Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:20:53 GMT

مدارس کردستان با کمبود مراقب سلامت مواجه هستند

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۲۷۹۲۵

مدارس کردستان با کمبود مراقب سلامت مواجه هستند

نادر منصوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۹۲ مراقب سلامت در سطح مدارس استان مشغول فعالیت هستند و با توجه به اینکه هر مراقب باید ۷۵۰ دانش‌آموز را پوشش دهد، لذا ۱۰۱ مراقب برای مدارس کم داریم.

وی اضافه کرد: مراقبین سلامت فقط مدارس شهری را پوشش می‌دهند و پوشش فعالیت‌های حوزه سلامت مدارس روستایی بر عهده بهورزان است، بنابراین این کمبود نیز فقط مختص مدارس مناطق شهری استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کردستان افزود: در راستای جبران این کمبود در سال تحصیلی جاری مدارس غیرانتفاعی و مدارس هیات امنایی که از تمکن مالی کافی برخوردارند را الزام کردیم از نیروی آزاد برای پوشش فعالیت‌های حوزه سلامت مدارس خود بهره بگیرند.

وی با بیان اینکه نیروهای آزاد نیز پس از گذارندن دوره‌های توانمندسازی و تایید از سوی آموزش و پرورش می‌توانند در مدارس غیرانتفاعی و هیات امنایی فعالیت کنند، یادآور شد: با حذف این مدارس، نیروهای آموزش دیده و رسمی آموزش و پرورش به عنوان مراقب سلامت فقط در مدارس عادی مشغول به فعالیت خواهند شد.

منصوری ارتقای سواد سلامت دانش‌آموزان، ارتقای سلامت دوره نوجوانی، غربالگری دانش‌آموزان و برگزاری طرح‌های مختلف از جمله طرح دادرس و طرح آهن‌یاری و مکمل‌یاری را از جمله وظایف مراقبین سلامت در مدارس اعلام کرد.

استان کردستان بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۹۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

برچسب‌ها مدارس کردستان بهداشت و سلامت دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس کردستان بهداشت و سلامت دانش آموزان مدارس کردستان بهداشت و سلامت دانش آموزان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۷۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟

مدارس آموزش از راه دور نوعی از مدارس هستند که یادگیری آموزش در آن‌ها غیر حضوری و برای افرادیست که به هر نحوی امکان حضور در مدرسه را ندارند و از راه دور به کمک اینترنت می‌توانند تحصیل جامانده خود را جبران کنند.

دوگروه دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در شرایط خاص که امکان دسترسی به آموزش را ندارند و دانش‌آموزان بزرگسال، کسانی که بالای ۱۸ سال سن دارند و به هر دلیلی نتوانسته‌اند در مدارس عادی حضور یابند، می‌توانند در این مدارس ثبت نام و تحصیل خود را ادامه دهند.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه مدارس از راه دور مطابق آیین نامه‌های آموزشی مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش فعالیت دارند گفت: این مدارس موظف به برگزاری کلاس‌های هدایت آموزشی و رفع اشکال به ازای هر واحد درسی «۶ ساعت» در هر نیم سال تحصیلی هستند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان بر حسب نیاز در مدرسه حضور پیدا می کنند افزود: برای هر دوره تحصیلی مشکلات حوزه آموزش آن‌ها حل می شود؛ البته آموزش چهره به چهره را در دوره‌های لازم التعلیم و واجب التعلیم دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تعداد دانش آموزان تحصیل کننده در این مدارس را حدود ۱۳۰ هزار نفر در سراسر کشور اعلام کرد و ادامه داد: آموزش این دانش‌آموزان با محوریت بزرگسالان است.

محمودزاده با بیان اینکه با توجه به مجوز کمیسیون خاص منطقه و استان حدود ۴۰۰۰ دانش‌آموز از تعداد کل محصلان این مدارس، لازم التعلیم (زیر ۱۸ سال) هستند گفت: این افراد امکان حضورشان در مدرسه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این مدارس تمام شرایط مدارس عادی را از نظر دروس و امتحانات نهایی و امتحانات داخلی و ... دارند افزود: شهریه مدارس از راه دور براساس شهریه ثابت و متغیر هر واحد درسی و بنا به پیشنهاد موسسان و تایید شورای نظارت استان تعیین می شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ضمن اشاره به طرح مدرسه مجازی بزرگسالان در راستای کاهش تنوع مدارس گفت: بدنبال این کار هستیم چرا که هدفمان این است که همه بزرگسالان را در قالب مدرسه مجازی ببینیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۳۰۰ هزار نفر در کشور
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • مراقبین سلامت کردستان در دوره‌های توانمندسازی شرکت کردند
  • ضرورت آموزش جمع‌آوری و تفکیک پسماند در مدارس
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • سنجش سلامت ۲۱ هزار نوآموز کردستانی
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟