Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمد امید درباره پرداخت وام قرض الحسنه به کسب و کار‌های کوچک روستایی گفت: امسال براساس تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد. در حال حاضر سقف تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون تومان بوده است، اما با مصوبه اخیرا شورای پول و اعتبار این سقف به ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: این تسهیلات در قالب کارگشایی و رفع مشکلات روستاییان و همچنین اشتغال‌ها و کسب و کار‌های کوچک تعلق می‌گیرد. این اعتبارات تخصیص پیدا کرده و به استان‌ها ابلاغ شده است که از طریق ۵ بانک کشاورزی، ملی، صادرات، ملت و رفاه از هفته آینده پرداخت می‌شود.

امید گفت: این تسهیلات برای سال اول است که تخصیص پیدا کرده است اگر بدرستی بتوانیم این اعتبارات را راهبری کنیم انتظار داریم که در سال‌های آینده هم این اعتبارات افزایش پیدا کند و در اختیار روستاییان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: این وام‌ها صرفا به روستاییان پرداخت می‌شود. افرادی که نیازمند هستند، ولی تحت نهاد‌های حمایتی نیستند. افرادی که تحت پوشش نهاد‌های حمایتی هستند از وام‌های کارگشایی می‌توانند استفاده کنند، اما خیلی نیازمندان هستند تحت پوشش نهاد‌های حمایتی نیستند بنابراین این وام پیش بینی شده که در اختیار سایر افراد روستایی قرار بگیرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: ملاک تشخیص به دهیاری‌ها سپرده شده است که افراد را شناسایی کنند و بعد به فرمانداری‌ها معرفی شوند و از آن طریق به مدیران کل روستایی ما در استانداری‌ها معرفی شوند و از آن جا به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

وی افزود: بحث ضمانت آن ساده گرفته شده و حداکثر یک ضامن بیشتر پیش بینی نشده است تسهیلات به صورت قرض الحسنه است یعنی ۴ درصد است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وام قرض الحسنه تسهیلات بانکی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۳۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات پرداخت وام سفر دوم رئیس‌جمهور به چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد

مدیرکل دفتر بازرسی استانداری چهارمحال‌و بختیاری جزئیات وام ۲۵ میلیون تومانی کم‌بهره سفر دوم رئیس‌جمهور به این استان را اعلام کرد.

فرشاد طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ۱۶۸ هزار نامه از سوی مردم در سفر دوم رئیس‌جمهور به استان ارسال شده بود که حدود ۵۰ هزار نفر متقاضی دریافت وام کم‌بهره ۲۵ میلیون تومانی بودند، این تسهیلات از نیمه دوم اردیبهشت، توسط شش بانک عامل در استان شروع می‌شود.

وی افزود: از ۱۶۸ هزار نامه‌ای که از سوی مردم ارسال شده بود، شش هزار و ۵۰۰ نامه بدون نام و نشان هستند، از این تعداد حدود ۶۰ هزار نامه متقاضی دریافت وام بودند و مابقی درخواست‌ها مشکلات افراد بودند که به دستگاه‌ها ارجاع داده شد و این نامه‌ها در حال بررسی و پیگیری هستند.

مدیرکل دفتر بازرسی استانداری چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: تسهیلات بلاعوض یک‌ونیم میلیون تومانی، ویژه افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی آغاز شده است و امید می‌رود تا پایان اردیبهشت به اتمام برسد.

طهماسبی بیان کرد: تسهیلات مربوط به پرداخت‌های بلاعوض، ۵۰ میلیارد تومان نیز پیش‌بینی و تخصیص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: افراد در صورتی که در سفر اول رئیس‌جمهور تسهیلات دریافت نکرده باشند، مشمول دریافت وام ۲۵ میلیون تومانی خواهند شد.

کد خبر 746718

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه طی سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی
  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی
  • جزئیات پرداخت وام سفر دوم رئیس‌جمهور به چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد