Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در فردیس، در پی انتشار گزارشی از عدم اجرای آسفالت در خیابان ۲۰ متری الزهرا در منطقه اهری تحت عنوان «خیابان اهری آزمونی برای شهردار جدید/۳۰ سال انتظار فقط برای یک آسفالت» در خبرگزاری فارس، حسن سعیدی باشسیز سخنگوی شورای اسلامی شهر فردیس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس، با تشریح مشکلات این معبر، گفت: بر اساس طرح تفصیلی، خیابان ۲۰ متری الزهرا در طرح تعریض قرار گرفته و به همین دلیل شهرداری در سال‌های گذشته اجازه ساخت و ساز در این خیابان را نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مشکلات عدیده در مسیر اجرای این عملیات، موجب شده اجرای این طرح تاکنون به تعویق بی‌افتد و جلساتی که از ابتدای استقلال شورا و شهرداری فردیس در خصوص رفع موانع این طرح برگزار شده نیز به دلیل تغییر مکرر شهرداران، عدم حضور مالکان و یا عدم اراده شهرداری تا کنون به نتیجه نرسیده است.

اجرای طرح تعریض خیابان 20 متری الزهرا در پی تغییر مکرر شهرداران، عدم حضور مالکان و یا عدم اراده شهرداری تا کنون به نتیجه نرسیده است.

 

 وی در خصوص چند مالکی بودن املاک واقع در مسیر اجرای طرح تعریض  و احداث معبر در خیابان ۲۰ متری الزهرا، اظهار کرد: در ورودی این خیابان از سمت اهری، یک قطعه زمین هزار و ۳۰۰ متری وجود دارد که مالک آن این زمین را در قطعات کوچکتری به صورت قولنامه ای به افراد مختلف فروخته و توسط یکی از خرده مالکان بنایی غیرمجاز در دو طبقه در این ملک ساخته شده است که در زمان شهرداری کرج، پرونده ملک مذکور در کمیسیون ماده ۱۰۰ مطرح و تبدیل به جریمه شده است. بنابراین رای کمیسیون ماده ۱۰۰ برای مالک حق ایجاد کرده و طبق قانون شهرداری باید این ملک را به رسمیت بشناسد و حقوق مالک را رعایت کند. 

عضو شورای اسلامی شهر فردیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) را دیگر معارض ملک ۱۳۰۰ متری در این خیابان معرفی کرد و گفت: از سوی دیگر ستاد اجرایی فرمان امام(ره)  کل زمین فوق را به جای طلبی که  از مالک اصلی زمین داشته، به نام این نهاد سند زده است و اراده ای برای واگذاری ملک،  به شهرداری ندارد. 

وی افزود: برای تملک این ملک که در ابتدای مسیر فوق قرار گرفته، شهرداری باید با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) توافق کند که در این صورت باید حقوق خرده مالکان که حتی وقتی برای ریختن تراشه آسفالت مراجعه کردیم،  جلوی گریدرهای شهرداری دراز  کشیدند و مانع از اجرای کار شدند، را نادیده بگیرد که نتایج خوشایندی نخواهد داشت و از سوی دیگر  مالک ملک خلاف ساخته شده در این خیابان نیز در هر مذاکره، قیمت های نجومی را برای توافق با شهرداری مطرح کرده و هر بار قیمت را بالاتر می‌برد. 

سعیدی باشسیز با اشاره به اینکه  پس از گذر از زمین ۱۳۰۰ متری، مدرسه معلم  نیز چند متری در طرح تعریض معبر پیشروی کرده است، بیان کرد: طی بازدیدی که از مدرسه انجام شد، مدرسه و آموزش و پرورش توان انجام  عقب نشینی  را ندارند و این امر باید توسط  شهرداری انجام شود.  

وی افزود: پس از مدرسه معلم یک قطعه زمین بزرگ با کاربری خدماتی وجود دارد که بارها برای توافق آن با مالک  اقدام کردیم اما هربار تغییر شهردار  فردیس موجب شده که کار به نتیجه نرسد. 

شورا امیدوار است با ورود دستگاه‌های نظارتی از جمله دادستانی مشکل اجرای این طرح هر چه سریعتر بررسی و برطرف شود. 

 

 سخنگوی شورای اسلامی شهر فردیس در پایان با بیان اینکه شورا تسهیل در تردد شهروندان را در اولویت دارد، گفت: امیدواریم با ورود نهادهای نظارتی از جمله دادستانی بتوانیم از طریق راهکار قانونی و رفع موانع موجود در اسرع وقت به تعریض معبر و رفع مشکلات شهروندان اقدام کنیم.‌

گزارش خبرگزاری فارس در رابطه با اجرای طرح فوق را می‌توانید «اینجا» بخوانید.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: زمین شهرداری تعریض منطقه اهری طرح تعریض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۰۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یحیی گل‌محمدی سرمربی تراکتور شد

بعد از جدایی پاکو خمس از تراکتور، مسئولان این باشگاه مذاکراتی با یحیی گل‌محمدی انجام دادند تا او را راضی به نشستن روی نیمکت تیم‌شان کنند.

گل‌محمدی با تراکتور به توافق نهایی رسیده و اگر در جلسه امروز موانع موجود برطرف شود، این مربی به‌زودی قرارداد خود را به امضا می‌رساند.

قرار است امروز جلسه‌ای برای حل موانع حضور گل‌محمدی به‌عنوان سرمربی در لیگ برتر برگزار شود که تا درباره آینده فعالیت‌های این سرمربی تصمیم‌گیری شود.

منبع: ایسنا

tags # یحیی گل‌محمدی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • (ویدئو) مبارز MMA با دست خالی تمساح عظیم‌الجثه را شکار کرد
  • توقف ایجاد غرفه در میدان امام(ره) بیرجند
  • یحیی گل‌محمدی سرمربی تراکتور شد
  • تکمیل عملیات ساماندهی خیابان ۲۲ بهمن کاوه در اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ساماندهی پارک موتورسیکلت‌ها در خیابان لاله‌زار جنوبی
  • درگیر شدن با «عروس خیابان فرشته»/ فیلمنامه‌ از بازیگر مهم‌تر است
  • رژیم صهیونیستی اطراف خیابان وسط نوار غزه را موانع بتنی چیده است
  • نصب ۱۶۰ فلاورباکس در نقاط مختلف منطقه ۷ اصفهان
  • فیلم منتسب به شهردار فردیس تکذیب شد
  • تکذیب فیلم منتسب به شهردار فردیس