Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@04:45:04 GMT

۱۰ پروژه روستایی در بافق یزد به بهره‌برداری رسید

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۳۶۵۹۶

۱۰ پروژه روستایی در بافق یزد به بهره‌برداری رسید

بخشدار مرکزی بافق در حاشیه مراسم افتتاح این پروژه‌ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک روز روستا و عشایر (۱۴ مهر)  گفت: استخر تنظیمی و احیا سطح زیرکشت روستای هریسک علیا این شهرستان یکی از این پروژه ‌است که با هزینه ۶۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید و پنج هکتار از زمین‌های زراعی این روستا زیر پوشش طرح آبیاری قطره‌ای قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوود پورامینی افزود: برای ساخت این استخر باهدف احیا سطح زیر کشت، بیش از ۲ هزارمتر مکعب عملیات خاکبرداری و خاکریزی انجام شد و ۴۰۰ کشاورز این روستا از مزایای آن بهره‌مند شدند.

وی همچنین با بیان اینکه ۲۲ روستا بخش مرکزی شهرستان بافق از پوشش حفاظتی دوربین‌های نظارتی برخوردار هستند اظهار کرد: ۷۲ دوربین تاکنون نصب و افتتاح شده و راه اندازی ۳۰ عدد دوربین نظارتی نیز در بقیه روستاهای این بخش در حال اجراست.

بخشدار مرکزی بافق تصریح کرد: برای دوربین‌های نصب شده در ۲۲ روستا ،  ۷۵۰ میلیون تومان بودجه هزینه شده و جمعتی معادل ۶ هزار نفر از مزایا و امنیت آن برخوردار هستند.

وی از افتتاح پروژه زیرسازی و آسفالت معابر حاجی آباد، میدان امام علی و روشنایی بلوار آیت الله میرغنی زاده روستای مبارکه ، بهسازی و جدا سازی خط انتقال آب و ایستگاه آب شیرین کن رضاییه و سایت تلفن همراه منطقه بیدان پنج بخش مرکزی خبر داد و افزود: حجم عملیات اجرایی این پروژه‌ها، ۹ هزار و ۲۰۰ مترمربع  و  به طول چهارهزار و ۲۰۰ متر است که با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان بهره‌برداری شد.

به گفته‌ این مسوول، با افتتاح این پروژه‌ها جمعیتی افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در روستاهای یاد شده از مزایای آن بهره‌مند شدند.

پورامینی، بوم گردی حیدربابا در روستای فاضلیه و بوگردی «هنیه» را از دیگر پروژه‌های افتتاح شده در روز روستا و عشایر ذکر کرد و گفت: این ۲ بوم گردی نیز با هزینه بخش خصوصی بهسازی و آماده بهره برداری شده است.

شهرستان بافق دارای یک بخش مرکزی، سه دهستان (مبارکه، کوشک و سبزدشت)، ۲۸ شورای اسلامی، ۲۲ دهیاری مصوب و ۱۰۰ پارچه روستا و آبادی، با جمعیت روستایی بیش از ۹ هزار نفر است.

وسعت زمین‌های زیرکشت محصولات زراعی و باغی بافق، ۶ هزار و ۲۹۰ هکتار است که با ۱۱۷ حلقه چاه عمیق ، نیمه عمیق و ۱۲۰ رشته قنات، آبیاری می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها افتتاح طرح توسعه روستایی آبیاری اراضی کشاورزی بافق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افتتاح طرح توسعه روستایی آبیاری اراضی کشاورزی بافق افتتاح طرح توسعه روستایی آبیاری اراضی کشاورزی بافق اخبار کنکور بهره برداری پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۶۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۸۰ روستای آذربایجان شرقی دارای مشکل آبی است

به گزارش خبرگزاری مهر، مالک رحمتی در جلسه قرارگاه جهاد آبرسانی استان اعلام کرد: از ۲ هزار و ۸۰۰ روستای آذربایجان شرقی، ۵۸۰ روستا دارای مشکل آبی است که باید در اولویت مدیریت استان قرار گیرند و مکلفیم این مشکل را در حداقل زمان ممکن برطرف کنیم.

وی تاکید کرد: برنامه ریزی های لازم برای بهره برداری از پروژه‌های آب رسانی روستایی در استان انجام شود تا بتوانیم مشکل آب شرب روستاهای دارای مشکل را در کمترین زمان ممکن حل کنیم.

وی گفت: طرح‌های آب رسانی مجتمع قشلاقات کلیبر، فاز ۲ ستارخان ورزقان، آلمالو هشترود و یخفروزان اهر تا پایان خرداد ماه به بهره برداری برسد تا کام مردم منطقه شیرین شود.

رحمتی اعلام کرد: پیگیر جذب منابع هستیم تا رونق و جهشی در پروژه‌های آب رسانی به وجود آید.

استاندار آذربایجان شرقی به عزم دولت برای حل تنش آبی اشاره کرد و اظهار داشت: مساله آب برای روستاها و شهرهای استان یک موضوع مهم و اساسی است؛ دولت سیزدهم نیز تمام قد به دنبال این است که به شهرهایی که در آذربایجان شرقی دارای تنش آبی هستند آبرسانی کند.

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه مجمع خیّرین آب استان در سال ۱۴۰۱ آغاز به کار کرد، گفت: اهالی ۹۲ روستا با اعتباری بالغ بر ۵۲۰ میلیارد ریال با هزینه خیّرین از نعمت آب برخوردار شده‌اند.

محمد اسکندری ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ عملیات آب رسانی به ۲۱۴ روستا به اتمام رسید و در سال ۱۴۰۲ نیز به ۲۱۱ روستای دیگر آب رسانی شد.

محمد خانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نیز گفت: در طرح جهاد آب رسانی به روستاها، آذربایجان شرقی به الگویی برای سایر استان‌های کشور تبدیل شد.

وی گفت: طرح اول محرومیت زدایی شامل شهرستان‌های ورزقان، خداآفرین، کلیبر و هشترود است که به طور میانگین پیشرفت ۹۰ درصدی حاصل شده است.

خانی با اشاره به اینکه با بهره برداری از مجتمع آبرسانی قشلاقات و کلیبر و خداآفرین ۶۸ روستا و شهر آبش احمد با چهار هزار و ۱۹۵ خانواده تحت پوشش قرار خواهد گرفت، گفت: با اتمام عملیات مربوط به ایستگاه‌های پمپاژ می‌توان ۳۸ روستا را تا تابستان ۱۴۰۳ به بهره برداری رساند.

وی افزود: با بهره برداری از مجتمع آبرسانی ستارخان ورزقان نیز ۶۴ روستا و شهر ورزقان با پنج هزار و ۷۷۳ خانواده تحت پوشش قرار خواهد گرفت که با تخصیص کامل اعتبارات امکان افزایش به ۸۸ روستا نیز امکان پذیر است.

کد خبر 6081384

دیگر خبرها

  • افتتاح کارخانه تولید خوراک دام در گرمسار
  • بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس
  • ۱۱ طرح صنعت آب و برق استان سمنان بهره‌برداری شد
  • بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی
  • ۵۸۰ روستای آذربایجان شرقی دارای مشکل آبی است
  • آبرسانی به ۵۸۰ روستا در اولویت مدیریت آذربایجان‌شرقی
  • پل انجیرلو در مسیر ترانزیتی گرمی ـ بیله‌سوار آماده افتتاح شد
  • از رکورد ۱۵۰ درصدی ایجاد اشتغال در سمنان تا افتتاح فازهای جدید نیروگاه سیکل ترکیبی
  • بهره برداری از مدرسه شش کلاسه روستایی در چابهار
  • ۷۰۰ واحد مسکن روستایی خراسان شمالی بهره برداری شد