Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور ارمنستان در سخنانی ترکیه را به اعزام عناصر مزدور خود به جمهوری آذربایجان متهم کرد و گفت که این اقدام موجب خشم روسیه خواهد شد.

به گزارش مشرق، «آرمن سارگسیان» رئیس‌جمهور ارمنستان در گفت‌وگویی، بار دیگر ترکیه را به اعزام عناصر تروریستی به جمهوری آذربایجان متهم کرد و باکو را آغازگر جنگ دانست.

بیشتر بخوانید: ادامه حملات باکو به مرکز قره‌باغ +فیلم

او در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز، گفت که بحران «قره‌باغ کوهستانی» راه‌حل نظامی ندارد و ورود ترکیه به این جنگ، اوضاع را پیچیده‌تر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سارگسیان همچنین گفت که اعزام تروریست‌ها از سوریه به جمهوری آذربایجان موجب خشم روسیه و جامعه جهانی خواهد شد و در ادامه مدعی شد که بعید می‌داند ترکیه این عناصر را پس از پایان جنگ از منطقه خارج کند.

بیشتر بخوانید: لوکاشنکو: هیچ سلاحی به ایروان و باکو نداده‌ایم

رئیس‌جمهور ارمنستان با بیان اینکه برای پایان درگیری‌ها در قره‌باغ امیدوار است و امکان رسیدن به یک راه‌حل مسالمت‌آمیز وجود دارد، گفت که باید ترکیه را از این بحران دور نگه داشت و جلوی دخالت‌هایش را گرفت.

او سپس ترکیه را به پاکسازی نژادی ارمنی‌ها در «قره‌باغ کوهستانی» متهم کرد و گفت آن‌چه که در این منطقه در حال رخ دادن است، یک «فاجعه انسانی» به شمار می‌رود و ادامه دار شدن جنگ موجب بی ثباتی در منطقه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: الهام علی‌اف: راه‌حل قره‌باغ، گفت‌وگو است

رئیس‌جمهور ارمنستان همچنین از وساطت کشورهای گروه «مینسک» برای حل بحران قره‌باغ کوهستانی، استقبال کرد.

استقبال ایروان از مذاکره، در حالی است که «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان دیروز (یکشنبه) در صفحه توئیتر خود نوشت که باکو  تنها در صورت خروج نیروهای ارمنی از منطقه «قره‌باغ کوهستانی» حاضر به گفت‌وگو است.

با گذشت ۹ روز از آغاز جنگ شدید در قره‌باغ کوهستانی، اکنون جنگ شهرها آغاز شده و باکو و ایروان یکدیگر را به جنایت جنگی و هدف قرار دادن غیر نظامیان متهم می‌کنند.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ اتحاد جماهیر شوروی الهام علی اف رئیس جمهور ارمنستان ترکیه روسیه اروپا جمهوری آذربایجان سوریه باکو سازمان امنیت مشرق رئیس جمهور ارمنستان جمهوری آذربایجان قره باغ کوهستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۸۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام تیم کوراش بانوان آذربایجان شرقی به مسابقات قهرمانی کشور

عبدالعلی ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار مهر، افزود: تیم کوراش بانوان آذربایجان شرقی برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی که به میزبانی شهر زاهدان برگزار خواهد شد، اعزام شد.

رئیس هیأت ووشو آذربایجان شرقی عنوان کرد: تیم کوراش بانوان آذربایجان شرقی که برای اولین بار در این مسابقات شرکت می‌کند که با ترکیب پرستو جبلی، مهدیه خوش صفت و مربیگری و سرپرستی خانم پورثابت به این مسابقات اعزام شد.

ابراهیمی اذعان داشت: مسابقات کوراش قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی از امروز بیست و هشتم تا بیست و نهم فروردین ماه در زاهدان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6079820

دیگر خبرها

  • افزایش تعاملات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • راه ارتباطی هشت روستای کوهستانی منطقه ریگان قطع شده است
  • درخواست ارمنستان از دادگاه لاهه برای اقدام علیه باکو
  • اعزام تیم کوراش بانوان آذربایجان شرقی به مسابقات قهرمانی کشور
  • باکو: همه بازداشت‌شدگان را به ارمنستان بازگردانده‌ایم
  • بررسی نقش ایران، ترکیه و روسیه در معادلات قفقاز
  • ارمنستان خواستار اجتناب از تشدید تنش‌ در منطقه شد
  • امیر عبداللهیان: رویکرد تهران جلوگیری از گسترش درگیری در منطقه است
  • کریدور BTK در ایستگاه پایانی تکمیل
  • واکنش جمهوری آذربایجان به «وعده صادق» ایران علیه تل‌آویو