Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، خدابخش مرادی نافچی شامگاه یکشنبه درجلسه ستاد مقابله با کرونا در محل استانداری زنجان، بر لزوم تقویت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان زنجان تاکید کرد و گفت: تنها راه پیشگیری از بیماری کرونا زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

وی با بیان اینکه برخی از شهرستان های استان زنجان در وضعیت قرمز قرار دارند، اظهار کرد: از امروز به مدت یک هفته شهرهای قرمز استان زنجان با محدودیت همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان، گفت: تمام فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و ورزشی، نمازهای جماعت مساجد، نماز جمعه، آرایشگاه‌های زنانه، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، چایخانه‌ها، رستوران‌ها و تالارها، مراکز تفریحی، سینما، شهربازی و کتابخانه‌ها به مدت یک هفته تعطیل در سه شهرستان زنجان، ابهر و خرمدره تعطیل است.

نافچی با بیان اینکه تمام مدارس و دانشگاه‌ها نیز به مدت یک هفته به شکل غیرحضوری برگزار می‌شوند، گفت: همچنین مدارس مناطق قرمز استان یک هفته به صورت غیر حضوری فعالیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: از سیزدهم تا نوزدهم مهرماه کلاس‌های درس در این سه شهرستان به مدت یک هفته غیر حضوری و مجازی برگزار خواهند شد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان، افزود: فرمانداران، اصناف و سازمان صنعت، معدن وتجارت استان زنجان نسبت به انجام محدودیت‌ها نظارت لازم را داشته باشند.

نافچی به اشاره فرا رسیدن اربعین حسینی، افزود: امسال پیاده روی اربعین نداریم و برنامه‌ای هم دراستان برگزار نمی‌شود.

وی بر لزوم تقویت نظارت و بازرسی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: بانک‌هایی که میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمتر از ۸۰ درصد است حداکثر تا ۷۲ ساعت آینده باید نسبت به تقویت رعایت پروتکل‌ها بهداشتی اقدام کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان، گفت: بانک‌هایی که در استان بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت نکنند و به دستورالعمل های بهداشتی بی تفاوت باشند با رئیس شعبه برخورد می‌شود.

نافچی افزود: این استان همچنان در تامین و توزیع اقلام بهداشتی کرونایی مشکلی ندارد که با پیشنهاد فرمانداران مراکزی که برای توزیع ماسک یکهزار تومانی در نظر گرفته شده، به معاونت اقتصادی استانداری اعلام شود.

وی با بیان اینکه باید ماسک هزار تومان با قیمت مصوب تعیین شده به مردم عرضه شود، افزود: داروخانه‌ها حق فروش ماسک به این قیمت را ندارند.

کد خبر 5040261

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری زنجان ویروس کرونا ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا اربعین 99 گرگان کرمانشاه اربعین حسینی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه شهرکرد استانداری زنجان رعایت پروتکل ها مدت یک هفته استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۸۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود

معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان، گفت: طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی و همچنین کنترل کیفیت مواد غذایی عرضه شده در بیش از ۵۰ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی عملیاتی می‌شود. - اخبار استانها -

مهرداد شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی و همچنین کنترل کیفیت مواد غذایی عرضه شده در بیش از 50 هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی تحت پوشش این دانشگاه از اولویت‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز است.

وی افزود: به همین منظور در ماه‌های اخیر گام‌های بسیار موثری جهت رفع کمبودهای موجود در حوزه بازرسی مهندسین سلامت محیط مراکز بهداشت شهرستان‌ها توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز برداشته شده است.

معاون اجرایی بهداشت خوزستان، گفت:  در این خصوص با صرف هزینه یک میلیارد تومان در ماه‌های گذشته نسبت به خرید تجهیزات آزمایشگاه‌های آب‌شناسی از قبیل اتوکلاو، فور، کدورت‌سنج و بن ماری برای 23 شهرستان‌ تحت پوشش این دانشگاه اقدام شد.

وی بیان کرد: در ادامه در روزهای آینده با اختصاص یک میلیارد تومان دیگر نسبت به خرید دستگاه‌های پرتابل سنجش کیفی آب آشامیدنی شامل کیت‌های پرتابل کلرسنجی و قرص های سنجش کلر باقیمانده آب (DPD)، پودر و قرص‌های پرکلرین، حلال‌ها و محیط‌های کشت میکروبی مورد نیاز آزمایشگاه آب‌شناسی و همچنین دستگاه‌های پرتابل سنجش قطبیت روغن و دماسنج و اندیکاتورهای سنجش بارمیکروبی سطوح در کارگاه‌های تولید و فراوری مواد غذایی اقدام شد.

شریفی افزود: هدف از این اقدامات افزایش سطح پوشش و‌ تقویت نظارت به موقع و فوری بهداشتی بر تاسیسات آبرسانی و تصفیه‌خانه‌های آب، شبکه‌های توزیع آب شهری و روستایی و همچنین کنترل بهداشتی مواد غذایی در سطح عرضه است.

وی تاکید کرد: با این اقدامات صورت گرفته امیدواریم مخاطرات در این حوزه‌‌ها شناسایی و با همکاری متولیان مربوطه خطری متوجه سلامت جامعه نشود.

معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه چمران در این زمینه افزود: 380 مهندس بهداشت محیط در 23 شهرستان تحت پوشش این دانشگاه در نوبت‌های صبح و عصر در قالب اجرای طرح تشدید بازدید از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی و کنترل کیفی آب آشامیدنی از ساعت 8 صبح تا 20 عصر در قالب تیم‌های بازرسی ثابت و سیار در حال انجام وظیفه است.

شریفی همچنین گفت: عدم رعایت موازین بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی خط قرمز مرکز بهداشت می‌باشد و با کسانی که سلامت مردم را به مخاطره می اندازند به هیچ وجه مماشات به عمل نمی‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس قانون ماده 13 مواد خوردنی و آشامیدنی مصوب مجلس شورای اسلامی از طریق مراجع قضایی پیگیری‌های لازم برای برخورد با متخلفان بهداشتی شده و در صورت عدم توجه به اخطار بهداشتی مراکز و اماکن نامبرده پلمب خواهند شد.

انتهای پیام/341/

دیگر خبرها

  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • تداوم امدادرسانی به ۱۳ شهرستان سیل زده سیستان و بلوچستان
  • توزیع صد بسته بهداشتی بین دانش آموزان روستای ویدوجا
  • تداوم خدمات رسانی به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در استان فارس