Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسین افشاری,فرماندارهمدان در جلسه ستاد پیشگیری،هماهنگی و پاسخ به بحران شهرستان همدان عملکرد مدیریت بحران شهرستان همدان در پیشگیری و کنترل آتش سوزی های احتمالی فصل تابستان بسیار خوب ارزیابی کرد.
او افزود : در فصل تابستان انسال برخلاف بسیاری از نقاط کشور شاهد آتش سوزی هایی کمی در مراتع و مزارع شهرستان بودیم و عملکرد مدیریت بحران شهرستان در پیشگیری و کنترل آتش سوزی های احتمالی بسیار خوب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار همدان بیان کرد: برای سیلاب های احتمالی پیش رو از امروز باید برنامه ریزی و اقدام کرد و ساخت سیل برگردان غربی شهر همدان برای ما اهمیت ویژه دارد.
افشاری همچنین با تاکید بر لزوم هماهنگی حداکثری بین دستگاهی در حین بحران تصریح کرد : در مواجهه با بحران ها نجات جان افراد اولویت نخست و بدنبال آن باید بدنبال کاهش خسارتهای احتمالی باشیم و هیچ اختلاف نظری نباید در بین دستگاههای اجرایی داشته باشیم.
او با اشاره به اینکه نیاز آمادگی تجهیزات و ماشین آلات برای بهره گیری در شرایط بحرانی افزود : مناطقی که در سیل سال 98 مشکل داشتیم و گاهی برای رفت و آمد به روستایی مجبور بودیم از قایق استفاده کنیم باید قبل از وقوع بارش ها مشخص و اقدامات لازم برای رفع مشکل انجام شود.
فرماندار همدان با اشاره به جانمایی مراکز اسکان موقت توسط هلال احمر در سطح شهر همدان اظهار کرد : جانمایی مکان اسکان کفایت نمی کند و باید تمهیدات لازم برای تامین خدمات مورد نیاز اسکان یافتگان در شرایط اضطراری پیش بینی شود.
انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران مهار سیلاب و آتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۶۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: جلوگیری از وارد آمدن خسارات جدی سیلاب، زلزله و آتش‌سوزی را با توجه به جغرافیای کوهستانی ایلام در دستور کار داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ با استقبال معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد استان شد.

سعید هژبری، معاون عمرانی استاندار ایلام در خصوص اهداف این سفر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازدید از مسیل‌هایی که در سیل‌های سال گذشته مورد آسیب قرار گرفته، بررسی صداهای زیرسطحی شهر سرابله، بازدید از وضعیت ساخت‌وسازهای غیر ایمن و سازه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و پیشگیری از بحران در حوزه حریق و آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع از بخش‌های مختلف این سفر است.

وی افزود: ادای احترام به شهدای گمنام، دیدار با استاندار ایلام، سفر به شهرستان بدره و بازدید از تونل کبیرکوه از دیگر بخش‌های این سفر است.

محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در جمع خبرنگاران پیشگیری از حوادث غیرمترقبه را از موضوعاتی دانست که در این سفر مورد توجه قرار دارد. وی اضافه کرد: اقداماتی که موجب خواهد شد از خسارات جدی در زمینه‌های سیلاب، زلزله و آتش‌سوزی با توجه به جغرافیای کوهستانی استان ایلام جلوگیری شود را در این سفر در دستور کار داریم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: در این سفر از چند مسیر رودخانه‌ای و گذرگاه آبی در سطح استان ایلام مانند گذرگاه مرکزی شهر ایلام بازدید خواهد شد.

نامی بازدید از شهر سرابله و مناطقی که در استان نیاز به بررسی در راستای مدیریت بحران دارد را از دیگر برنامه‌های سفر به استان ایلام عنوان کرد.

کد خبر 747759

دیگر خبرها

  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • ترک فعل احتمالی در مدیریت بحران پیگیری می‌شود
  • جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
  • تدابیر یزد برای ۴۸ ساعت بارانی/تعطیلی تمام کمپ‌های کویرنوردی یزد
  • آماده‌باش مدیریت بحران استان
  • تدابیر یزد برای ۴۸ ساعت بارانی