Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اوسط هاشمی، دوشنبه در آیین افتتاح مرکز جوار کارگاهی اتاق بازرگانی فارس، بیان داشت: اتاق بازرگانی، نهادی است با وزن اجتماعی که قابلیت‌های سیاسی و اقتصادی خود را به رخ کشیده است و در قامت یک پارلمان به نمایندگی از تمام مراجع در حوزه اشتغال‌زایی و صیانت از تولید در کشور فعالیت می‌کند.

وی افزود: نجات کشور در نوع نقش‌آفرینی این نهادهاست و هر میزان دولت اختیار امور را به اهلش واگذار کند، کاستی‌ها و انحصارها بیشتر شکسته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی، بخش خصوصی و غیردولتی باید در تدوین راهبرد سند استانی مهارت دخیل باشند، گفت: شغل پایدار و برگرفته از نیاز جامعه و متناسب با زمان مهم است و نه کمیت آن.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: آموزش باید دنباله‌دار باشد و کسی نمی‌تواند خود را به داشته‌های پنج سال پیش قانع کند.

هاشمی، با بیان اینکه جهان حول محور مهارت می‌گردد، ادامه داد: مهارت‌آموزی، راهبردی جهانی است و اگر نادیده گرفته شود، سهم خود را از بازار جهانی و داخلی از دست می‌دهیم.

الزام به فراگیری مهارت، راه فراری برای استخدام بدون ضابطه افراد است

این مقام مسوول اظهار داشت: باورمان باید این باشد که هیچکس بدون مهارت در شغلی ورود نکند، ازسوی دیگر الزام به فراگیری مهارت، راه فرار از هرگونه فشار برای استخدام افراد بدون ضابطه است.

وی، با اشاره به ضرورت نظارت بر مهارت‌ واحدهای صنعتی و تولیدی، گفت: هر واحد صنعتی که در این حوزه ضعیف باشد باید در دوره‌های بازآموزی ورود کند، همچنین اساس کار باید بر این باشد که نیاز به مهارت را عمومیت بخشیم. 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اصل سرمایه را نیروی انسانی دانست و بیان کرد: اتاق بازرگانی باید افزون بر سیاستگذاری برای ایجاد شغل، بر اساس مبانی و رویکردی عمیق، سندی برای راهبری مهارت استان نیز تدوین کند.

آموزش‌های مهارتی، بر اساس نیازسنجی و مبتنی بر ظرفیت‌ها اعمال شود

رییس اتاق بازرگانی فارس نیز در این آیین با اشاره به اهمیت راه‌اندازی نخستین مرکز جوار کارگاهی کشور در اتاق بازرگانی گفت: اشاعه فرهنگ مهارت‌آموزی برای رسیدن به گفتمان مهارتی ضروری است.

جمال رازقی افزود: نقشه راه آموزش‌های مهارتی در اتاق بازرگانی باید بر اساس نیازسنجی ترسیم و مبتنی بر ظرفیت‌ها تدارک دیده شود.

وی، اادامه داد: پیش از این نیز نخستین مرکز آموزش اتاق اصناف کشور را در فارس راه‌اندازی کردیم و هم‌اکنون ۲۲ اتحادیه در استان فارس به مرکز جوار کارگاهی مجهزند.

رازقی تاکید کرد: مهارت‌آموزی، امروز یک انتخاب نیست، بلکه یک اجبار است و مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای باید در بخش‌های مختلف برای فراگیران شغل ایجاد کنند.

این مقام مسوول با بیان اینکه اتاق بازرگانی فارس در مسیر رسالت خویش و رفع موانع کسب و کار ذینفعان با هدف بهبود کسب و کار در این استان گام های موثری برداشته، اظهار داشت: با توجه به چالش‌های موجود و اولویت‌های توسعه پایدار، با بهره‌گیری از یافته‌های علمی روزآمد، افزایش دانش تجربی فعالان اقتصادی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

او سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را از نهادهایی دانست که می‌تواند کیفیت آموزشی خود را ارتقا بخشد. 

به گفته رازقی آموزش از عوامل تأثیرگذار در بهره‌وری است؛ از همین رو مرکز آموزش بین کارگاهی در اتاق بازرگانی می‌تواند یا ایجاد همکاری بین صنعت و دانشگاه درزمینه کاربردی‌سازی علوم دانشگاهی فعال باشد و شرایط را برای پرورش نیروهای جدید با توجه به استعدادیابی فراهم ‌آورد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس بهبود فضای کسب و کار، افزایش رشد اقتصادی و بهبود روحیه کارآفرینی را از دیگر مزایای راه‌اندازی این مرکز برشمرد.

برچسب‌ها سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اتاق بازرگانی ایران شیراز وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اتاق بازرگانی ایران شیراز وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اتاق بازرگانی ایران شیراز وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس اخبار کنکور اتاق بازرگانی فارس فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۶۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به بخش خصوصی سبب تقویت تمام جامعه می‌شود

امام جمعه اهل سنت بندرعباس تقویت بخش خصوصی را باعث تقویت اقتصاد و خیر و برکت برای جامعه و کشور دانست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، شیخ یوسف جمالی در دیدار رئیس و هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی بندرعباس که در محل دفتر امام جمعه اهل سنت بندرعباس برگزار شد، بر توجه به خواسته‌های بخش خصوصی تاکید کرد و اظهار داشت: جامعه و کشوری که اقتصاد قوی نداشته باشد، آن کشور قائم نیست و به تعبیر قرآن کریم قاعد است از این رو اسلام و قرآن بر داشتن اقتصاد قوی تاکید دارد.

وی ادامه داد: مال باعث قیام می‌شود و کشوری که مال نداشته باشد در مقابل دیگران ضعیف است و نمی‌تواند موفق باشد.

به گفته امام جمعه اهل سنت بندرعباس، تقویت بخش خصوصی باعث تقویت تمام جامعه می‌شود و اگر شما قوی شوید بقیه نهادها هم می‌توانند قوی شوند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه باید به دغدغه‌های بخش خصوصی توجه شود به طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها اشاره کرد و گفت: در این خصوص باید نگاه‌های غیر‌تخصصی کنار گذاشته شود و اگر قرار است به تعطیلی‌ها اضافه شود نباید فاصله روزهای کاری‌مان را با دیگر کشورها زیاد کنیم.

به گفته شیخ جمالی، اگر قرار است تعداد روزهای تعطیلی را افزایش دهیم بهترین زمان، روز شنبه است که می‌تواند در زمانه‌ای که ما تصمیم‌گیر اقتصاد جهانی نیستیم و تابعی از آن هستیم به دغدغه بخش خصوصی به ویژه تجار که در تعامل با جهان هستند جامه عمل بپوشاند.

وی ابراز امیدواری کرد که نمایندگان مجلس در این زمینه دغدغه‌های بخش خصوصی را مدنظر قرار دهند.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس همچنین با اشاره به اقدامات اتاق بازرگانی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی تصریح کرد: عملکرد مجموعه اتاق بازرگانی در مسئولیت‌های اجتماعی قابل تقدیر است و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

در ادامه این نشست محمدرضا صفا رئیس اتاق بازرگان بندرعباس نیز با اشاره به اقدامات این مجموعه افزود: تلاش های اتاق بازرگانی در راستای تقویت بخش خصوصی است و در کنار وظایف اصلی خود در زمینه‌های مسئولیت‌های اجتماعی نیز مشارکت فعالانه ای داشته است.

به گفته وی، اتاق بازرگانی بندرعباس در حوادث مختلف از جمله کرونا، سیل، زلزله سایه خوش و... مشارکت داشته است.

صفا همچنین به مشارکت اتاق بازرگانی در مدرسه‌سازی افزود: در دوره گذشته به تعهدات خود در ساخت 14 مدرسه عمل کردیم که در دوره جدید نیز همین میزان مدرسه ساخته می شود.

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان همچنین با انتقاد از طرح تعطیلی پنجشنبه ها تصریح کرد: این طرح ضربه سنگینی به تجار وارد می کند و عملا با دو روز تعطیلی خودمان و دو روز تعطیلی جهانی، می توان گفت که چهار روز در هفته از ارتباط با جهان عقب خواهیم افتاد.

صفا به ارتقای جایگاه اتاق بازرگانی بندرعباس گفت: خوشبختانه با تلاش های دو دوره اخیر جایگاه اتاق بازرگانی هرمزگان از 34 به رتبه ششم ارتقا یافته است.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • زلفی گل: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • بررسی راهکارهای رفع چالش های ارزی فعالان اقتصادی
  • مخبر: رویه فعلی ثبت سفارش واردات کالا و تخصیص ارز باید تغییر کند
  • توجه به بخش خصوصی سبب تقویت تمام جامعه می‌شود
  • راهکارهای رفع چالش های ارزی فعالان اقتصادی بررسی شد
  • مخبر: رویه فعلی ثبت سفارش و تخصیص ارز باید تغییر کند
  • مشارکت اتاق بازرگانی برای توسعه مهارت‌آموزی در دوره متوسطه دوم
  • راهکار‌های رفع چالش‌های ارزی فعالان اقتصادی بررسی شد
  • اتاق بازرگانی: بخش خصوصی آماده پذیرش تعطیلی پنجشنبه‌ ها نیست