Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا سیاهپور گفت: با توجه به روند روبه رشد تصادفات وانت بار‌ها در سال‌های اخیر، طرح ایمن سازی و ساماندهی وانت بار‌ها با هدف افزایش بهره وری و آموزش‌های مرتبط کاربردی رانندگان این وسیله نقلیه در دستور کار جدی این اداره کل قرار دارد.

او افزود: همه رانندگان و مالکان وانت بار استان بایستی با مراجعه به دفاتر انجمن‌های صنفی رانندگان نسبت به ثبت نام و گرفتن مدارک مجوز فعالیت اقدام کنند، تا از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سیاهپور ادامه داد: این طرح به منظور ساماندهی ناوگان و رانندگان وانت بار، مشخص شدن مبدا، مقصد و شفافیت در جابجایی میزان و نوع بار اجرا می‌شود.

سیاهپور تصریح کرد: با توجه به اینکه تخصیص سوخت ناوگان وانت بار بر اساس پیمایش است با صدور بارنامه و مشخص شدن مسیر مبدا تا مقصد، سهمیه عملکردی سوخت به این ناوگان اختصاص می‌یابد.

در حال حاضر ۸۰۰ راننده واجد شرایط و بیش از ۵ هزار وانت بار فعال با ویژگی‌های مندرج برابر دستور العمل ساماندهی وانت بار‌ها در استان فارس مشغول خدمات رسانی هستند. ​

دستور العمل اجرایی وانت بار‌هایی که در حمل و نقل جاده‌ای فعالیت دارند، شامل توازن متعادل وسیله نقلیه در هنگام بار گیری، رعایت حداکثر ارتفاع مجاز ۵۰ سانتی متر قسمت بار از سطح خارجی سقف کابین راننده، رعایت حداکثر طول و عرض، نحوه بار گیری حمل و مهار ایمن محصولات حمل شده، شرایط چگونگی اجازه حرکت وسیله نقلیه پس از بار گیری و حفظ ایمنی کامل در مسیر‌های جاده‌ای است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راهداری و حمل و نقل جاده ای فعالیت وانت بارها وانت بار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۰۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور دادستان مرکز لرستان نسبت به تعیین تکلیف خودروهای توقیفی

به گزارش خبرنگار مهر، علی حسنوند امروز یکشنبه در بازدید سرزده از انبار و پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان، اظهار داشت: بنا به دستور رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور مبنی بر اینکه وضعیت همه پارکینگ‌های محل نگهداری وسایل نقلیه توقیفی باید بررسی شود و در راستای پیگیری حقوق عامه و نظارت بر نگهداری اموال متعلق به بیت‌المال و دولت در استان لرستان این موضوع به طور مستمر در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: محل نگهداری اندکی از وسایل نقلیه توقیفی مناسب بود، ولی تعداد زیادی از خودروها در فضای باز قرار داشتند که در معرض آسیب بودند و حتماً می‌بایست پارکینگ مذکور مسقف شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان هدف از این بازدید را اطلاع دقیق و مستقیم از وضعیت نگهداری خودروها و موتورسیکلت‌هایی است که به دلیل حمل مواد مخدر، ارتباط با مواد مخدر یا اموال مربوط به قاچاقچیان مواد مخدر توقیف شده‌اند.

حسنوند، عنوان کرد: مأموریت اصلی دستگاه قضائی دراین‌رابطه بررسی شرایط نگهداری وسایل نقلیه، تعیین تکلیف سریع و در چارچوب قانون، نظارت بر روند رسیدگی‌های قضائی است و مسئولیت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در خصوص نگهداری و فروش این وسایل نقلیه است.

وی بیان داشت: در این بازدید مشخص شد برخی از خودروها مربوط به سال‌های گذشته است، هیچ توجیهی ندارد که یک خودرو چندین سال در پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نگهداری شود، به همین منظور دستور بررسی پرونده تعدادی از خودروها صادر شد.

کد خبر 6084451

دیگر خبرها

  • دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث
  • تردد بیش از ۳ میلیون وسیله نقلیه در محور‌های استان سمنان
  • تداوم نظارت بر فعالیت مشاوران املاک در قزوین
  • هشدار پلیس زرند به رانندگان وسائل نقلیه
  • اجرای طرح چراغ روشن برای بیش ازهزار وسیله نقلیه
  • تردد ۳.۵ میلیون وسیله نقلیه در محورهای استان سمنان
  • دستور دادستان مرکز لرستان نسبت به تعیین تکلیف خودروهای توقیفی
  • درخواست رسیدگی به وضع نابسامان رانندگان وانت نیسان
  •  رشد ۸ درصدی جابجایی کالا از طریق ناوگان حمل و نقل لرستان
  • افزایش ۵ درصدی جابه‌جایی کالا از طریق ناوگان حمل‌ونقل لرستان