شهرداری و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط می‌توانند مشوق‌هایی را به وجود بیاورند و کمک کنند که باغ‌ابریشم به کانون فعالیت‌های فرهنگی و شرکت‌های مهندسی تبدیل شود.

آل آقا افزود: سرمایه نیروی انسانی کارآمد و متخصص دانشگاه رازی به ویژه در بخش تحصیلات تکمیلی می‌تواند در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان برای تغییر بافت باغ ابریشم بسیار موثر واقع شوند.

امتزاج دانشگاه رازی و شهرداری سبب توسعه شهر می‌شود

رئیس دانشگاه رازی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه دانشگاه رازی در سال ۱۳۵۱ تاسیس شد و از همان زمان مرجعیت غرب کشور را داشت، گفت: سرمایه‌گذاری در دانشگاه سبب انتفاع چندبرابری برای آیندگان خواهد شد و در حقیقت توجه به دانشگاه و فضای علمی به رشد و توسعه شهر کمک می‌کند.

اعلمی‌آل‌آقا خواستار توجه مدیران به ظرفیت‌های دانشگاه رازی برای مدیریت بهتر امور شهری شد و بیان کرد: دانشگاه یک فضای علمی است و به فرهنگ‌سازی می‌پردازد، در دانشکده‌های مختلف رسالت ویژه‌ای را دنبال می‌کنیم به عنوان مثال در دانشکده علوم اجتماعی و تربیتی؛ تربیت شهروند مسئولیت‌پذیر مورد توجه قرار می‌گیرد.

او بیان  کرد: در دانشگاه رازی با توجه به سامانه‌سپاری‌ها و شفاف‌سازی منابع مالی سعی کردیم مدیریت مناسبی برای منابع داشته باشیم، اما در مجموع در شهر کرمانشاه توجه به دانشگاه مغفول مانده است.

 

شورای شهر به دانشگاه توجه کند

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه این دیدار همچنین گفت: شورای شهر نمی‌تواند نسبت به دانشگاه بی‌تفاوت باشد، دانشگاه رازی در ابعاد مختلف می‌تواند به رشد و توسعه شهر کمک کند، محققین و اساتید دانشگاه آمادگی دارند تا در کنار شورای شهر در پیشبرد مسائلی مانند احیای فرهنگ عمومی شهر کمک کنند و در حقیقت امتزاج میان دانشگاه رازی و شهرداری سبب ارتقا، توسعه و پیشبرد کار‌ها در سطوح مختلف می‌شود.

اعلمی‌آل‌اقا افزود: با این موضوع که نخبگان و فرهیختگان باید بدون توجه به بازخورد‌های بیرونی و مسائل حاشیه‌ای به رسالت خود عمل کنند هم‌عقیده‌ایم و در این راستا بر توجه و جدیت اساتید دانشگاه در جنبه‌های مختلف برای ایفای مسئولیت اجتماعی خود و ارتباط بیشتر با مجموعه بیرون از دانشگاه تاکید داریم.

او تاکید کرد: افراد و شخصیت‌هایی که نقش مرجعیتی در شهر کرمانشاه دارند باید مانع از تعمیق فاصله و جدایی بین دانشگاه با جامعه و بدنه شهر شوند و به‌گونه‌ای عمل کنند که امتزاج بین نخبگان و مجموعه تصمیم‌سازان و مجریان شهر شکل بگیرد.

او با انتقاد از نگاه عشیره‌ای و سنتی در شهر گفت: شایسته‌سالاری و محوریت کار علمی و کارشناسی باید در شهر حاکم باشد، دانشگاه رازی برای همکاری با مجموعه‌های بیرونی آمادگی دارد.

او با اشاره به ظرفیت‌های مختلف دانشگاه گفت: مرکز اسناد توسعه استان و کرمانشاه‌شناسی در دانشگاه رازی فضایی برای گردآوری و ارائه اسناد، مدارک و پیشینه مرتبط با تاریخ و هویت کرمانشاه است، اساتید ما هم پروژه‌هایی را در زمینه تاریخ کرمانشاه، هویت دانشگاه و... انجام می‌دهند و ظرفیت مناسبی برای کار فرهنگی به شمار می‌آید.

اساتید دانشگاه رازی راهکاری برای کاهش تنش ارائه دهند

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه نیز در این دیدار گفت: متاسفانه میان فرهیختگان شهری و بدنه شهر به دلایل مختلف فاصله وجود دارد، انتظار داریم که عالمان و فرهیختگان دانشگاهی ارتباط بیشتری با بدنه شهر داشته باشند تا این فاصله کمتر شود. من خودم را از دانشگاه جدا نمی‌بینم و همواره دغدغه مسائل آموزشی را دارم.

«طیب حیدری» خواستار ورود اساتید دانشگاه برای کمک به کاهش تنش‌ها و حواشی در مسائل مختلف شد و بیان کرد: متاسفانه در جلسات شورا با تنش‌هایی مواجه هستیم که سبب می‌شود به جای پرداختن به مسائل اساسی و کلی، وقت ما صرف مسائل حاشیه‌ای شود. از اساتید و فرهیختگان دانشگاه رازی انتظار داریم که این مسائل را واکاوی کنند و راهکاری برای کمک به رفع این مشکلات در شورای شهر ارائه نمایند.

او با استقبال از پیشنهاد و برنامه دانشگاه رازی برای توانمندسازی محله باغ‌ابریشم گفت: طرح بسیار خوبی است و می‌تواند به رشد اقتصادی خانوار‌های این منطقه کمک کند، این موضوع باید در کمیسیون ماده پنج مورد بررسی قرار بگیرد و بزودی جلسه کارشناسی برای این مهم با حضور نمایندگان دانشگاه رازی در شورای شهر برگزار می‌کنیم.

حیدری خواستار مشارکت اساتید دانشگاه در انتخابات برای عضویت در شورای اسلامی شهر کرمانشاه شد و گفت: انتخابات شورای اسلامی شهر نزدیک است و انتظار می‌رود اساتید دانشگاه برای عضویت در شورا مشارکت کنند، اگر چند نفر از اعضای شورای شهر از میان اساتید دانشگاهی انتخاب شوند در پیشبرد امور شهر و کاهش تنش‌ها و حواشی بسیار موثر خواهد بود.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه رازی بافت فرسوده حقوق شهروندی شورای اسلامی شهر دانشگاه رازی اساتید دانشگاه شهر کرمانشاه باغ ابریشم شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۶۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این اجتماع گفت: جنایات و وحشی گری‌هایی که رژیم صهیونیستی در غزه رقم زده است به عنوان لکه ننگی در تاریخ بشریت ثبت خواهد شد و سکوت جامعه بشری و برخی کشور‌های مسلمان در برابر این جنایات و نسل کشی‌ها جایز نیست.

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید
  • توزیع ۲۰۰۰ سبد کالای معیشتی در ساری
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • توضیحات وزیر علوم درباره طرح پژوهانه ورتبه بندی اساتید دانشگاه‌ها
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • واکنش رییس دانشگاه علوم پزشکی به اخراج ۴۰ استاد: یکی فعالیت بایسته‌ای نداشت بازنشسته‌اش کردیم!
  • واکنش رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران به اخراج ۴۰ استاد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران: استاد اخراجی نداشتیم
  • رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران: استاد «اخراجی» نداشتیم
  • اجتماع کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی