Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رحیمی با اشاره به تفاهم با سازمان آموزش فنی و حرفه ای و امکان استفاده از دوره های مهارت آموزی برای فرزندان بازنشستگان گفت: کسب و کارهای بومی متناسب با شرایط هر استان مشخص شده است. به این فرزندان که مهارتی کسب می کنند 5 میلیون تومان هم اضافه تر اعطا می شود؛ ضمن آنکه آموزش ها هم رایگان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غلامرضا رحیمی با بیان اینکه همه بازنشستگان نیروهای مسلح، جامعه هدف ما محسوب می شوند درباره طرح سامانه بازار کسب و کارهای بازنشستگی توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: چندی پیش سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح واژه «بازنشسته» را باز تعریف کرد و در یک کارگروه تخصصی به مدیریت ریاست سازمان تامین اجتماعی به واژه «بازایستادگی» رسید که باید به صورت مفهومی و عملیاتی معنا و کارکرد خود را پیدا کند.​
وی افزود: این اقدام در نهایت منتج به آن شد که یک پلتفرم و بستری را برای بازنشسته و خانواده وی در قالب راه اندازی کسب و کارهای اجتماعی تعریف کنیم تا بتوانند محصولات خود را در آن بستر به فروش برسانند.
مدیرعامل مؤسسه توانمند سازی بازنشستگان نیروهای مسلح با بیان اینکه در همین راستا، سال گذشته جشنواره ای ملی برگزار و با استقبال خوب بازنشستگان مواجه شد گفت: تا کنون 3500 نفر درخواست غرفه سازی داده اند، حدود 1200 غرفه آماده است و مابقی در حال طی فرایندهای لازم هستند.
رحیمی ادامه داد: در این غرفه ها، کار تولیدی ارائه شده که یا از سوی خود بازنشستگانی که بعد از فراغت از خدمت در نیروهای مسلح کسب و کاری را شروع کردند بوده و یا از سوی فرزندانشان بوده است.
وی با اشاره به اینکه پس از این غرفه سازی ها دریافتیم که پتانسیل در این حوزه بالاست عنوان کرد: به همین جهت پلتفرم کسب و کار بازنشستگان نیروهای مسلح تحت عنوان «کوکباز» را طراحی کردیم. به این ترتیب کسانی که تولیدی دارند غرفه می زنند و محصولشان را در کوکباز عرضه می کنند. خریداران ما بازنشستگان، شاغلان و در نهایت عموم مردم هستند که خرید برایشان آزاد است.
مدیرعامل مؤسسه توانمندسازی بازنشستگان نیروهای مسلح ادامه داد: هرکدام از بازنشستگان که به عنوان خریدار وارد سایت شوند و جنس خود را انتخاب کنند اگر در استان تهران ساکن باشند کمتر از 12 ساعت و اگر در خارج از تهران ساکن باشند کمتر از 24 ساعت کالای خود را تحویل می گیرند.
رحیمی با بیان اینکه کوکباز، برای فروشنده یک بازار تبلیغی خوب برای عرضه کالاست گفت: از سوی دیگر بازنشستگان می توانند به صورت اقساطی کالاهایی را خریداری کنند که در پایان هرماه از حقوقشان کسر می شود. سقف خرید و کسر اقساطی قیمت کالا با توجه به حقوق دریافتی مشخص می شود.
وی افزود: کوکباز ابزاری در دست موسسه توانمندسازی و ساتا است و برنامه ما این است که هر برنامه ای منجر به تولید کسب و کار می شود روی سامانه کوکباز بنشیند. علاوه براین افرادی که قصد دارند در حوزه بورس و کسب و کار آموزش ببینند می توانند از آموزش ها نیز استفاده کنند. قرار است از مهرماه سامانه مشاوره آنلاین هم طراحی شود و هرکدام از بازنشستگان که نیاز به مشاوره دارند از این طریق اقدام کنند.
مدیرعامل مؤسسه توانمندسازی بازنشستگان نیروهای مسلح با بیان اینکه آموزش مهارت کسب و کار به فرزندان نیز در قالب طرح کوکباز دنبال می شود اظهار کرد: به فرزندانی که فعالیتشان منجر به کسب و کاری می شود تا سقف 50 میلیون تومان با کارمزد چهار درصد وام اعطا می شود. در واقع ما نقش کاتالیزور را بازی می کنیم.
دوره های مهارت آموزی برای فرزندان بازنشستگان
رحیمی با اشاره به تفاهم با سازمان آموزش فنی و حرفه ای و امکان استفاده از دوره های مهارت آموزی برای فرزندان بازنشستگان گفت: کسب و کارهای بومی متناسب با شرایط هر استان مشخص شده است. به این فرزندان که مهارتی کسب می کنند 5 میلیون تومان هم اضافه تر اعطا می شود؛ ضمن آنکه آموزش ها هم رایگان هستند.
میزان وام های دریافتی
وی درباره میزان وام های دریافتی اظهار کرد: این مبلغ در سال گذشته نزدیک به 30 میلیارد بوده که امسال هر فرزند بازنشسته که شرایط احراز وام را داشته باشد و نیز کمیته تخصصی تایید کند که مدارک ارائه شده طبق شیوه نامه ارسالی به استان، منتج به کسب و کار می شود تا سقف 50 میلیون تومان وام تعلق گیرد و افراد پس از راه اندازی کسب و کار در سامانه کوک باز غرفه خود را برای فروش تشکیل بدهند
منبع: رکنا

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بازنشستگان نیروهای مسلح میلیون تومان کسب و کارهای کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۱۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی

به گزارش خبرگزاری مهر، اشکان جعفرکریمی مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: مجوز استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی توسط ستاد کل نیروهای مسلح صادر شد.

وی افزود: این مجوز با پیگیری‌های این دفتر و با توجه به مشکلات دهیاری‌ها برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز پایگاه‌های آتش نشانی روستایی، توسط ستاد کل نیروهای مسلح، صادر شد که بر اساس آن، به مدت ۲ سال استفاده از تعداد محدودی نیروهای وظیفه در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای غیرپزشکی برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور امکان‌پذیر شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد ۹۳۸ پایگاه آتش نشانی در مناطق روستایی کشور ایجاد شده که با برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌منظور دسترسی به حداقل استانداردهای لازم برای ارائه خدمات آتش‌نشانی و ایمنی به جوامع روستایی کشور، تعداد پایگاه‌های مذکور به‌مرور در حال افزایش است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات این پایگاه‌ها، تأمین نیروی انسانی موردنیاز است که به دلیل محدودیت منابع اعتباری دهیاری‌ها، استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه می‌تواند در رفع این مشکل، مؤثر واقع شود.

کریمی همچنین درباره اثربخشی موضوع گفت: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بر اساس مجوز اخذ شده از ستاد کل نیروهای مسلح بالغ بر ۳۵۰ نیروی امریه در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی جذب و بکارگیری شدند که موجب فعال‌سازی این پایگاه‌ها و ارائه خدمات شبانه‌روزی در بسیاری از آنها شد.

وی افزود: در تعدادی از پایگاه‌ها با برنامه‌ریزی صورت گرفته، نیروهای امریه علاوه بر انجام خدمات اطفای حریق، نسبت به ارائه آموزش‌های ایمنی به اهالی روستاها نیز اقدام می‌کردند که در بهبود وضعیت ایمنی روستاها، بسیار اثرگذار بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی اظهار داشت: با توجه به صدور مجوز جدید توسط ستاد کل نیروهای مسلح، به منظور هماهنگی برای بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت، جلسه‌ای در دفتر سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح با حضور نماینده دولت در امور کارکنان وظیفه و نمایندگان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

وی گفت: در این جلسه درباره چالش‌های مربوط به این موضوع و راهکارهای رفع آنها بحث و تبادل نظر و تصمیمات لازم در این باره گرفته شد.

کد خبر 6086816

دیگر خبرها

  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال
  • استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • حقوق اردیبهشت بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • حقوق اردیبهشت‌ بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • فیلم| توصیه اخلاقی رهبر انقلاب به فرماندهان نیروهای مسلح
  • توصیه اخلاقی رهبر انقلاب به فرماندهان نیروهای مسلح
  • توصیه اخلاقی رهبر انقلاب به فرماندهان نیروهای مسلح | باید به خدا اعتماد، توکل و حُسن ظن داشت + فیلم
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۰/ «ماموریت انجام شد»
  • عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳