Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، موسسه تحقیقاتی دیلویت ال ال پی در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد حدود سه چهارم مشاغلی که طی همه‌گیری ویروس کرونا در بخش‌های نفت و مواد شیمیایی آمریکا از دست رفته‌اند، تا پایان سال آینده میلادی باز نمی‌گردند.

 مطالعات دیلویت نشان می‌دهد سقوط تقاضا برای نفت و قیمت آن باعث سریع‌ترین تعدیل نیروها در صنعت نفت و مواد شیمیایی در تاریخ آمریکا شده و حدود 170 هزار شغل بین ماه‌های مارس تا اوت از بین رفته‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گفته دوین دیکسون، نایب رئیس و سرپرست بخش نفت و گاز و مواد شیمیایی دیلویت، اگر مرخصی‌های اجباری را هم حساب کنیم این رقم بسیار بالاتر خواهد بود.

 صادرکنندگان نفت، حفاران گاز، پالایشگاه ها و سازندگان تجهیزات نیروی کار خود را جهت مقابله با کاهش تقاضا برای محصولاتشان پایین آورده‌اند. شرکت های اسچلامبرگر، هلیبرتون و ماراتون پترولیوم از بزرگترین اپراتورهای میادین نفتی هستند که هزاران نیروی کار خود را را اخراج کرده‌اند.

بخش خدمات میادین نفتی ضربه سختی از همه‌گیری ویروس کرونا خورده است چون هزینه‌های سرمایه ای در بخش‌هایی مانند حفاری چاه‌های جدید بسیار پایین آمده‌است. طبق محاسبات مجمع تجهیزات و خدمات نفتی، 1600 شغل در ماه اوت در این بخش از دست رفته‌است. بیشترین تعدیل نیرو در تگزاس بوده و 59200 شغل مرتبط با خدمات میادین نفتی از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در این ایالت از بین رفته است.

 دیلویت با فرض نفت بشکه ای 45 دلار و گاز 2.50 دلار در هر میلیون واحد، 30 درصد بازگشت مشاغل از دست رفته را تا پایان 2021 پیش بینی می‌کند. ولی اگر قیمت نفت حدود 35 دلار در هر بشکه باشد و گاز هم 2 دلار در هر واحد معامله شود، نرخ بهبود اشتغال تنها 3 درصد خواهد بود.

 مشاغل مرتبط با نفت و گاز و مواد شیمیایی حساسیت بیشتری به تغییرات در قیمت کالاها دارند. یک دلار تغییر در قیمت نفت بر 3 هزار شغل مرتبط با نفت و گاز تاثیر می‌گذارد.

پربیننده ترین معامله‌گران نفت بایدن را پیروز انتخابات نمی‌دانند/ پیروزی بایدن قیمت نفت را پایین می‌آورد هلدینگ خلیج فارس دو هزار میلیارد تومان اوراق اجاره عرضه می‌کند کاهش شدید فعالیت‌های اکتشافی نفت در دنیا/ دومینوی ورشکستگی شرکت‌های نفتی فرمول قیمت‌گذاری محصولات پتروشیمی تغییر کرد/ تعدیل یکی از فاکتورهای افزایش نرخ روایت سرگردانی یک میلیون نفر با سهمیه‌بندیLPG

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: میدان نفتی اقتصاد آمریکا حفاری نفت و گاز کرونا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت همه گیری ویروس کرونا مواد شیمیایی دست رفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۲۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ |برنت ۸۹ دلار و ۶۱ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۲ سنت معادل ۰.۴۷ کاهش به ۸۹ دلار و ۶۰ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز چهارشنبه کاهش یافته است. نگرانی در مورد تقاضای جهانی به خاطر ضعف رشد اقتصاد چین و همچنین پایین آمدن احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا از نگرانی نسبت به عرضه نفت به دنبال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه پیشی گرفته است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 42 سنت معادل 0.47 کاهش به 89 دلار و 60 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 44 سنت معادل 0.52 درصد کاهش 84 دلار و 92 سنت معامله می‌شود.
مشکلات اقتصادی حساسیت سرمایه‌گذاران را تحت فشار گذاشته، تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی را کاهش داده و قیمت نفت را از ابتدای هفته جاری پایین آورده است. در حال حاضر توجه سرمایه‌گذاران معطوف پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران است.

تولید نفت ایران به 3میلیون و 250هزار بشکه در روز رسیدپیش‌بینی‌ نفت 100 دلاری با حمله رژیم صهیونیستی به ایران


تحلیلگران عقیده دارند احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و اطلاعات اقتصادی ضعیف‌تر از حد انتظار چین نگرانی در مورد تقاضا را افزایش داده است.
جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا گفت اطلاعات ناامید کننده اقتصادی آمریکا که حاکی از تورم بالاتر از حد انتظار بوده، بدین معناست که بانک مرکزی زمان بیشتری برای اطمینان از کاهش تورم تا هدف دو درصد نیاز دارد. بنابراین احتمالاً زمان کاهش نرخ بهره به تعویق می‌افتد.
اقتصاد چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت دنیا سریع‌تر از حد انتظار در سه ماهه اول سال جاری میلادی رشد کرده اما بسیاری از شاخص‌ها از جمله سرمایه‌گذاری در بخش مسکن، خرده فروشی و تولید صنعتی کاهش یافته که حاکی از ضعف تقاضا در خانه است.
در خاورمیانه، سومین اجلاس کابینه جنگ رژیم صهیونیستی که قرار بود در روز سه‌شنبه برگزار شود، تا امروز چهارشنبه به تعویق افتاده است. متحدان غربی این رژیم در فکر تحریم‌های جدید علیه تهران هستند تا مانع حمله رژیم صهیونیستی به ایران شوند.
تحلیلگران عقیده دارند پاسخ موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی احتمالاً باعث نمی‌شود آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه صادرات نفت ایران وضع کند که دلیل آن نگرانی در مورد بالا رفتن قیمت نفت و عصبانی کردن چین به عنوان بزرگترین خریدار این کالاست.
انتهای پیام/23

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • برنت ۸۹ دلار و ۴۲ سنت شد
  • نرخ ارز امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ +جزئیات
  • قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید
  • آرامش در بازار طلا و ارز | خبری از رشد قیمت نیست
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ |برنت ۸۹ دلار و ۶۱ سنت شد
  • نرخ ارز امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جزئیات