Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان هواپیمایی کشوری از برقراری دوباره این پروازها به صورت محدود خبر داد و گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته مقرر شده یک پرواز از ایران و یک پرواز از ترکیه در این مسیر به صورت روزانه برقرار شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دو روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه ترکیه برای چندمین بار پروازهای مسافری ایرلاین‌های ایرانی به مقصد استانبول را لغو کرد و شرکت‌های هواپیمایی داخلی تنها می‌توانستند به صورت یکسر خالی و برای بازگرداندن ایرانیان به استانبول پرواز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا قیمت بلیت هواپیما برای بازگشت مردم به کشور تا ۲۰ میلیون تومان هم افزایش یافت.

تورج دهقانی زنگنه، رییس سازمان هواپیمایی کشوری در این زمینه اعلام کرد: پس از لغو مجوز پرواز ایرلاین‌های داخلی از سوی مسئولان ترکیه ما نیز به آن‌ها اعلام کردیم در این صورت مجوز ترکیه را نیز برای پرواز ترکیش‌ایر لغو می‌کنیم و نهایتا آن‌ها به این نتیجه رسیدند که پروازهای تهران استانبول را مجدادا و به صورت محدود برقرار کنند.

وی افزود: در این راستا مقرر شد تا در هر روز یک پرواز از سوی ایرلاین‌های ایرانی و یک پرواز از سوی هواپیمایی ترکیه در این این مسیر پروازی انجام شود که البته با همان پروتکل‌های توافق شده قبلی این اتفاق می‌افتد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا قیمت بلیت هواپیما از سوی ایرلاین‌های داخلی و برای بازگرداندن مسافران از استانبول به تهران به بیش از ۲۰ میلیون تومان رسیده است، گفت: گرچه نرخ پروازهای خارجی دامنه مشخصی ندارد اما این نرخ‌ها با برقراری دوباره پروازها شکسته می‌شود و این مسئله را به انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

 

منبع: دانا

کلیدواژه: یک پرواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۶۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جت شخصی چند؟

در میانه گرانی قیمت سکه و دلار و طلا، خبر آمد که می‌توانیم جت شخصی هم بخریم. شاید اولین سوالی که به ذهن متبادر می‌شود این باشد که اصلا جت شخصی چه کارایی برای اشخاص حقیقی دارد؟ مگر اینکه بنا را آن دسته از اشخاص حقیقی قرار دهیم که جزو متمولین محسوب می‌شوند و جایی در میان دهک‌های متوسط یا به اصطلاح یارانه بگیر‌ها ندارند.

آیین‌نامه خرید هواپیمای شخصی

سوال مهم این است که مگر می‌توان در ایران جت شخصی هم خرید؟ باید بگوییم بر اساس مصوبه هیأت وزیران در سال ۸۲، آیین نامه مالکیت و بهره برداری هواپیمای شخصی، خریداری جت توسط اشخاص حقیقی آزاد شد.

در این آیین نامه که در تاریخ ۱۲ بهمن ماه ۱۳۸۲ از سوی محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهور وقت خطاب به وزارتخانه‌های راه و ترابری و وزارت بازرگانی ابلاغ شده، آمده است که «هیأت وزیران در جلسه مورخ هشتم دی ماه سال ۱۳۸۲ بنا به پیشنهاد وزارت راه وترابری، آیین‌نامه مالکیت و بهره‌برداری‌هواپیمای شخصی» را به نحوی «تصویب» کرد؛ «هر شخص حقیقی یا حقوقی دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران، مجاز است با رعایت قوانین و مقررات‌مربوط، اقدام به خرید و مالکیت هواپیمای شخصی غیرنظامی کند.»

همچنین طبق این آیین نامه، «بهره‌برداری از هواپیمای شخصی» منوط به «اخذ مجوز صلاحیت پرواز هواپیما و بهره‌بردار»، مطابق با «استاندارد‌های پرواز و قوانین و مقررات سازمان هواپیمایی کشوری» است و از سوی دیگر، «بهره‌بردار» باید «پیش از استفاده از هواپیمای موردنظر»، آن را در «سازمان هواپیمایی کشوری» ثبت و مجوز‌های لازم را برای بهره‌برداری اخذ کنند.

بر اساس این آیین نامه، «اجازه پرواز» پس از تأیید قابلیت‌های فنی عملیاتی هواپیما و صلاحیت عوامل پرواز، توسط «سازمان‌هواپیمایی کشوری» صادر خواهد شد.

با جت شخصی سفر کنید!

ماجرای خرید جت شخصی از آنجا برای کاربران داغ شد که روز گذشته محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد خرید و فروش هواپیما‌های جت هفت نفره برای عموم آزاد است. همچنین در حال حاضر، بسیاری از مردم از این فضا استفاده می‌کنند و تاجرها، برخی از مسئولان، تیم‌های ورزشی و تیم‌های اقتصادی از مخاطبان جت‌های خصوصی هستند.

وی همچنین درباره تعداد هواپیما‌های فوق سبک در ایران، تاکید کرد که در حال حاضر ۲۵۰ فروند هواپیمای فوق سبک در ایران فعالیت دارند که البته از این هواپیما‌ها برای مسیر سفر استفاده نمی‌کنند بلکه اغلب برای پرواز‌های تفریحی و آموزشی کاربرد دارند.

محل نگهداری هواپیما‌های شخصی و تفریحی

با توجه به سخنان رئیس سازمان هواپیمایی کشوری که افراد حقیقی و عموم مردم می‌توانند جت شخصی داشته باشند. نگاهی به محل‌های نگهداری هواپیما‌های تفریحی و جت‌های شخصی داشته باشد. به طور کلی این هواپیما‌ها را نمی‌توان در پارکینگ‌های بزرگ شخصی نگهداری کرد و مجوزی برای این کار صادر نمی‌شود. هر فردی که اقدام به خرید جت شخصی می‌کند، لازم است علاوه بر مبلغی که بابت خرید می‌پردازد، هزینه نگهداری و پارکینگ آن را هم در نظر بگیرد.

در این زمینه فرودگاه‌های گلبهار مشهد، آزادی قزوین، زرقان شیراز، بلند پرواز (ایوانکی)، افشید کرمان، رامسر، نوشهر، ایلام، ارومیه، جلفا (cease)، کاشمر، دزفول، نیشابور، پیام کرج، تبریز سهند، بجنورد، اصفهان، شهرکرد، خدمات ویژه قزوین، یاسوج، کیش، زنجان، همدان و نمک آبرود محل نگهداری هواپیما‌های شخصی و فوق سبک هستند. همچنین تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی نیز جت‌های خود را در اختیار اشخاص، مسئولان یا تیم‌های ورزشی قرار می‌دهند.

سفر به کیش با جت اجاره‌ای

به طور کلی، در صورتی که بخواهید با جت شخصی به یکی از شهر‌های کشور سفر کنید، باید با یکی از شرکت‌های خصوصی که این خدمات ویژه را ارائه می‌دهند، ارتباط برقرار کنید و اطلاعات مورد نظر در مورد تعداد سرنشینان و صندلی ها، مهمانداران، خلبانان، مدت زمان پرواز و دیگر سرویس‌ها را سوال کنید.

 خرید یک جت شخصی بین پنج تا هفت میلیارد تومان آب می‌خورد که البته این شرکت خصوصی، خرید جت شخصی را توصیه نکرد چرا که هزینه‌های جانبی و هماهنگی‌های مورد نیاز برای استفاده از این هواپیما دردسر‌های زیادی به دنبال دارد.

با این حال اگر بخواهید با یک هواپیمای شخصی از نوع چلنجر ۲۰۰۱ یا هاکر ۴۰۰ فقط به سمت جزیره کیش پرواز کنید و تعدادتان هم به ۶ نفر برسد، باید ۳۶۰ میلیون تومان فقط برای پرواز رفت، بپردازید. در صورتیکه بخواهید سفر یک روزه به این جزیره داشته باشید و هواپیما هم در اختیارتان باشد باید ساعتی چهار هزار دلار بپردازید.

اگر هم قصد داشته باشید به عنوان مثال پرواز تفریحی بر فراز یکی از شهر‌های شمالی مثل رامسر داشته باشید، بین ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا حدود ۶ میلیون تومان باید برای پرواز‌های ۱۵ تا ۶۰ دقیقه هزینه کنید.

هزینه جت برای تیم‌های ورزشی

استفاده از جت با ۴۵ صندلی، ۳۳۰ میلیون تومان هزینه دارد و برخی از شرکت‌های هواپیمایی نیز این جت‌ها را در اختیار تیم‌ها یا مسئولان قرار می‌دهند.

خرید جت شخصی با هدف حمایت از بخش خصوصی

هدف از مطرح شدن خرید جت شخصی توسط مردم، حمایت از بخش خصوصی است چرا که این هواپیما‌ها هم اکنون در اختیار این بخش و شرکت‌های خصوصی هواپیمایی قرار دارند. 

منبع: اقتصاد نیوز

سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • مقصد پروازهای ایرانی کدام فرودگاه استانبول است؟
  • زمان طولانی ترین و کوتاه ترین پرواز تهران استانبول
  • برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت
  • حذف واسطه‌های فروش بلیت هواپیما؟
  • واسطه‌های فروش بلیت هواپیما در شرکت هواپیمایی ایران حذف شده‌اند
  • فراهم شدن شرایط برقراری پروازهای خارجی در یاسوج
  • آسمان در اختیار متمولین؛ از بلیت هواپیمای نجومی تا خرید جت شخصی
  • بلیت تمامی مسافران پروازهای باطل شده بازگردانده شد