Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@19:45:03 GMT

یادی از سیدحسن حسینی در شب ادبیات

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۳۳۳۰۲

یادی از سیدحسن حسینی در شب ادبیات

برنامه «شب ادبیات» این هفته با یادی از زنده‌یاد سیدحسن حسینی، از چهره‌های شاخص در هنر و ادبیات انقلاب اسلامی، به روی آنتن سیما می‌رود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، برنامه تلویزیونی «شب ادبیات» در پنجمین قسمت از فصل تازه خود، به بررسی شعر و شخصیت  زنده‌یاد سیدحسن حسینی، از شاعران مطرح در حوزه ادبیات انقلاب اسلامی و پژوهشگر خواهد پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«شب ادبیات» که دوشنبه شب‌ها میزبان دوستداران ادب و اندیشه خواهد بود، شامل دو میز شعر و روایت است که به ترتیب علیرضا بهرامی و محمدرضا شرفی‌ خبوشان عهده‌دار اداره آن هستند.

این برنامه در این نوبت به «واکاوی شعر و شخصیت سیدحسن حسینی» با حضور زهیر توکلی، شاعر و منتقد ادبی خواهد پرداخت.

زنده‌یاد حسینی از شاعران و پژوهشگران مطرح معاصر و از چهره‌های شناخته شده در حوزه ادبیات انقلاب اسلامی است. برخی به او لقب «سیدالشعرای شعر انقلاب» داده‌اند. «هم‌صدا با حلق اسماعیل»، «بیدل، سپهری و سبک هندی»، «براده‌ها»، «نوش‌داروی طرح ژنریک» و «گنجشک و جبرئیل» از آثار اوست.

پاره دوم برنامه «شب ادبیات» نیز به «بازشناسی مسیب‌نامه، میراث منثور داستانی در گستره عاشورایی» با سخنان میلاد جعفرپور، مصحح اثر و مدرس دانشگاه اختصاص خواهد داشت.

دوره سه جلدی «حماسه مسیب‌نامه» چندی پیش با تصحیح جعفرپور از سوی بنیاد موقوفات افشار منتشر شده است. این اثر مسیّب‌نامه پرداخته ابوطاهر طرسوسی در سده ششم هجری است، اما محمدبقای وارس بخاری قرن‌ها بعد براساس نقل ابوطاهر، تحریر بزرگتری از آن را در ماوراء‌النهر ترتیب داد. در این پژوهش هر دو تحریر، تصحیح و معرفی شده‌اند.

«شب ادبیات» از سری برنامه‌های «شب‌های هنر» شبکه چهار سیما با اجرای جواد مولانیا، به تهیه‌کنندگی احسان وحیدزاده و سردبیری حامد صلاحی از ساعت 23 دوشنبه، چهاردهم مهرماه به روی آنتن‌ می‌رود.

تصاویر کمتر دیده شده از سیدحسن حسینی در کاروان شعر انقلاببیدل‌پژوهی زنده‌یاد سیدحسن حسینی در «مشق معنی بیدل»آمیزه‌ای از «درد» و «درکِ» مسلمانی؛ نگاهی به شعرهای سیدحسن حسینیترجمه اشعار شفیعی کدکنی و سیدحسن حسینی در آینده نزدیکعکس کمتر دیده شده از احمد عزیزی و سیدحسن حسینیسیدحسن حسینی؛ شاعر کشاف/ او آرمان‌هایش را به یک بشقاب پلو نفروخت

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ادبیات انقلاب اسلامی ادبیات انقلاب اسلامی سیدحسن حسینی شب ادبیات زنده یاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۳۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل سپاه پاسداران نتیجه هوشمندی و درایت الهی امام راحل بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت السلام سید حسین حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پردیس ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نتیجه هوشمندی و درایت الهی امام راحل بود و هویت سپاه ذیل هویت نورانی و مبارک گفتمان انقلاب اسلامی، قوام می‌یابد.

حسینی با اشاره به روز تولد شهید ابراهیم هادی در اول اردیبهشت ماه، افزود: پهلوانی از جامعه‌ی ورزش و به‌عنوان نمادی از غیرت جامعه‌ی ورزش ایران اسلامی و پنج هزار شهید ورزشکاری است که مدالشان پلاکشان شد.

امام جمعه پردیس بیان کرد: شلیک جمهوری اسلامی به اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی وعده صادقی که دشمنان را به واقعیات ایران آگاه کرد، ابعاد عملیاتی ایران در بُرد، جغرافیا؛ تعداد سلاح‌های پرتابی، چندین برابر و آسیب مالی بزرگ‌تر از ابعاد عملیات رژیم صهیونیستی علیه سفارت ایران در دمشق بود.

حسینی افزود: این رژیم دو هفته سراسر در آشوب و اضطراب غرق بود و فهمید که نمی‌تواند به توانمندی‌های خود و حمایت حامیان غربی خود اعتماد کند چون حامیان غربی خیلی تلاش کردند اما آن عظمت پیوند میدان و دیپلماسی ایران برای دشمن بهت‌آور بود و دشمن را شکست دادیم و انشاالله شکست‌های بعدی دشمنان مان در راه است.

امام جمعه شهرستان پردیس ادامه داد: وقتی اعلام کردیم که پاسخ کوبنده خواهیم داد، دو هفته به آنها مهلت دادیم و حتی مبادی پاسخ در حین عملیات را هم آشکار کردیم و هم این حمله را با تسلیحات با فناوری پایین انجام دادیم؛ تا هر توان و هر حمایت و هر آمادگی را که می‌خواهند به کار بگیرند تا مانع ایران بشوند.

وی با اشاره به هدف اصلی عملیات وعده صادق گفت: دو روی سکه‌ی هدف اصلی این عملیات، «تثبیت قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی» و «نواختن سیلی کمرشکن به رژیم صهیونیستی» بود که این دو هدف در این عملیات به نحو احسن محقق شد.

کد خبر 6082667

دیگر خبرها

  • تشکیل سپاه پاسداران نتیجه هوشمندی و درایت الهی امام راحل بود
  • تصاویری از صحبت های درگوشی خاتمی و سیدحسن خمینی در یک مراسم /اسحاق جهانگیری هم بود
  • سپاه مهمترین نقش را در دفاع از انقلاب ایفا کرده است
  • موسوی گرمارودی: نزدیک ۴ سال اوین بودم
  • یادی از سردار شهید تهرانی مقدم + فیلم
  • دنیا مات و مبهوت حمله ایران اسلامی به اسرائیل مانده‌است
  • سیدحسن خمینی پیام صادر کرد
  • ادیبان ستاره بر دوش
  • چشم دنیا مبهوت اقتدار جمهوری اسلامی است
  • گل‌آقا می‌گفت وظایفی داریم و باید نگهبان حرمت‌ها باشیم