Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از رگبار باران در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: امروز در نیمه شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، شمال زنجان، گیلان، گلستان، مازندران و خراسان شمالی رگبار شدید باران همراه با رعد و برق و کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما انتظار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: روز سه شنبه در استان‌های نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات تهران رگبار باران همراه با کاهش دما پیش بینی می‌شود.

حقیقت در توصیه‌ای به کشاورزان بیان کرد: با توجه به کاهش دما در استان‌های شمال غرب به کشاورزان توصیه می‌شود که در برداشت سیب زمینی و گوجه فرنگی تعجیل کنند.

بیشتر بخوانید

هشدار‌های هواشناسی به کشاورزان و عشایر/پاییز پربارشی پیش رو نیست

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با وجود بارش باران در استان گلستان، شالیکاران هرچه سریع‌تر نسبت به برداشت شالی اقدام کنند.

او با تاکید بر تعجیل در برداشت سیب و انگور در استان‌های آذربایجان شرقی بیان کرد: کشاورزان استان آذربایجان شرقی برای جلوگیری از خطر سرمازدگی نسبت به مه پاشی باغات اقدام کنند.

به گفته این مقام مسئول، با وجود رگبار باران همراه با رعد و برق به عشایر توصیه می‌شود که از رفتن به ارتفاعات و چرای دام خودداری کنند.

کاهش ۶۰ درصدی بارش نسبت به سال قبل

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی درباره آخرین وضعیت بارش کشور گفت: بنابر اخرین آمار از ابتدای سال زراعی تاکنون مجموع بارش کشور ۷ دهم‌میلی متر بوده، درحالیکه مدت مشابه سال قبل ۲.۲ میلی متر و بلندمدت ۱.۸ میلی متر بوده است که این امر کاهش ۶۰ درصدی بارش نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در پایان تصریح کرد: مدل‌های اقلیمی نشان می‌دهد که بارش‌های فصل پاییز کمتر از نرمال خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی کشاورزی وضعیت آب و هوا پیش بینی هواشناسی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۵۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / هوای بارانی در انتظار نیمه شرقی کشور

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش سازمان هواشناسی، امروز پنجشنبه در بیشتر مناطق نیمه شرقی در بعضی ساعات رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید رخ می‌دهد.

جمعه در کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و برخی نقاط در استان‌های خراسان رضوی خراسان جنوبی یزد و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد انتظار می‌رود.

شنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات هرمزگان و غرب فارس، افزایش ابر و رگبار باران و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

یکشنبه در بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب و دوشنبه در ارتفاعات خوزستان و ایلام بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

طی این دو روز در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم است.

به نوشته ایرنا، طی پنج روز آینده وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در برخی از ساعات روز وزش باد شدید و گردوخاک رخ می‌دهد.

پنجشنبه تنگه هرمز و دریای عمان و جمعه شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

دیگر خبرها

  • هواشناسی ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / هوای بارانی در انتظار نیمه شرقی کشور
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • ببینید | هشدار مهم هواشناسی به مردم؛ بارش‌های شدید باران در راه این استان‌ها
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۵ و ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران
  • آغاز بارش باران و تگرگ در آذربایجان‌شرقی
  • آبگرفتگی در معابر اهر بر اثر بارش باران و تگرگ + فیلم
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران
  • صدور هشدار نارنجی برای بخش کشاورزی در استان سمنان