Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@06:23:36 GMT

سفر رییس جمهوری افغانستان به قطر و کویت

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۲۹۱۴۷

سفر رییس جمهوری افغانستان به قطر و کویت

به گزارش ایرنا، صدیق صدیقی روز دوشنبه در توئیتی نوشت که رییس جمهور غنی در رأس یک هیأت بلندپایه با هدف دیدار و سفر رسمی عازم کویت شد و پس از شرکت در مراسم درگذشت امیر کویت، به قطر رفته و با مقامات آن کشور در باره روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

همچنین به گزارش خبرگزاری جمهور افغانستان، ارگ ریاست جمهوری افغانستان در اطلاعیه ای اعلام کرده است که غنی پس از مراسم ترحیم، برای یک سفر رسمی دو روزه رهسپار دوحه پایتخت قطر خواهد شد و با شیخ تمیم حمد بن ال ثانی امیر قطر، شیخ خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز آل ثانی صدراعظم و شمار دیگری از مقامات آن کشور دیدار و در مورد گسترش مناسبات و همکاری ها میان دو کشور در عرصه های مختلف، با آنان بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، در این سفر رئیس جمهوری افغانستان را امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری، محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه، حمدالله محب مشاور امنیت ملی، محمد شاکر کارگر رئیس عمومی دفتر ریاست جمهوری، فضل محمود فضلی رئیس عمومی ادارۀ امور، عباس بصیر سرپرست وزارت تحصیلات عالیه، رنگینه حمیدی سرپرست وزارت معارف، کریمه حامد فاریابی سرپرست وزارت اقتصاد، اجمل رحمانی عضو ولسی جرگه، عبداللطیف نهضت یار نمایندۀ مشرانو جرگه و سفرای افغانستان در کشورهای کویت و قطر، همراهی می‌کنند.

احمد سعیدی آگاه امور سیاسی افغانستان می‌گوید که غنی در قطر با رییس سازمان سیا و وزیر دفاع آمریکا که در قطر بسر می‌برند نیز پشت درهای بسته دیدار خواهد کرد.

سعیدی افزود، مقامات قطر در این سفر به رییس جمهوری افغانستان اطمینان خواهند داد که با وجود حمایت مالی از طالبان، دولت افغانستان را به رسمیت می‌شناسند و طرفدار حکومتی نیستند که مانند دور اول حاکمیت طالبان در افغانستان باشد.

وی گفت که در این سفر محمداشرف غنی با مقامات طالبان دیدار نخواهد داشت و امیر قطر همراه وزیر دفاع آمریکا طی این دیدار بر حمایت بیشتر از روند صلح افغانستان تاکید خواهند کرد.

این سیاستمدار افغان افزود، وزیر دفاع آمریکا و امیر قطر در دیدار با اشرف غنی بر ایجاد تغییرات در حاکمیت افغانستان با استفاده از روش های صلح آمیز تاکید خواهند کرد.

این خبر در حالی منتشر شده است که بر اساس گزارش هایی نعیم وردک سخنگوی طالبان‌ اعلام کرده در رابطه با آتش بس به توافق رسیده اِیم، تنها چیزی که باقی مانده اِمضاء دوطرف می باشد. پس از آتش بس، مذاکرات بین افغانستانی آغاز می شود.
نشست اولیه برای آغاز گفت‌وگوهای بین‌افغانستانی روز شنبه ۲۲ شهریور با حضور وزیر خارجه آمریکا، مقام‌های قطری و نمایندگان حدود ۳۰ کشور و سازمان‌های جهانی به صورت حضوری و یا آنلاین آغاز شده و در حال برگزاری است.

در مراسم افتتاحیه این نشست در دوحه، «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت که طرفین می خواهند سرانجام به چندین دهه خونریزی پایان دهند و به صلح پایدار برسند. مذاکره کننده اصلی طالبان نیز تأکید کرد که توافق صبر زیادی طلب می کند.

این اولین بار است که دولت افغانستان و طالبان بر سر یک میز می نشینند.


 

برچسب‌ها قطر اشرف غنی افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطر اشرف غنی افغانستان قطر اشرف غنی افغانستان اخبار کنکور جمهوری افغانستان سرپرست وزارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۹۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان

حزب التحریر که گفته می‌شود تفکر آنها نزدیک به داعش است در بیانیه‌ای از بازداشت سخنگوی خود توسط حکومت طالبان خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، حزب التحریر در افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در شبکه ایکس اظهار داشت شماری از اعضای آنها از طی دو ماه گذشته توسط نیروهای امنیتی حکومت افغانستان به جرم دعوت و فعالیت و برپایی خلافت اسلامی بازداشت شده‌اند.

این بیانیه افزود «سیف الله مستنیر» سخنگوی حزب التحریر نیز توسط حکومت طالبان بازداشت شده است.

در این بیانیه با انتقاد از حکومت طالبان آمده است نظام حاکم سد راه دعوت به سوی خیر است و باید افراد بازداشت شده را رها کنند.

حکومت طالبان طی سال گذشته دهها نفر از اعضای حزب التحریر را در نقاط مختلف افغانستان به اتهام تبلیغ برای گروه تروریستی داعش بازداشت کرده است.

حزب التحریر که بسیاری از افراد این گروه را در افغانستان تروریستی می‌خوانند با شعار برقراری خلافت اسلامی در بیش از یک دهه اخیر از طریق فضای مجازی، پخش ماهنامه و هفته نامه، تریبون مساجد و حتی در دانشگاه‌های افغانستان فعال بوده است.

دادگاه طالبان 20 عضو «حزب التحریر» را به 3 سال زندان محکوم کردطالبان: فعالیت «حزب التحریر» و «جمعیت اصلاح» در دانشگاه‌ها ممنوع استبازداشت اعضای «حزب التحریر» به اتهام تبلیغ برای داعش در شمال افغانستان

مرکز تحقیقی «پیک» پیش از این گزارش داده بود کشورهایی که از گروه تروریستی داعش در افغانستان حمایت می‌کنند با هدف ایجاد پایگاه فکری برای جریان‌های تکفیری ساز، کار تبلیغاتی را از طریق «حزب‌التحریر» در این کشور راه اندازی کرده‌اند.

برخی سران سیاسی و شخصیت‌های افغانستان گفته بودند حزب التحریر با شعار خلافت جهانی اسلام، با ترویج عقاید وهابیت در بین مردم برای گروه‌های تروریستی داعش و النصره سربازگیری می‌کند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • پیروزی هم‌گروه ایران در جام ملت‌ها
  • باخت تیم فوتسال افغانستان در برابر ایران
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • آغاز جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ از امروز + ساعت و برنامه کامل بازی‌ ها
  • طالبان گزارش افغانستان اینترنشنال را تکذیب کرد
  • متعهد به از بین بردن فساد اداری هستیم
  • (عکس) نمایش مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان
  • افغانستانی های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهیم شوند
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند