Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@06:08:09 GMT

پیشرفت فیزیکی سد تنگ سرخ بویراحمد ۳۳ درصد است

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۳۹۲۰۳

پیشرفت فیزیکی سد تنگ سرخ بویراحمد ۳۳ درصد است

به گزارش ایرنا، معاون عمرانی استاندارکهگیلویه و بویراحمد، مدیر عامل موسسه فجر و مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان روز دوشنبه از سد تنگ سرخ بویراحمد بازدید کردند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازدید اظهار داشت: سد تنگ سرخ یکی از طرح های حیاتی و اولویت دار این شرکت در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسول فرهادی افزود: این پروژه باتوجه به مشکلات موجود ،همکاری و تعامل همه مسئولان را برای تکمیل هر چه سریعتر طلب می کند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امید است تا با توجه به شرایط موجود در کشور و علی رغم مشکلات هرجه سریعتر این طرح به اتمام برسد.

فرهادی از مهمترین مشکلات موجود در ادامه احداث سد تنگ سرخ را معارضات اجتماعی و دولتی عنوان کرد و تاکید کرد که استفاده از ظرفیت قانونی ماده ۵۶ می تواند بسیاری از مشکلات موجود را رفع کند.

فرهادی ابراز داشت: تکمیل و بهره برداری سد تنگ سرخ تحولی چشمگیر در تامین آب شرب شهرهای یاسوج و شیراز  است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با توحه به بحران کم آبی و شرایط موجود انتظار می رود مسئولان کشوری توجه ویژه ای به تکمیل سد تنگ سرخ داشته باشند.

وی تاکید کرد: مردم منطقه هم منتظرند هرچه زودتر طرح مهم و تاثیرگذار سد تنگ سرخ  به اتمام برسد تا بتوانند از مزایای آن  بهره مند شوند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: طرح مهم و تاثیرگذار سد تنگ سرخ با توجه به شرایط خاص در حال حاضر روند مطلوبی را طی می کند.

عزیز فیلی افزود: امید است قرارگاه خاتم الانبیاء همچون گذشته  به تعهدات خود پایبند باشد و همچون گذشته برای رفع محرومیت از منطقه و تسریع در ساخت سد تنگ سرخ تلاش کند.

فیلی عنوان کرد: با توجه به بحران کم آبی احداث این سد تاثیرگذار ،همت مسئولان استان و کشور را طلب می کند.

در مطالعات اولیه و گزارش‌های رسیده از مشاور طرح، حدود چهار روستا به طور کامل در حوزه دریاچه سد قرار می‌گیرد.

برخی تاسیسات زیربنایی، ساختمان‌های اداری، اورژانس و خانه بهداشت نیز در حوزه دریاچه سد قرار دارد که آب منطقه‌ای و مشاور طرح نیز میزان خسارات تمام آنها را برآورد کرده و در نقشه اجرایی سد لحاظ شده اند.

همچنین بخش وسیعی از جاده قدیم یاسوج – شیراز با اجرای حوضه آبریز این سد از بین خواهد رفت.

عملیات اجرایی سد تنگ سرخ از سال ۹۰ با حضور وزیر وقت نیرو آغاز شد.

ساختگاه سد مخزنی تنگ سرخ در ۳۵ کیلومتری یاسوج و بر روی رودخانه بشار واقع شده است.

در نیمه دوم سال ۹۶، مراحل ساخت سد به صورت تعاملی با پیمانکار، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و با کارفرمایی آب منطقه ای استان آغاز شد.

تامین آب شرب یاسوج و روستاهای مسیر به میزان ۲۵.۵ میلیون متر مکعب در سال، تامین آب صنعتی یاسوج به میزان ۱۷ میلیون متر مکعب، تامین آب کشاورزی شهرستان بویراحمد و دنا به میزان ۴۲.۴ میلیون متر مکعب در سال و تامین آب زیست محیطی رودخانه به میزان ۳۳ میلیون متر مکعب از اهداف ساخت این سد عنوان شده است.

سد تنگ سرخ از نوع خاکی با هسته رسی و حجم مخزن ۱۲۵ میلیون مترمکعبی و حجم تنظیم سالیانه ۲۰۰ میلیون متر مکعب است.

حجم آب تجدید پذیر استان کهگیلویه و بویراحمد ۹هزار ۲۲۳ میلیون متر مکعب است که یک هزار ۷۰ میلیون متر مکعب آن سالانه مهار می شود و ۹۰ درصد آن از استان خارج می شود

برچسب‌ها کهگیلویه وبویراحمد شرکت آب منطقه ای یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد شرکت آب منطقه ای یاسوج کهگیلویه وبویراحمد شرکت آب منطقه ای یاسوج اخبار کنکور کهگیلویه و بویراحمد شرکت آب منطقه ای میلیون متر مکعب سد تنگ سرخ تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۳۹۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۰۰ تن عسل در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا بهنام پور ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این محصولات گرده گل، موم، ژله و بره موم است که در مزارع پرورش زنبور عسل این استان تولید می‌شود.

بهنام پور گرانی نهاده‌های زنبورداری همچون موم، کندو و دارو، گرانی شکر برای تغذیه بهاره و زمستانه، بیماری کنه، گرد و غبار و نبود بازار فروش را از مهمترین مشکلات زنبورداران استان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال از زنبورستان های این استان تولید می‌شود، گفت: ۲۳۲ هزار کلونی زنبور عسل در مناطق مختلف این استان وجود دارد.

بهنام پور افزود: عسل تولیدی این استان از کیفیت بالایی برخوردار بوده و با توجه به گونه‌های مختلف گیاهی در استان، خاصیت درمانی نیز دارد.

وی تصریح کرد: ۵۰ درصد از عسل تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد در استان مصرف می‌شود و ۵۰ درصد دیگر به شهرستان‌ها و استان‌های همجوار و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

کد خبر 6086485

دیگر خبرها

  • راه اندازی سه پاسگاه محیط‌بانی در لرستان
  • پیشرفت فیزیکی بیمارستان کسری به ۹۸ درصد رسید
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • ۱۸۰۰ تن عسل در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد
  • حجم آب ورودی سد‌های استان کرمان در بارندگی‌های اخیر ١٠ میلیون متر مکعب بود
  • پیشرفت فیزیکی مطلوب قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه/کاهش بار ترافیکی
  • بیش از ۸۰ درصد واحدهای زلزله زده درخوی بازسازی شد
  • این ۱۱ سد کشور کاملا پر شدند
  • پرشدگی سد ها به ۶۱درصد رسید / رشد ۵ درصدی بارندگی ها