Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با همشهری آنلاین افزود: طرح اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان را به صورت یک فوریتی تهیه کرده‌ایم و اکنون در نوبت طرح در صحن علنی مجلس است. چنانچه آمدن این طرح در صحن علنی طولانی شود، این طرح را به طرح عادی تبدیل می‌کنیم تا در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به آن بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره اهداف این طرح افزود: این طرح در پی آن است تا اقدامات و بحث‌های اجرایی در حوزه نظام مهندسی ساختمان که در اختیار وزارت راه و شهرسازی بوده و با تغییر وزیر، دستورالعمل‌ها را عوض می‌کردند و با نظام مهندسی برخورد سلیقه‌ای می‌کردند را شفاف کنیم و جلوی تفسیرهای متعدد گرفته شود. در حقیقت با تصویب این طرح، قدرت بیشتری به شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان می‌دهیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: طرح اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان در راستای ارتقای کیفیت طراحی و نظارت و ارتقای کیفیت اجرا است و امیدواریم با تصویب این طرح، شفاف‌سازی لازم در بحث‌های اجرای ساختمان و معیارهای مجریان ذی‌صلاح حقیقی صورت گیرد.

بدری خاطرنشان کرد: امضاء‌کنندگان طرح اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان، به دنبال تقویت سازمان نظام مهندسی، افزایش قدرت تصمیم‌گیری آنها در بحث‌های اداری و مدیریتی و همچنین کمتر شدن اعمال سلیقه وزارت راه و شهرسازی در امور نظام مهندسی هستند.

کد خبر 554777 برچسب‌ها خدمات مهندسی مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خدمات مهندسی مجلس شورای اسلامی اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۱۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف فرا رسیدن سالروز تأسیس «سپاه» را تبریک گفت/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز (یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صحن مجلس، گفت: فرارسیدن روز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همه پاسداران عزیز که پشتیبان امنیت و آرامش کشور و مرزهای ما و همچنین مایه دلگرمی مظلومان جهان و خصم زورگویان و سلطه‌گران هستند، تبریک می‌گویم.

گفتنی است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در ۲ اردیبهشت ۱۳۵۸ تأسیس شد.

بررسی طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه

دقایقی پیش جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

ادامه بررسی گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درباره طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی

ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان درباره رسیدگی به طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارات و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • رای منفی مجلس به بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵
  • مجلس با بررسی «طرح نظام قانون‌گذاری» طبق اصل ۸۵ مخالفت کرد
  • قالیباف فرا رسیدن سالروز تأسیس «سپاه» را تبریک گفت/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی