Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدافعان رسانه‌ای اعلام کردند، کنگره نیکاراگوئه در حال بررسی طرحی است که می‌تواند علیه حرفه روزنامه نگاری باشد و جدیدترین اقدام در سرکوب صدای مخالف از سوی رئیس جمهوری این کشور در پی اعتراضات گسترده در ۲۰۱۸ محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، یکی از این لوایح خبرنگارانی را که برای رسانه‌های خارجی کار می‌کنند، ملزم خواهد کرد تا خود را عامل خارجی معرفی کرده و از مداخله در اوضاع، فعالیت‌ها یا امور مربوط با سیاست داخلی منع می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لایحه دوم صدور حکم حبس تا چهار سال برای افرادی است که از کامپیوتر برای اشاعه اطلاعات انحرافی یا دروغ که باعث هشدار می‌شود، استفاده می‌کنند؛ منتقدان می‌گویند که قانون ویژه جرایم سایبری می‌تواند به ابزاری برای هدف قرار دادن خبرنگاران یا کاربران رسانه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد که بر خلاف میل دولت مطالبی را منتشر می‌کنند.

حزب دنیل اورتگا، رئیس جمهوری نیکاراگوئه اکثریت را کنگره دارد و می‌تواند به راحتی این لایحه را تصویب کند. این رای گیری در روزهای آتی انجام می‌شود.

این لوایح دو هفته گذشته مطرح شد که جدیدترین اقدامات در ممنوع الفعالیتی رسانه‌های مستقل است. نیروهای امنیتی پس از اعتراضات گسترده با درخواست برکناری اورتگا در ۲۰۱۸ به رسانه‌ها یورش بردند.

انجمن رسانه مستقل نیکاراگوئه که نماینده صاحبان و سردبیران رسانه‌ای در این کشور است گفته که این لوایح تهدیدی علیه رسانه، خبرنگاران و آزادی بیان تمام مردم کشور است.

در همین حال، مایکل کوواک،‌ دستیار موقت وزیر خارجه آمریکا در امور نیمکره غربی در توئیتی نوشت، این قانون یک توهین و بی‌حرمتی خطرناک علیه دموکراسی در نیکاراگوئه است.

دولت واشنگتن علیه مقام‌های نیکاراگوئه، پلیس ملی و اعضای خانواده اورتگا از زمان سرکوب اعتراضات ۲۰۱۸ در این کشور که بیش از ۳۰۰ کشته برجای گذاشت، تحریم‌هایی وضع کرده است.

نگرانی‌ها درباره آزادی رسانه‌ای در این کشور بسیار زیاد شده است.

بیش از ۵۰۰ خبرنگار، نویسنده و هنرمند نامه‌ای را به کمیسیون بین آمریکایی حقوق بشر به حملات علیه رسانه در السالوادور امضا کرده‌اند.

نایب بوکله، رئیس جمهوری السالوادور ماه گذشته میلادی اعلام کرد که سایت خبری مستقل "ال فارو" را بابت اتهام پولشویی و پس از انتشار مذاکرات محرمانه دولت با گروه‌های خلافکار مورد بازجویی و تحقیق قرار می‌دهد.

در هندوراس نیز دولت حق آزادی بیان را از آغاز پاندمی کرونا تعلیق کرده است. دو خبرنگار در این کشور در سال جاری میلادی به ضرب گلوله کشته شدند و یکی دیگر پس از محکوم شدن به بی‌اعتبار کردن دولت مرد.

ناتالی ساوسویک، هماهنگ کننده برنامه کمیته حفاظت از خبرنگاران در آمریکای جنوبی و مرکزی گفت، شرایط برای خبرنگاران مستقل در منطقه به شدت مشکل است. فشارها به شدت زیاد است و حالا بدتر هم شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نیکاراگوئه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۴۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ کاندیدای سرمربی‌گری تیم ملی بسکتبال؛ از لیگ‌برتر تا قلب اروپا

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون بسکتبال گفت: چهار گزینه داخلی و پنج مربی خارجی برای هدایت تیم ملی بسکتبال مشخص شده‌اند که در نشست بعدی این کمیته مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سعید تابش‌نیا در خصوص نشست کمیته فنی فدراسیون بسکتبال با هدف معرفی گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی اظهار کرد: در این نشست چهار گزینه داخلی و پنج مربی خارجی مطرح شدند، رزومه مربیان خارجی دریافت و قرار شد در کمیته فنی مورد ارزیابی و بررسی قرار بگیرد، نفرات داخلی هم سرشناس بوده و همه از آنها شناخت کاملی دارند.

وی افزود: طبق برنامه‌ای که مد نظر داریم در پایان این هفته نشستی دیگر را خواهیم داشت تا کمیته فنی نظر خود را در خصوص نفرات مطرح کند. برنامه ما این است که در نهایت به یک گزینه داخلی و خارجی برسیم تا بعد از بررسی در کمیته فنی و هیئت رئیسه، سرمربی جدید انتخاب و معرفی شود.

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون بسکتبال در واکنش به اینکه دو مربی سرشناس لیگ برتری هم در بین این نفرات حضور دارند یا خیر، گفت: با توجه به اینکه لیگ در حال برگزاری است فعلاً در این خصوص اظهار نظری نمی‌کنم، اما در مورد گزینه‌های خارجی می‌توانم این را بگویم که آنها از مربیان مطرح بسکتبال و از کشورهای اسپانیا، صربستان و ایتالیا هستند.

تابش‌نیا در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به افزایش هزینه‌های ارزی شانس مربیان داخلی بیشتر از گزینه‌های خارجی است، تاکید کرد: در انتخاب سرمربی تیم ملی باید به همه موارد توجه داشت، در این خصوص هم در نشست کمیته فنی بحث و تبادل نظر شد که اگر به گزینه خارجی رسیدیم با چه شرایطی باید اقدام کرد. در این خصوص مشکلی وجود ندارد و صحبت‌های ابتدایی نیز با این نفرات صورت پذیرفته تا در صورت رسیدن به یک نقطه نظر مشترک، وارد مرحله جدیدی از مذاکرات شویم.

وی با تاکید بر نقش کمیته فنی فدراسیون بسکتبال در تصمیم‌گیری و ادامه این روند خاطر نشان کرد: تصمیم بر این شد برای سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال ایران وظایف و مسئولیت کمیته فنی بیان شود چراکه این کمیته موظف است اطلاعات و روند فعالیت تیم ملی را به رئیس فدراسیون ارائه دهد که بر این اساس در تمام پیروزی‌ها و شکست‌های احتمالی این کمیته دخیل است و باید پاسخگو باشد.

منبع: ایرنا کد خبر 747102

دیگر خبرها

  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • درخواست آرژانتین علیه وزیر کشور ایران بعد از سفر خارجی
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت
  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • هشدار در انتخاب سرمربی خارجی برای بسکتبال/ قلبی که با ایرانی است
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • ۹ کاندیدای سرمربیگری تیم ملی بسکتبال؛ از لیگ‌ برتر تا قلب اروپا
  • ۹ کاندیدای سرمربی‌گری تیم ملی بسکتبال؛ از لیگ‌برتر تا قلب اروپا
  • برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد
  • ۹ گزینه داخلی و خارجی کاندیدای سرمربیگری بسکتبال ایران