Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرایی شدن هفتمین بسته طرح «یاری» در هفتمین ماه مسئولیت مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: این ابتکار عمل باید به سایر صندوق‌ها و مجموعه‌های این وزارتخانه تعمیم یابد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حجت‌الله میرزایی، معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در مراسم انعقاد تفاهمنامه سه‌جانبه طرح خرید اقساطی لوازم خانگی که از سوی صندوق بازنشستگی کشوری، بانک صادرات ایران و گروه صنعتی انتخاب امضاء شد؛ گفت: بسته‌های طرح «یاری» دارای چهار جزء مهم تولیدکنندگان داخلی، توزیع‌کنندگان، مصرف‌کنندگان و تامین‌کنندگان مالی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این چهار جزء البته قبلا هم وجود داشتند؛ اما مساله مهم و ابتکار مدیریتی، ارتباط دادن آنها بود که مدیریت جدید صندوق بازنشستگی کشوری این خلاقیت را به خرج داد و در کنار راه‌اندازی مرکز ارتباط با ذینفعان و نوآوری‌های صبا، مجموعه بسته‌های طرح «یاری» گام مهم و بزرگ دیگری بود که در این مدت محدود برداشته شد.

او سیاست‌های صندوق بازنشستگی کشوری را در مسیر «کاهش مرارت و افزایش خدمت» ارزیابی کرد و افزود: اتفاق مهم در این میان از منظر اقتصادی، پیشبرد سیاست اجتماعی مبتنی بر «توسعه بازار» است که برخلاف سیاست‌های مبتنی و متکی بر «توسعه زیرساخت»، کارکردی خودفزاینده دارد که در این جهت، استفاده از بسترهای فناوری اطلاعات و مدل‌های جدید تامین مالی به تحقق بهتر این سیاست، کمک کرده است.

معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه «صندوق بازنشستگی کشوری از ابتدای سال جاری انواع مدل‌‌های خدمات اجتماعی با رویکرد توسعه بازار را محقق کرده است»، تصریح کرد: این روند می‌تواند در سایر مجموعه‌ها و صندوق‌های تابعه وزارتخانه نیز پیگیری و اجرا شود.

او توضیح داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجموعه صندوق‌ها و دستگاه‌ها و شرکت‌های آن، 20 میلیون نفر مخاطب و جامعه هدف مستقیم و حدود 60 میلیون مخاطب غیرمستقیم داراست که این جامعه 60 میلیونی، می‌تواند فرصت بسیار مهمی برای اجرای طرح‌های مختلف مبتنی بر توسعه بازار و بستری برای «جهش تولید» و رونق فعالیت تولیدکنندگان داخلی و تامین‌کنندگان مالی باشد.

میرزایی با اشاره به احداث و افتتاح بیش از 45 واحد خانه‌های امید بازنشستگان در سال‌های گذشته از سوی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: گرچه این اقدام، در جهت ارائه خدمات به بازنشستگان بوده است؛ اما نمونه‌ای از سیاست توسعه مبتنی بر زیرساخت است که برخلاف توسعه مبتنی بر بازار، خودفزاینده و تکامل‌یابنده نیست.

او تصریح کرد: مدل‌های خدماتی که در آن از فناوری اطلاعات، شبکه‌های فروشگاهی و مدل‌های متنوع تامین مالی استفاده شود؛ خیلی اثرگذارتر از ارائه خدمات در قالب توسعه زیرساخت‌های فیزیکی است و با استقبال بیشتری هم از سوی مخاطبان همراه خواهد شد.

معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با قدردانی از مشارکت بانک صادرات ایران و گروه صنعتی «انتخاب» در اجرای طرح خرید اقساطی لوازم خانگی گفت: این مجموعه‌ها نشان دادند که رویکرد مثبتی به مدل‌های نوین کسب‌وکار دارند و از الگوهای سنتی فاصله گرفته‌اند.

میرزایی همچنین با اشاره به حضور مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های رفاه در این مراسم و اجرای نخستین بسته طرح «یاری» با مشارکت این گروه، خواستار ایجاد و تقویت شبکه فروشگاه‌های روستایی شد تا از طریق آن بتوان خدمات مشابهی را به بیمه‌شدگان روستایی و عشایر ارائه کرد.

او در پایان به برخی انتقادات و ایرادات مطرح‌شده از عملکرد صندوق بازنشستگی کشوری و طرح‌های رفاهی و خدماتی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: طبیعتا، دیکته نانوشته غلط ندارد و اگر مدیریت صندوق ابتکار اجرای این طرح‌ها را به خرج نمی‌داد، موضوعی هم برای انتقاد کردن وجود نداشت. البته، مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری و شرکای آن در اجرای بسته‌های طرح «یاری» به این انتقادها توجه داشته‌اند و در هر بسته جدید نسبت به موارد قبل، خطاهای اجرایی و عملیاتی را کاهش داده‌اند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیاست اجتماعی معاون اقتصادی وزارت تعاون صندوق بازنشستگی کشوری کار و رفاه اجتماعی توسعه بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۵۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های اصلاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اصلاح شد.

وی با اشاره به احکام افرادی که حکم بازنشستگی‌شان را بر اساس رتبه‌بندی گرفته‌اند اما در اعتراضات رتبه آنها تغییر کرده است، افزود: به زودی کسورات بازنشستگی آنها تأمین و به حساب صندوق واریز می‌شود که رتبه جدید برای آنها صادر شود.

فرهادی گفت: بازنشستگانی که از صندوق تأمین اجتماعی بازنشستگی را دریافت می‌کنند این افراد بر اساس آخرین حکم شأن، صندوق بازنشستگی آن را مورد توجه قرار می‌دهد و اسناد این افراد را در حال بررسی هستیم که اگر کسوراتی دارد تأمین کنیم.

کد خبر 6081881 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • دولت سوسیال دموکراتیک چیست؟
  • جزئیات افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان با احکام جدید
  • صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی در قزوین تقویت شوند
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های اصلاح شد
  • حقوق بازنشستگان با چه فرمولی افزایش یافت ؟
  • توسعه مشارکت‌های مردمی در صنعت اولویت وزارت صمت است
  • صندوق ذخیره فرهنگیان بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری است
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها
  • زمان و شرط اجرای «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان»
  • تازه‌ترین اوضاع شرکت‌های تولیدی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت بررسی شد