Web Analytics Made Easy - Statcounter

با ارسال متن تبریک روز دامپزشک به وسیله پیامک، عکس نوشته، اس ام اس، عکس، شعر، دلنوشته، استوری و پیام در چهاردهم مهر می‌توان این روز را به دامپزشکان عزیز تبریک گفت.

به گزارش ایمنا، دکتر حسن تاج‌بخش در سال ۱۳۶۹ روز ۱۴ مهر را روز دامپزشک تعیین کردند. دامپزشکی صرفاً به معنای درمان یک بیماری در دام نیست، بلکه این رشته نقش مؤثری در بهداشت عمومی و ارتقای سلامت جامعه دارد و با فقدان دامپزشکی، بدون شک بخشی از سلامت جامعه به خطر خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز دامپزشک چه روزی است؟

روز دامپزشک مصادف با ۱۴ مهر است.

دامپزشکی چیست؟

دامپزشکی دانشی تجربی است که به شناخت، درمان و پیشگیری بیماری‌های حیوانات می‌پردازد. در این رشته همچنین به بیماری‌های مشترک انسان و دام پرداخته می‌شود. دامپزشکی دانشی کهن است و در ایران قدیم از دامپزشک به عنوان بیطار یاد می‌شده است. در قانون سازمان دامپزشکی کلمه دام به حیوانات اهلی، طیور، ماهی، زنبور عسل، کرم ابریشم، حیوانات آزمایشگاهی و حیوانات باغ وحش اطلاق می‌شود.

تاریخچه دامپزشکی در ایران

در سال ۱۲۹۰ خورشیدی به همراه افسران سوئدی دو دکتر دامپزشک هم به ایران آمدند. این دو نفر به همراه دامپزشکان مدرسه دامپزشکی را جهت تربیت کادر موردنیاز ارتش تأسیس کردند. دانشکده دامپزشکی در ابتدا زیر نظر وزارت کشاورزی قرار داشت ولی پس از آن زیرمجموعه دانشگاه تهران شد. در سال ۱۳۰۴ بیماری همه‌گیری طاعون گاوی در ایران شیوع یافت به همین دلیل اداره‌ای با عنوان سازمان دفع آفات حیوانی از سوی وزارت کشاورزی تأسیس شد. این اداره تحت نظارت مؤسسه پاستور بود و در سال ۱۳۰۵ این سازمان به وزارت فلاحت منتقل شد. در نهایت در سال ۱۳۶۸ بر اساس تصویب مجلس شورای اسلامی، سازمان دامپزشکی از وزارت کشاورزی جدا و به وزارت جهاد سازندگی منتقل شد.

معرفی رشته دامپزشکی

طول تحصیل رشته دامپزشکی مانند رشته‌های داروسازی و دندانپزشکی ۶ ساله است. این رشته جز رشته‌های زیرگروه ۱ تجربی است. دامپزشک‌ها می‌توانند در وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تحقیقات کشاورزی و سازمان دامپزشکی مشغول به کار شوند. آنها حتی می‌توانند با گرفتن مجوز به تأسیس مطب دامپزشکی، داروخانه دامپزشکی، آزمایشگاه تشخیص طبی دامپزشکی و مرکز واکسیناسیون دام و طیور بپردازند.

پیام تبریک روز دامپزشک

کسی که برای التیام درد انسان‌ها می‌کوشد مهربان است و کسی که برای درد حیوانات دل می‌سوزاند مهربان‌ترین انسان‌هاست.

روز دامپزشک مبارک

دامپزشکی برای سلامت، غذا و زمین

روز دامپزشک مبارک

دامپزشکان برای محافظت از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوانات زحمات فراوانی می‌کشند.

روز دامپزشک مبارک

شما با یک تکه پلاستیک سر و کار ندارید بلکه با حیواناتی سر و کار دارید که سیستم اعصاب مرکزی دارند و درد و رنج را حس می‌کنند.

روز دامپزشک مبارک

نجات حیوانات شغل یک دامپزشک نیست بلکه آرزوی یک دامپزشک است.

روز دامپزشک مبارک

تا همتت ای دامپزشک باقی ست دستان تو نعمتی الهی ست.

روز دامپزشک مبارک

باید دامپزشکان نیز مانند پرستاران و معلمان ستایش می‌شدند؛ این عالمان نجیب و بی ادعا برای حراست از سلامت جامعه در صف اول مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان هستند چرا که خطر ابتلاء به بیماری‌های هولناکی مانند هاری، جنون گاوی، آنفولانزای پرندگان را برای حفظ سلامت هم وطنانشان به جان می‌خرند.

روز دامپزشک مبارک

دامپزشکی: ارتقا سلامت، ایثار، مسئولیت، فداکاری، بهداشت و سلامت جامعه

روز دامپزشک مبارک

دامپزشکان: سربازان بی سنگر، افتخار و غرور، متعهد و ستم دیده

روز دامپزشک گرامی باد

۱۴ مهر روز ملی دامپزشک بر سربازان عرصه بهداشت و سلامت مبارک باد

دامپزشکی: تواضع و اخلاص و روحیه خاص

روز دامپزشک مبارک

عرصه دامپزشکی عرصه خدمت به انسان‌هاست.

روز دامپزشکی گرامی باد

۱۴ مهر روز ملی دامپزشک است در این روز باید از دام پزشک‌های عزیز ممنون باشیم که با دقت و وسواس نقش اصلی در تأمین خوراک سالم برای جامعه را دارند. همینطور باید از آنها ممنون باشیم بخاطر اینکه به حیوانات خانگی دوست داشتنی ما رسیدگی پزشکی می‌کنند.

روز دامپزشک مبارک

دامپزشکی یعنی عشق یعنی استرس، یعنی مسؤولیت

روز دامپزشک گرامی باد

دامپزشکی یعنی جان دوباره بخشیدن به حیوانات

روز دامپزشک مبارک

روز دامپزشک بر دامپزشکان دلسوزی که با جان و دل برای سلامتی و محافظت از حیوانات می‌کوشند مبارک باد.

کد خبر 447968

منبع: ایمنا

کلیدواژه: عکس دامپزشکی پیام تبریک روز دامپزشکی پیامک عکس دامپزشکی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سلامت جامعه ۱۴ مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۸۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو ایرانی بالاترین مدرک جهانی اتومبیلرانی را به دست آوردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فدراسیون موتورسواری واتومبیلرانی، مازیار ناظمی در دیدار با حسین نبوی و شروین پوشین استوارت بین المللی رشته اتومبیلرانی گفت : سال گذشته با بررسی و مشورت هایی که صورت دادیم آقایان حسین نبوی و شروین پوشین از مجموعه فدراسیون به فدراسیون جهانی اتومبیلرانی برای طی دوره آنلاین استوارت معرفی شدند

رئیس فدراسیون موتورسواری واتومبیلرانی ایران گفت : خوشبختانه با دانش و زحمت زیاد ، هر دو نفر توانستند با نمرات عالی دوره را بگذرانند و درجه بین المللی استوارت را برای اولین بار در تاریخ این رشته بدست بیاورند.

ناظمی ادامه داد : این بالاترین مدرک جهانی در رشته اتومبیلرانی ایران است که تاکنون بدست آمده است و امیدوارم بتوانیم با شناسایی و معرفی بیشتر افراد شایسته و توانمند فرصت های بزرگتری را برای ایران در مسابقات جهانی و بین المللی بدست بیاوریم.

رئیس فدراسیون موتورسواری واتومبیلرانی همچنین از موفقیت فرشاد اباذری در آکادمی فدراسیون جهانی موتورسواری یاد کرد و گفت : ایشان هم با معرفی فدراسیون در دوره مالزی شرکت کرد و خوشبختانه با پشتکار و تلاش فراوان توانست با بهترین امتیاز دوره بین المللی فدراسیون جهانی را طی کند

مازیار ناظمی گفت : برای موفقیت های مربیان و ورزشکاران ایرانی در مجامع جهانی از هیچ تلاشی فروگذار نیستیم و بطور حتم از دانش و جایگاه علمی و بین المللی آنها در آموزش و ارتقا سطح مربیان و ورزشکاران داخل ایران بهره مند خواهیم شد.

کد خبر 6086675

دیگر خبرها

  • پیام تبریک روز روانشناس ۱۴۰۳ + متن، عکس و استوری روز مشاور
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد
  • طب ایرانی زمینه ساز توریسم درمانی در کشور
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • دو ایرانی بالاترین مدرک جهانی اتومبیلرانی را به دست آوردند
  • کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • واکسیناسیون دام‌های سبک در مقابل آبله
  • کشتار غیرمجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • کشتار غیرمجاز دام در روستاهای گردشگری معضل جدی است
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است