Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@01:08:17 GMT

جان باختگان کرونایی در جهرم به ۸۱ نفر رسید

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۳۱۵۹۱

جان باختگان کرونایی در جهرم به ۸۱ نفر رسید

ارجمند گفت: با فوت یک بیمار جدید، شمار جان باختگان ناشی از کرونا در شهرستان جهرم به ۸۱ نفر رسید.

«سیدمجید ارجمند» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به فوت یک بیمار کرونایی در شهرستان جهرم، گفت: روز گذشته یک آقای 76 ساله مبتلا به کرونا در شهرستان جهرم، جان خود را از دست داد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه این بیمار توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده بود، افزود: با فوت این بیمار جدید، شمار جان باختگان ناشی از این بیماری در شهرستان های جهرم و خفر به عدد 81 رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه یکی از نکات حیاتی در درمان کرونا، مراجعه به موقع به پزشک است، بیان کرد: علت فوت بسیاری از جانباختگان کرونا در جهرم، مراجعه دیر هنگام به مراکز درمانی است.

 

ارجمند با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در شهستان های جهرم و خفر تا روز گذشته 12 مهرماه، عنوان کرد: روز گذشته با شناسایی تعداد دیگری از بیماران مبتلا به کرونا در جهرم و خفر شمار مبتلایان به این بیماری به سه هزار و 572 نفر رسید.

 

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم به تعداد نمونه های گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا اشاره کرد که تعداد آنها تا امروز به 10 هزار و 651 مورد رسیده است.

 

وی با اشاره به اینکه تعداد سه هزار و 225 بيمار تا کنون بهبود يافته و از قرنطينه خارج شده است، گفت: همچنین آمار جدید تعداد بیماران موجود در قرنطینه، 339 مورد گزارش شده که در حال گذراندن طول درمان خود در منزل هستند.

 

ارجمند با توصیه به مردم برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی، گفت: عدم توجه به هشدارها از عوامل شیوع گسترده ویروس «کرونا» در نقاط مختلف کشور است که اگرچه این مهم در شهرستان جهرم توسط مردم جدی گرفته می شود اما نباید از انجام مداوم و مستمر آن غافل بود.

 

وی با اشاره به آخرین وضعیت بیماران بستری در بیمارستان جهرم، ابراز داشت: در حال حاضر تعداد 27  بیمار مشكوک و مثبت در بخش های كرونای بيمارستان پيمانيه جهرم بستری هستند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد: از این تعداد،  22 بیمار در بخش های عمومی و پنج بیمار در بخش آی سی یو بستری بوده و در حال گذراندن و سپری کردن طول درمان هستند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به ترخیص بیماران کرونایی از بیمارستان پیمانیه جهرم خاطرنشان کرد: همچنین روز گذشته تعداد چهار بیمار کرونایی پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

 

ارجمند در پایان عنوان کرد: همچنین تعداد 9 بیمار جدید در روز دوشنبه 12 مهرماه به جمع بیماران کرونایی بستری در بیمارستان پیمانیه جهرم افزوده شده است.

پایان پیام/691

منبع: شبستان

کلیدواژه: کرونا در فارس مقابله با کرونا پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا کرونا شهرستان جهرم روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۱۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم پاسخگویی تعرفه‌های آندوسکوپی و کولونوسکوپی به هزینه‌ها

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، کامران باقری لنکرانی، در نامه‌ای به سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، عنوان داشت: ضمن تشکر از مساعی جنابعالی در ارتقای خدمات سلامت کشور از جمله اصلاح دستورالعمل ارائه خدمات مختلف نظیر کولونوسکوپی، همانگونه که مستحضرید تعرفه‌های پروسیجرها همچون آندوسکوپی و کولونوسکوپی حتی با لحاظ کردن هر دو بخش فنی و حرفه‌ای، در حال حاضر کفاف هزینه‌های نگهداشت و استهلاک این دستگاه‌ها را نمی‌دهد.

در این شرایط، تحمیل هزینه‌های اضافه‌تر به واحدهای ارائه خدمت چه در بخش دولتی و چه خصوصی، برای خدماتی که برای حفظ کیفیت درمان و ایمنی بیماران ضروری هستند و در تعرفه‌های مزبور نه در جز فنی و نه در حرفه‌ای لحاظ نمی‌شوند، باعث فشار مضاعف مالی هم به ارائه کنندگان خدمت و هم بیماران گردیده است.

از جمله خدمات ضروری که در کنار پروسیجرها ارائه می‌شود می‌توان به مواردی همچون پالس اکسی متری، رگ گیری، تزریق سرم و دارو، بررسی وضعیت بیمار، مشاوره قبل و بعد از پروسیجر و…، اشاره نمود.

از طرف دیگر برخی از تجهیزات مصرفی آندوسکوپی و کولونوسکوپی که غیر سرمایه‌ای و یکبار مصرف هستند و بعضاً تهیه آنها برای بیماران امکان پذیر نیست و لزوماً توسط مراکز درمانی، بیمارستان، کلینیک و یا توسط پزشکان در مطب شخصی تهیه می‌شوند که از مهم‌ترین این موارد می‌توان به لوازم مصرفی همچون پنس بیوپسی، سوزن اسکلروتراپی، هموکلیپس، اسنیر، تهیه وسایل ضد عفونی، دهانی، کیت اپرئاز لباس بیمار، داروهای لازم سدیشن و…، نام برد که در حال حاضر با چالش تقبل هزینه توسط بیمه‌ها در برخی از استان‌ها روبرو شده است. حتی برخی از خدمات که دارای تعرفه هستند بعضاً توسط سازمان‌های بیمه گر در صورتحساب‌های ارسالی مورد پذیرش قرار نمی‌گیرند و باعث تضییع حقوق بیماران و ارائه کنندگان خدمت می‌شود که به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

۱- ویزیت بیمار قبل و بعد از پروسیجر و مشاوره پزشکی

۲- کد ۹۶۰۱۸۰ اکسیژن تراپی با نازال یا ماسک

۳- کد ۹۶۰۰۱۰ پایش و ارزیابی مثل فشار گرفتن. کنترل علائم حیاتی و پالس اکسی متری

۴- کد ۹۶۰۱۵۵ برای رگ گرفتن

۵- کد ۹۶۰۱۷۰ برای تزریق هر داروی وریدی

۶- لیست وسایل مصرفی یکبار مصرف ویژه هر بیمار

با توجه به موارد فوق، از جنابعالی درخواست می‌شود ضمن اعلام این موارد به معاونین درمان دانشگاه علوم پزشکی، بیمه‌های پایه و تکمیلی، تاکید گردد که موارد اعلامی مازاد بر تعرفه اندوسکوپی و کلونوسکوپی بوده و در صورت ارائه خدمت و تهیه وسایل مزبور با درج در صورتحساب بیماران، قابل پرداخت از طرف بیمه‌ها هستند.

امید است با تاکید و پیگیری جنابعالی، وضعیت ناهماهنگ فعلی که در برخی از استان‌ها باعث برخورد بین بیماران، بیمه‌ها و ارائه کنندگان خدمت گردیده است و بر کیفیت خدمات و ایمنی آنها تاثیر گذار بوده، به سرعت حل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عدم پاسخگویی تعرفه‌های آندوسکوپی و کولونوسکوپی به هزینه‌ها
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • اهمیت «پروفیلاکسی» و تامین مستمر دارو برای بیماران هموفیلی
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران