Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@05:47:42 GMT

گیلان پربارش‌ترین استان کشور در سال آبی ۹۹-۹۸

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۳۱۲۹۵

گیلان پربارش‌ترین استان کشور در سال آبی ۹۹-۹۸

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، احسان خلیلی شایان، با اشاره به اینکه متوسط بارندگی‌های کشور در سال آبی ۹۹-۹۸ , ۳۱۷.۷ میلی‌متربوده است، گفت: سال آبی گذشته، جزو پربارش‌ترین سال‌ها در ۵۰ سال گذشته بوده، اما با این وجود این رقم در مقایسه با سال آبی قبل از آن (۹۸-۹۷) با بارشی معادل ۳۴۲ میلی‌متر، حدود ۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بیشترین میزان بارندگی تجمعی از ابتدای سال آبی تا ۳۱ شهریورماه امسال (پایان سال آبی ۹۹-۹۸) را استان گیلان با ۱۲۵۶.۶ میلی‌متر بارش، به خود اختصاص داده که در مقایسه با سال آبی گذشته، یک درصد افزایش داشته است. همچنین استان یزد نیز با ۱۱۰.۵ میلی‌متر بارش، کمترین میزان بارندگی در بین استان‌های کشور را دارد که نسبت به سال آبی گذشته، ۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد. 

خلیلی شایان ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان با ۲۰۲.۱ میلی‌متر بارندگی بیشترین اختلاف را با ۶۲ درصد افزایش نسبت به مقدار بارش سال آبی گذشته دارد؛ این در حالی است که این استان طی سال آبی (۹۸-۹۷) با ۱۲۵ میلی‌متر بارندگی جز استان‌های کم بارش کشور بود.

به گفته این مقام مسئول، بیشترین میزان کاهش بارش نسبت به سال گذشته در بین استان‌های کشور، به ایلام با ۵۱۲.۳ میلی‌متر بارندگی اختصاص دارد که بیانگر کاهش ۴۳ درصدی بارندگی در این استان است. همچنین مقایسه درصد اختلاف سال آبی جاری با متوسط درازمدت بین استان‌های کشور نشان می‌دهد چهارمحال و بختیاری با هفت درصد، اردبیل پنج درصد و خوزستان با سه درصد نسبت به متوسط بلندمدت (۵۱ ساله)، بیشترین میزان کاهش در بارش‌ها را داشته‌اند.

کارشناس آب‌های سطحی شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: در همین بازه زمانی، بیشترین میزان افزایش بارش‌ها را استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان هرکدام با ۹۳ درصد، هرمزگان با ۱۱۴ درصد نسبت به متوسط بلندمدت (۵۱ ساله)، به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075243 برچسب‌ها استان گیلان سامانه بارشی شرکت مدیریت منابع آب ایران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: استان گیلان سامانه بارشی شرکت مدیریت منابع آب ایران بیشترین میزان سال آبی گذشته میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۱۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر

میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال‌وبختیاری تا ساعت ۱۸:۳۰ چهارشنبه اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط‌عمومی اداره هواشناسی این استان، میزان بارندگی سامانه اخیر در استان تا ساعت ۱۸:۳۰ امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ به شرح زیر است:

شهرکرد: ۲۱/۵ میلی‌متر


بروجن :۹/۵ میلی‌متر


لردگان: ۲ میلی‌متر


کوهرنگ: ۹/۳ میلی‌متر


اردل: ۳/۳ میلی‌متر


فارسان: ۱۱/۷ میلی‌متر


سامان: ۸/۸ میلی‌متر


بن: ۲/۶ میلی‌متر


شلمزار: ۶ میلی‌متر


فرخ شهر: ۲۷/۴ میلی‌متر


مال خلیفه: ۷/۲ میلی‌متر


بلداجی: ۶/۳ میلی‌متر


ایلبگی: ۸ میلی‌متر


دوآب صمصامی: ۳/۸ میلی‌متر


لیرابی: ۶/۸ میلی‌متر

کد خبر 747708

دیگر خبرها

  • میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • تداوم بارش‌های اردیبهشتی در سمنان/ بارندگی ۵۰.۳ میلی‌متری در پرور
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • خورو بیابانک رکوردار بارندگی‌های استان اصفهان
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • اعلام پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری