Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-24@04:50:28 GMT

این هفته از عرضه اولیه خبری هست؟

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۳۲۸۴۴

این هفته از عرضه اولیه خبری هست؟

روز گذشته خبری مبنی بر احتمال عرضه اولیه سه زیرمجموعه وسپهر در آینده نزدیک منتشر شد. حالا پرسش این است که آیا در هفته جاری شاهد عرضه اولیه ای خواهیم بود؟

به گزارش شریان نیوز،بعد از عرضه اولیه سهام شرکت سرمایه‌ گذاری گروه مالی سپهر صادرات با نماد وسپهر از زیرمجموعه های بانک صادرات در مورخه 30 شهریور 1399 در هفته های گذشته شاهد هیچ عرضه اولیه جدیدی نبودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


این در حالی بود که طبق اطلاعات موجود 27 شرکت زیر در صف عرضه اولیه برای سال جاری هستند:
لیزینگ اقتصاد نوین، سپید ماکیان، لیزینگ کارآفرین، اصفهان کش، فن آوا کارت، شرکت نفت جی، شیمی بافت، صنایع چوب خزر کاسپین، بارز کردستان، پتروشیمی بندر امام، شرکت پتروشیمی بوعلی سینا، صنعت غذایی کوروش، تولید نیروی جنوب غرب صبا، پتروشیمی مروارید، ایمن خودرو شرق، ترانسفورماتور توزیع زنگان، پتروشیمی ایلام، راه آهن حمل و نقل، تامین سرمایه تمدن، شرکت پتروشیمی اروند، استقلال و پرسپولیس، مجتمع صنعتی اسفراین، اپال پارسیان سنگان و عمران و مسکن سازان ایران، فروشگاه شهروند و روزنامه همشهری.

در بین نمادهای بالا، شرکت هایی چون صنعت غذایی کوروش، سپید ماکیان، تامین ‌سرمایه تمدن، اپال پارسیان سنگان، مجتمع صنعتی اسفراین، عمران و مسکن سازان ایران و البته صنایع چوب خزر کاسپین از شانس بالایی برای عرضه اولیه سهامشان در هفته جاری برخوردار بودند.

حتی روز گذشته مورخه 13 مهر 1399، خبری مبنی بر عرضه اولیه زیرمجموعه های وسپهر از جمله شرکت انرژی سپهر، توسعه نیشکر و تامین سرمایه وسپهر به گوش رسید که این خبر به گمان برخی از فعالان بازار موجب ریزش بازار شد.

اما آیا این هفته عرضه اولیه داریم؟
در این رابطه محمود گودرزی معاون بازار شرکت بورس طی مصاحبه ای در مورخه 14 مهر 1399 در پاسخ به این پرسش که آیا این هفته عرضه اولیه خواهیم داشت یا خیر؟، توضیح داد: خیر، هر چند یکی دو شرکت آماده عرضه اولیه هستند اما با در نظر گرفتن شرایط حاکم بر بازار، تصمیم گرفته شده این هفته هم شرکتی جدید وارد نشود.

بنابراین با این مصاحبه عملا در هفته جاری نیز شاهد عرضه اولیه ای نخواهیم بود و پاییز در سومین هفته خود نیز بدون عرضه اولیه باقی خواهد ماند.

منبع: شریان

کلیدواژه: عرضه اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۲۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه تعداد عرضه اولیه، امسال در دستور کار سازمان بورس است؟

به گزارش قدس آنلاین، یکی از موضوعاتی که امسال به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم می‌تواند در دستور کار سازمان بورس قرار گیرد عرضه‌های اولیه است. رشد عرضه‌های اولیه می‌تواند موجب بازگشت اعتماد از دست رفته سرمایه گذاران در سال‌های اخیر شود.

خبرهای رسیده از سازمان بورس حاکی است ۲۰۰ عرضه اولیه در دستور کار این سازمان قرار دارد که فراینده بررسی شرکت‌ها هم اکنون در حال انجام است و به محض اینکه شرایط بورس به ثبات رسید این عرضه‌ها به ترتیب تا پایان سال انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • چه تعداد عرضه اولیه در سال ۱۴۰۳ انجام میگیرد؟
  • گرانترین خودروی برقی آفرود چینی در راه است
  • چه تعداد عرضه اولیه، امسال در دستور کار سازمان بورس است؟
  • اصلاحیه‌ای به کام بازار
  • خبر‌هایی از عرضه کالاهای تنظیم بازار در بیارجمند
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی بورس فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • واریز ۹۴۱میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟