Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس باز هم منفی شد، بورس بازاری برای افراد عجول نیست، دلار دوباره گران شد، قیمت سکه ۱۴ مهر ماه ۱۳۹۹، قیمت طلا در بازار جهانی، طلای سیاه گران شد، صادرات نفت عربستان در ماه سپتامبر افزایش یافت و افزایش قیمت گندم و خوراک دام در بازار‌های جهانی را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بورس باز هم منفی شد

شاخص کل با 32873 واحد کاهش معادل منفی 2.16 درصد به یک میلیون و 490 هزار و 107 واحد، شاخص‌ قیمت وزنی - ارزشی با8619 واحد کاهش معادل منفی 2.16 درصد به 390 هزار و 721 واحد، شاخص کل هم وزن با 1946 واحد کاهش معادل  مفنی 0.49 درصد به 396 هزار و 758 واحد، شاخص قیمت هم وزن با 1275 واحد کاهش معادل منفی 0.49 درصد به 259 هزار و 970 واحد، شاخص آزاد شناور با 35906 واحد کاهش معادل منفی 1.77 درصد به یک میلیون و 989 هزار و 715 واحد، شاخص بازار اول با 25849 واحد کاهش معادل منفی 2.35 درصد به یک میلیون و 72 هزار و 713 واحد و شاخص بازار دوم با 59925 واحد کاهش معادل منفی 1.89 درصد به 3 میلیون و 80 هزار و 180 واحد رسید. در نیمه دوم داد و ستدهای امروز بورس، در یک میلیون و 122 هزار نوبت معاملاتی، 9 هزار و 82 میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش 75 هزار و 758 میلیارد ریال در بورس معامله شد.

بورس، بازاری برای افراد عجول نیست

زارعی کارشناس بازار سرمایه گفت: بورس، بازاری برای افراد عجول نیست و سهامدارانی که کوتاه مدت سرمایه گذاری می کنند، شخصیتی همراستا با این بازار ندارند، چرا که هر تحولی در بازار سرمایه منجر به واکنشی غیر طبیعی آنها خواهد شد. روند فعلی را می توان مشابه رفتار بورس در ابتدای دهه ۹۰ دانست چرا که آن زمان هم نوسان نرخ ارز با یک سال تاخیر در بورس نمایان شد، در حال حاضر هم که بی ثباتی نرخ هر روزه را شاهد هستیم، بازار سرمایه واکنشی مرتبط با این نوسانات نشان نداده است.

پیش بینی بورس سخت شده است

حسین نصیری تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با نبض بورس: از نظر تکنیکالی هم اکنون بسیاری از سهام در بازار، در کف قیمت قرار دارند و از نظر بنیادی نیز اگر به بازار نگاه کنیم بسیاری از شرکت ها سود ساخته اند و P/E آن ها زیر ده می باشند و بازار، بازار جذابی است اما متاسفانه تحلیل اقتصادی الان بر بازار حاکم نیست و همان گونه که گفتم بیشتر بازار با تحلیل سیاسی پیش می رود. یعنی عوامل تعیین کننده بر بازار سرمایه، بیشتر خارج از بازار هستند.  

وی در مورد پیش بینی از بازار سرمایه هم گفت: هیچ یک از بنیان های اقتصاد کلان تغییری خاصی نکرده است که بخواهد بر روی بازار تاثیر منفی بگذارد. در حال حاضر پیش بینی بازار سخت شده است و متاسفانه باید منتظر باشیم و ببینیم که فردا آقای ترامپ عطسه می کند یا لبخند می زند. البته این مسئله را در چهار سال قبل نیز شاهد بودیم و وقتی آقای ترامپ رئیس جمهور شد بازار منفی شد چون همه این تصور را داشتند که کلینتون رئیس جمهور آمریکا خواهد شد. هم اکنون شرایط به گونه ای است که سهامداران این تصور را دارند که اگر امروز بفروشند به عنوان مثال 20 درصد ضرر می کنند اما اگر نفروشند و ترامپ دوباره رئیس جمهور آمریکا شود با سقوط احتمالی بازار 50 درصد ضرر خواهند کرد پس ترجیح می دهند امروز بفروشند. همچنین این تحلیل را دارند که اگر ترامپ بازنده انتخابات آمریکا باشد نهایتاً در صف خرید سهام مورد نظر را خواهند خرید.

دلار دوباره گران شد

در معاملات امروز هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 28100 تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت 28200 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته ‌شد که نسبت به روز قبل، 1200 تومان گران تر شده است. همچنین هر یورو در صرافی‌های مجاز سطح کشور، به نرخ 32950 تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت 33050 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته ‌شود که نسبت به روز شنبه، 1050 تومان افزایش نرخ دارد.

قیمت سکه ۱۴ مهر ماه ۱۳۹۹

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ در بازار آزاد تهران به ۱۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۳۴۱ هزار و هفت تومان است.

قیمت طلا در بازار جهانی

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی که سرمایه گذاران به دنبال اطلاعات شفافتر درباره وضعیت سلامت رییس جمهور آمریکا بودند، تغییر چندانی نداشت. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری تغییر ثابت بود و در ۱۸۹۶ دلار و ۲۱ سنت ایستاد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۹۰۲ دلار رسید. به گفته هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC سنگاپور، به دلیل افزایش ابهامات در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تمایلی به فروش طلا در مقطع فعلی وجود ندارد.

طلای سیاه گران شد

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر اظهارات پزشکان دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا مبنی بر احتمال مرخص شدن وی تا امروز و چند روز پس از مثبت شدن تست ابتلایش به کووید ۱۹، حدود دو درصد افزایش یافت. به گزارش ایسنا، اطلاعات منتشره از وضعیت سلامتی دونالد ترامپ، از ابهامات سیاسی در بازارهای جهانی کاست و بهای معاملات نفت برنت را ۶۹ سنت معادل ۱.۸ درصد افزایش داد و به ۳۹ دلار و ۹۶ سنت در هر بشکه رساند. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۷۶ سنت معادل ۲.۱ درصد افزایش، به ۳۷ دلار و ۸۱ سنت در هر بشکه رسید. قیمتهای نفت روز جمعه در بحبوحه ابهامات درباره وضعیت سلامتی ترامپ و همزمان نگرانیها نسبت به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و تشدید آسیبهای وارده بر اقتصاد جهانی، بیش از چهار درصد سقوط کرده بودند.

صادرات نفت عربستان در ماه سپتامبر افزایش یافت

یک منبع آگاه گفت عربستان در ماه سپتامبر روزانه 6.1 میلیون بشکه نفت خام صادر کرده که اندکی بیش از سطح ماه آگوست است و میزان تولید خود را در ماه گذشته میلادی در سطح 8.974 میلیون بشکه در روز نگاه داشته است. به گفته این منبع آگاه، بزرگ ترین صادرکننده نفت جهان در ماه آگوست (ماه پیش از سپتامبر) 8.988 میلیون بشکه نفت تولید و 6 میلیون بشکه در روز صادر کرده است. معمولا میزان صادرات نفت عربستان پس از ماه های گرم تابستان افزایش می یابد زیرا در تابستان مصرف نفت خام در داخل این کشور برای تولید برق کاهش می یابد.

مقام مسئول: ناگزیریم بلیت هواپیما را گران تر کنیم

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر فاصله‌گذاری اجتماعی در پروازها و ابلاغ سازمان هواپیمایی، شرکت‌های هواپیمایی از اول آبان 99، مجازند فقط 60 درصد ظرفیت هواپیماهای خود را عرضه کنند. همزمان با این موضوع، شرکت‌های هواپیمایی به تازگی با مشکل نوسان شدید ارزی و افزایش قیمت ارز هم مواجه شده‌اند، حدود 60 درصد هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی، ارزی است. قطعات هواپیما و موتور از خارج کشور تهیه می‌شود که باید شرکت‌ها برای تأمین آن ارز پرداخت کنند. وی افزود: بنابراین این دو موضوع (فروش ظرفیت 60 درصد و نوسانات ارزی) تأثیر مستقیم روی هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی دارد و شرکت‌ها ناگزیر هستند با توجه به این دو مورد، قیمت‌های جدید برای پروازها تعیین کنند. /فارس

افزایش قیمت گندم و خوراک دام در بازارهای جهانی

امروز در بازارهای جهانی قیمت گندم و ذرت که به عنوان خوراک دام استفاده می‌شود افزایش یافت. دانه‌های روغنی هم از این قافله افزایش قیمت عقب نماندند. امروز در بازارهای جهانی هر بوشل گندم 8.75دلار افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 582 دلار معامله شد. ذرت هم که به عنوان خوراک دام و طیور استفاده می‌شود رشد 25 سنتی را تجربه کرد و هر بوشل از این محصول به قیمت 380 دلار به فروش رفت. در این میان گیاه روغنی کانولا رشد 90 سنتی و دانه روغنی سویا افزایش یک سنتی داشت. همچنین قیمت شکر هم به عنوان یک محصول استراتژیک در جهان با افزایش 9 سنتی مواجه شد. براساس این گزارش قیمت انواع دام کاهش قیمت داشتند به طوری که قیمت دام زنده 72 سنت و دام پرواری 97 سنت افت پیدا کرد. 

قرار نیست تخم مرغ گران‌تر شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران درباره قیمت تخم مرغ گفت: روند تامین مواد اولیه برای واحدهای تولید تخم مرغ با ثبات نبوده و تولیدکنندگان معتقدند قیمت اعلام شده برای آن‌ها مقرون به صرفه نیست که این موضوع در ستاد تنظیم بازار کشور در حال بررسی است. البته قرار نیست تخم مرغ گران‌تر شود، بلکه مقرر شده شرایط پشتیبانی از تولیدکنندگان برای ارائه قیمت‌های با ثبات تقویت شود.

معاون وزیر راه: توانستیم بازار اجاره را کنترل کنیم

محمودزاده  معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال با انجام اقداماتی توانستیم تا حدودی بازار اجاره را کنترل کنیم که این اقدامات ادامه‌دار خواهد بود و برای سال آینده برنامه‌های کاملی داریم که این ساماندهی‌ها در گستره بیشتری انجام و کنترل‌ها افزایش یابد که دو ماه آینده برنامه‌های جدید دولت برای حمایت از مستاجران نهایی خواهد شد. /ایلنا 

2 درصد خانه‌های اعلامی وزارت راه خالی است

هادی خانی معاون فناوری سازمان امور مالیاتی کشور امروز در شبکه خبر با اشاره به ارائه فهرست خانه‌های خالی از سوی وزارت راه و شهرسازی برای دریافت مالیات طبق قانون مالیات‌های مستقیم، اظهار داشت: داده‌های ارسال شده بررسی کردیم، ۲۵۷۴ خانه خالی در لیست محرز شده است. حدود ۱۰۵ هزار خانه خالی که پیامک از سمت وزارت راه و شهرسازی به مالکان آنها ارسال شده، هنوز تعیین تکلیف نشده است. اگر این اتفاق بیفتد، به داده‌ها و آمارهای دقیق‌تری دست پیدا می‌کنیم.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور در پاسخ به این سوال که وزارت راه و شهرسازی عنوان کرده بود، ۱۰۹ هزار خانه خالی قطعی است با رد این موضوع گفت: به عنوان خانه خالی قطعی به ما داده نشده است. فقط ۲۵۷۴ خانه‌های خالی نهایی شده را داریم و تلاش می‌کنیم که آدرس دقیق بگیریم تا بتوانیم ارزش‌گذاری صورت بگیرد.‌ رکورد داده‌ها نشان می‌دهد که این داده‌ها مشکوک به خانه خالی هستند و هنوز از سمت مالکان اطلاعات تکمیل نشده و باید تعیین تکلیف شود که متولی آن وزارت راه و شهرسازی است. /فارس

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 عیسی آل کثیر محمود فکری محمدرضا شجریان قیمت دلار بورس انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 عیسی آل کثیر محمود فکری محمدرضا شجریان واحد کاهش معادل منفی وزارت راه و شهرسازی شرکت های هواپیمایی بازارهای جهانی بازار سرمایه جمهور آمریکا میلیون بشکه افزایش قیمت افزایش یافت یک میلیون هزار تومان خانه خالی خوراک دام پیش بینی تخم مرغ داده ها گران شد گران تر شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۸۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت؛ شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بازار سرمایه امروز دوشنبه (۳ اردیبهشت) ۳ هزار و ۹۲۱ واحد رشد کرد و در کانال دو میلیون ۳۱۶ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار ۰.۱۷ درصد تقویت شد.

شاخص هم وزن ۰.۵۷ درصد رشد کرد و در کانال ۷۵۷ هزار واحدی ایستاد.

در این بازار ۳۶۶ هزار معامله به ارزش ۵۱ هزار میلیارد ریال انجام شد.

در این روز به ترتیب نمادهای «بوعلی»، «فملی»، «نوری» و «شبندر» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل رشد بازار سرمایه شدند.

در مقابل نمادهای «فولاد» و «غدیر» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز ۰.۱۶ درصد تقویت شد و در کانال ۲۵ هزار و ۵۳۶ واحدی ایستاد.

۵۲ درصد نمادهای بازار در دامنه مثبت و ۴۸ درصد نمادهای بازار در دامنه منفی معامله شدند.

خالص ورود نقدینگی حقیقی به بازار نیز ۴۴ میلیارد تومان بوده است. ارزش کل معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی نیز ۵,۳۲۹ میلیارد تومان بود.

کد خبر 6085476 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت؛ شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار/ سقوط آزاد قیمت دلار چه زمانی اتفاق می‌افتد؟
  • طلا باز هم گران شد/ ورق در بازار سکه برگشت
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار
  • صعود بورس | افزایش ۲۷ هزار و ۱۴۶ واحدی شاخص کل
  • راهکار کنترل اجاره‌بها چیست؟
  • آسمان در اختیار متمولین؛ از بلیت هواپیمای نجومی تا خرید جت شخصی