Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@17:39:41 GMT

۳۵ شهر خراسان رضوی فاقد طرح مسکن ملی

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۳۶۱۴۹

۳۵ شهر خراسان رضوی فاقد طرح مسکن ملی

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،قدرت الله ابک مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: ابتدا ثبت نام مسکن ملی در بینالود بوده است، اما با تاکیدات صورت گرفته مبنی بر اینکه جمعیت شهری نیشابور زیاد است، طرح مسکن ملی در این شهر کلنگ زده می‌شود.

او افزود: هنوز ۳۵ شهر خراسان رضوی برای طرح مسکن ملی ثبت نام نکرده اند و در دور دوم ثبت نام از این شهر‌ها انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید شوک قیمتی به بازار مسکن نیشابور
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد:تا سه ماه آینده خراسان رضوی جایگاه خود را در مسکن ملی در کشور پیدا خواهد کرد و امید است با ساخت مسکن ملی، قیمت مسکن در خراسان رضوی سر و سامان پیدا کند.

ابک بیان کرد:در بحث مسکن ملی نیازمند کمک بخش خصوصی هستیم و با توجه به شرایطی فوق العاده‌ای که در نظر گرفته شده است قطعا سرمایه گذار سود خواهد کرد.

او به وضعیت مسکن ملی در نیشابور اشاره و تصریح کرد: ۱۰ هکتار زمین با دو هزار واحد تا به امروز به مسکن ملی نیشابور اختصاص یافته است و مکان این طرح در بهترین نقطه نیشابور خواهد بود.

مدیر کل راه وشهرسازی استان تاکید کرد: به دنبال مجوز هستیم که اجرای طرح مسکن ملی شهرستان نیشابور را به شهرداری واگذار کنیم و در ازای کار به شهرداری زمین بدهیم.

ابک اظهار کرد: تا پایان مهر تکلیف اولیه مسکن ملی را در نیشابور مشخص خواهیم کرد.

انتهای پیام//ر. ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح مسکن ملی مسکن و شهرسازی خراسان رضوی قیمت مسکن طرح مسکن ملی خراسان رضوی مسکن ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۶۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش حوادث کار در خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: حوادث ناشی از کار پارسال در این استان ۶ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش داشته است.

  محمد امین بابایی امروز در نشست خبری با خبرنگاران افزود: تعداد حوادث ناشی از کار  خراسان رضوی ۷۲۹ حادثه در سال ۱۴۰۱ بود که این تعداد پارسال به ۶۸۶ حادثه کاهش یافت.   وی بیان کرد: بیشترین کاهش حوادث ناشی از کار در خراسان رضوی مربوط به بخش معدن با ۱۷ درصد بوده است اما بروز حوادث در بخش صنعت ساختمان، ۲ درصد افزایش داشته است.   مدیر کل تعاون گفت: این نهاد امسال تلاش خواهد کرد تا به منظور کاهش حوادث در صنعت ساختمان، توانمندسازی نیروی انسانی را در دستور کار قرار دهد و باعث کاهش بروز حوادث در این بخش شود، همچنین افزایش ایمنی محیط کار و توانمندسازی کارگران و کارفرمایان بویژه در کارگاه‌ های کوچک از طریق ارایه آموزشهای لازم به آنها از سال گذشته در استان آغاز شده است.   وی با بیان اینکه حدود یک میلیون نفر از کارگران در استان بیمه هستند، ادامه داد: آمار جامعه کارگری فقط به کارگران بیمه شده تعلق دارد و با توجه به وجود واحدهای کارگری فاقد مجوز در استان، آمار رسمی از جمعیت کارگران استان در دست نیست.   بابایی اظهار کرد: به منظور گرامیداشت هفته کار و کارگر در خراسان رضوی ۵۶۳ برنامه تدوین شده که ۱۰۴ برنامه در مرکز استان و ۴۵۹ برنامه در سطح شهرستانهای استان برگزار می شود که عمده برنامه ها در حوزه فرهنگی است.   وی با بیان اینکه ۶۵ درصد از واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی خراسان رضوی مشمول طرح طبق ه‌بندی مشاغل هستند، افزود: طرح طبقه‌ بندی مشاغل در واحدهایی اجرا می شود که کمتر از ۵۰ نفر نیروی کار دارند، پارسال ۴۸ واحد به مجموع واحدهای مجری این طرح اضافه شدند.   کاهش ۳.۲ درصدی نرخ بیکاری در خراسان رضوی   مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در این استان گفت: نرخ بیکاری استان در زمستان پارسال به ۶.۳ درصد رسید که نسبت به زمستان سال ۱۴۰۱ به میزان ۳.۲ درصد کاهش داشته است.   وی تاکید کرد: خراسان رضوی جزو چهار استان اول کشور در پایین بودن نرخ بیکاری است، نرخ مشارکت اقتصادی در استان نیز ۴۴ درصد بود که ۶ درصد از نرخ مشارکت اقتصادی کشور بیشتر بود.   بابایی در پاسخ به سوالی در خصوص تعطیلی پنجشنبه ها و تاثیر آن بر کاهش حقوق و دستمزد کارگران افزود: برخی اوقات نیروی کار به خواست خود ساعت کاری را کاهش می‌ دهد اما اگر به درخواست کارفرما باشد باید حقوق کارگر به طور کامل پرداخت شود.   وی اضافه کرد: اگر تعطیلات هفته به ۲ روز افزایش یابد، در صورت در نظر گرفتن شیفت کاری برای کارگران در روز تعطیل، به طور قطع مشمول دریافت دستمزد اضافه کار خواهند بود.

دیگر خبرها

  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • یک کشته در برخورد تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار حافظ قرآن دارد
  • کاهش حوادث کار در خراسان رضوی
  • خبر‌های کوتاه در خراسان رضوی؛ سه شنبه ۴ اردیبهشت
  • کاری کنید امید مردم برای خانه‎دار شدن از بین نرود/بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها، آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • بنگاه داری بانکها از آفات بزرگ مسکن کشور است
  • آیت‌الله علم‌الهدی:بنگاه‌داری ‎بانکها آفت بزرگ بازارمسکن است
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است