Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،بنیاد شهید و امور ایثارگران نهادی انقلابی که به فرمان رهبر کبیر و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) با جامعه هدف خانواده‌های شاهد، جانباز و ایثارگر بنیان گذاری شده است.

برخی از اهداف این نهاد عبارتنداز:  ترویج فرهنگ ایثار و  شهادت در جامعه، زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا، تکریم ،صیانت و حمایت از خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیمه و نحوه پوشش خدمات پزشکی از مهم ترین مسائل جامعه ایثارگران است، اگرچه مشکلات درمانی ایثارگران کم و بیش همواره وجود داشته است،بنا به گفت و گو‌هایی که با خانواده‌های شهدا و جانبازان داشتم جویای مشکلات ایشان شدم که مشکلات بیمه دی مطرح شد.

به چند شعبه در استان مراجعه کردم  بیشترین صحبت‌ها در مورد واریز نشدن هزینه ها، کم بودن قرارداد‌های مراکز درمانی با بیمه دی و هزینه بالای برخی از دارو‌ها بوده است،برای پیگیری مسئله راهی  بنیاد شهید استان شدیم.


حجت الاسلام و المسلمین حسن هنرمند، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان قم در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،با بیان این که  از سال ۹۷ تا به امروز بدهکاری‌های بیمه دی تا حد زیادی تسویه شده است گفت:زمان پرداخت هزینه‌ها طبق قانون ۱۵ روزه است، اما با طی شدن مراحل این زمان به یک ماه می رسد.


او با توجه به کمبود طرف حساب با بیمه دی  افزود: در استان قم ۳۰۰ مرجع درمانی طرف قرارداد بیمه دی هستند ، اگر مرجع درمانی بخواهد با بیمه دی قرارداد ببندد مانعی نیست و قرارداد بسته می‌شود.


حجت الاسلام  هنرمند با اشاره به تامین نشدن اعتبارات لازم عنوان کرد: برخی از درمان‌ها مثل دندانپزشکی خدمات عینک و ... در قانون نیست و بنیاد شهید  عهده دار هزینه‌ها می‌شود که زمان بیشتری برای تسویه حساب می‌برد و کمبود بودجه نارضایتی‌هایی را به همراه می‌آورد، اما تمام هزینه‌هایی که طبق قانون است کامل پرداخت می‌شود.


مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان  قم افزود:تمام دارو‌ها به صورت رایگان بوده است، اما مکمل‌ها در قرارداد‌ها نیست که به عهده خود مصرف‌کننده است، اما برخی از جانبازان و خانواده‌ها به صورت جدی نیازمند مصرف مکمل‌ها هستند که با نظر کمیسیون فنی می‌توانند به صورت رایگان دریافت کنند.


هنرمند در پایان با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: در این ایام اقلام بهداشتی  میان خانواده‌های شاهد و ایثارگر توزیع شد همچنین ۱۵۰۰ بسته معیشتی نیز تهیه و توزیع شده است.

انتهای /غ/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جانبازان و ایثارگران بنیاد شهید خانواده ها هزینه ها بیمه دی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۶۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیست و نهم فروردین ماه سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان با صدور پیامی روز ارتش را به فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و آحاد فرماندهان، مدیران و کارکنان غیور و ایثارگر ارتش به خصوص خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران ارتشی تبریک گفت.
در بخشی از این پیام امده است: همان گونه که امام خمینی (ره) فرمودند: «ارتش ما پشتوانه ملت ماست» و «ارتش اساس و حافظ یک ملت است» و «اگر ارتش اسلامی و فکرش اسلامی بشود مملکت را به کمال مطلوب می‌رساند.»
در این میان باید یاد کنیم از شهدای معزز، جانبازان سرافراز و آزادگان گرانقدر ارتش و خانواده‌های معظم آنان که در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و پس از آن با ازخودگذشتگی و فداکاری‌های وصف‌ناپذیر افتخارآفرین شدند.
آن اسوه‌های ایمان و مقاومت که همواره یاد و خاطره ایثار و جانفشانی آنان در ذهن ملت ایران ماندگار خواهد ماند.
بی‌شک امروز استقلال و شکوه ایران اسلامی به مدد نثار خون این شهدای معظم، رشادت و ایستادگی جانبازان و آزادگان عزیز و شکیبایی و همراهی خانواده‌های گرانقدرشان رقم خورده است.
ارتش جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های امروز خود را علاوه بر تلاش متخصصان، مدیون خون شهیدان و رشادت ایثارگران است.
اینجانب روز ارتش را به فرماندهان، مدیران و کارکنان غیور و ایثارگر ارتش به خصوص خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران ارتشی تبریک عرض نموده و توفیق روزافزون در خدمت به کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تحت توجهات حضرت، ولی عصر (عج) و رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) را برای همه عزیزان مسألت می‌نمایم.


مجتبی میرحسینی
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران
سیستان وبلوچستان

دیگر خبرها

  • همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند
  • واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران انجام شود
  • احیای ماده ۴۸ قانون الحاق مالی دولت
  • پیگیری استخدام فرزندان آزادگان و جانبازان ۲۵ درصد
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • تداوم مسیر انقلاب اسلامی در دست همسران شهدا است
  • بیست و نهم فروردین ماه سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید با مراجعه به سامانه سوت‌زنی
  • تبدیل وضعیت شغلی ۲۳۳ نفر از خانواده ایثارگران در پتروشیمی پردیس
  • افزایش ۲۴ درصدی بودجه بنیاد شهید با هزینه‌هایش هماهنگ است؟