Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@11:55:52 GMT

افتتاح قرارگاه امنیت غذایی مرودشت

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۳۳۵۳۰

افتتاح قرارگاه امنیت غذایی مرودشت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رحیمی مدیر جهاد کشاورزی مرودشت، گفت: افزایش بهره وری پایدار در تولید از طریق انتقال دانش به کشاورزان با بهره گیری از ظرفیت اساتید دانشگاه و دانش آموختگان مهندسی کشاورزی از اهداف اصلی افتتاح  قرارگاه امنیت غذایی در مرودشت است.

او، بیان کرد: ۱۶۸ نفر از فارغ التحصیلان و مهندسین کشاورزی با عنوان مربی جهش تولید در این شهرستان آموزش دیده اند و در زمینه ترویج آموزش و بازدید از مزارع و محصولات راهبردی گندم، جو، ذرت، دانه‌های روغنی و گیاهان دارویی به بهره برداران کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  رحیمی با اشاره به ظرفیت شهرستان مرودشت در تولید محصولات راهبردی از جمله، گندم، جو و ذرت تصریح کرد: مرودشت ۲۰ درصد ظرفیت اجرای طرح امنیت غذایی و تربیت مربیان جهش تولید در کل استان را به خود اختصاص داده است.
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت، ادامه داد: کاهش واردات و جلوگیری از خروج ارز از کشور، افزایش بهره وری و پایداری خودکفایی، اشتغال زایی مستقیم تعداد زیادی از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و دامپروری و بهبود معیشت کشاورزان و دامداران از پیامد‌های اجرای برنامه‌های جهش تولید است.   او، افزود: شهرستان مرودشت دارای ۱۳۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است و سالانه بالغ بر ۹۰ هزار هکتار محصولات راهبردی گندم و جو در این شهرستان کشت و ٢۵ درصد گندم استان فارس در مرودشت تولید می شود.   انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی افتتاح قرارگاه امنیت غذایی شهرستان مرودشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۳۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۷۰۰هزار تن آرد در لرستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان از فعالیت ۱۳کارخانه آرد با ظرفیت تولید بالای ۷۰۰ هزار تن در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حجت‌الله بیرانوند، امروز، در نخستین همایش ملی گندم، آرد و نان در لرستان گفت: روند خرید گندم در سه سال گذشته افزایشی بوده‌است.

او با اشاره به نقش مراکز خرید گندم در چرخۀ تولید اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود که میزان تولید گندم در لرستان به بیش از 600 هزار تن در سال 1403 برسد.

1200 هکتار از اراضی دیم لرستان آبی می‌شود

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان با بیان اینکه بیش از 850 تن ظرفیت استاندارد ذخیره‌سازی گندم در این استان است، یادآور شد: این میزان شامل سیلو‌ها و انبار‌های مکانیزه است.

 بیرانوند با اشاره به فعالیت 13کارخانه آرد فعال با ظرفیت تولید بالای 700 هزار تن در لرستان، بیان کرد: این میزان بیش از 2.5 برابر نیاز این استان است.

او با بیان فعالیت 2000 واحد نانوایی در لرستان، اعلام کرد: زنجیرۀ تولید و تأمین گندم و نان در این استان از چرخۀ مناسبی برخوردار است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان با ذکر اینکه تمام نیاز این استان به آرد از کارخانجات موجود تهیه می‌شود، تأکید کرد: اجازه ورود آرد از استان‌های دیگر به داخل لرستان را نمی‌دهیم.

بیرانوند با بیان اینکه عمده انرژی و کالری موردنیاز مردم از طریق مصرف نان تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: خرید گندم در برخی شهرستان‌ها کوهدشت از حجم بالایی در مدت زمان کوتاه برخوردار است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی
  • ۳۱ فروردین، روز ملی گندم و نان
  • اهمیت استراتژیک گندم
  • تولید ۷۰۰هزار تن آرد در لرستان
  • افتتاح کارخانه تولید خوراک دام در گرمسار
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • ۱۱ طرح صنعت آب و برق استان سمنان بهره‌برداری شد
  • تولید نان سنتی در بوشهر شرایط خوبی ندارد
  • تولید ۱۲۰ هزار تن گندم و ۵۰ هزار تن جو در ورامین
  • برگ برنده ایران در تامین امنیت غذایی/انبارها پُر از کالاست