Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سایه روشن تشدید درگیری‌های قره باغ امشب ۱۴ مهرماه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با حضور کاظمی کارشناس اوراسیا مورد بررسی قرار گرفت.

کاظمی با اشاره به اینکه جمهوری آذربایجان بار‌ها اعلام آمادگی کرده که حاضر است به قره باغ خودمختاری بدهد، گفت: این کشور از طریق سیاسی و به صورت مسالمت آمیز به دنبال راه حل موضوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس اوراسیا با اشاره به اینکه ارمنستان معتقد است که قره‌باغ باید به عنوان یک کشور مستقل باشد و به قره باغ به عنوان یکی از استان‌های خود نگاه می‌کند افزود: در بودجه سالانه ارمنستان بودجه‌ای برای قره باغ در نظر گرفته شده است ارمنستان تاکید دارد که باید همه پرسی در این منطقه برگزار شود و همین موضوع عامل اختلاف در مذاکرات شده است.

او با اشاره به اینکه جمهوری آذربایجان با برگزاری همه‌پرسی موافق است به شرط اینکه آزادی هفت استان در خارج از قره باغ با تعیین حقوقی قره‌باغ باید به صورت همزمان انجام شود ادامه داد: از سال ۱۹۹۴ از زمانی که آتش‌بس با حمایت ایران و در چارچوب سازمان ملل بین ارمنستان و آذربایجان برقرار شد هر از گاهی آتش‌بس نقض شده است در مواردی در حدی بوده که دبیرکل سازمان ملل ابراز نگرانی کرده است، ولی این دوره از درگیری‌ها، شدیدترین درگیری در ۲۶ سال گذشته است.

کاظمی با اشاره به اینکه تقریبا از تمامی ادوات سنگین در این درگیری استفاده شده است خاطرنشان کرد: علت از سرگیری درگیری‌ها را از سه بعد جمهوری آذربایجان، ارمنستان و بازیگران دخیل می‌توان ارزیابی کرد.

او تصریح کرد: مجموعه تحولات را در داخل آذربایجان می‌توان دید لذا جمهوری آذربایجان به این جمع‌بندی رسیده که آذربایجان نیاز به قدرت نمایی در قره‌باغ دارد، زمزمه‌های اختلافات درونی در آذربایجان وجود دارد، کشور‌های غربی قطعنامه‌های حقوق بشری شدید‌ی علیه جمهوری آذربایجان منتشر می‌کنند، لذا شاهد تغییر حکومت‌ها در گرجستان در سال ۲۰۱۳، ارمنستان در سال ۲۰۱۸ و مجموعه تحولات در ۵ کشور آسیای جنوب مرکزی بوده ایم و لذا این موضوع جمهوری آذربایجان را نگران می‌کند که برخی از بازیگران به دنبال تغییر بازی و حکومت باشند لذا در این شرایط از سرگیری مناقشات به وحدت داخلی می‌تواند کند.

در حال تکمیل..

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان قره باغ جمهوری آذربایجان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۰۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوکس جاده ابریشم؛ ۴ نماینده ایران در نیمه‌نهایی مبارزه می‌کنند

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون بوکس، مسابقات جاده ابریشم که یکی از رقابت های قدیمی و مطرح جهان است از یکشنبه به میزبانی جمهوری آذربایجان و در باکو آغاز شده و تیم ایران با ۶ بوکسور در این مسابقات حضور یافته است.   مبارزات مرحله نیمه‌نهایی اوزان مختلف امروز چهارشنبه ۸ فروردین برگزار می‌شود و چهار نماینده ایران به مصاف حریفان می‌روند.   در وزن ۵۱ کیلوگرم، مهدی پرویزی که پیش از این حریفی از قزاقستان را مغلوب کرده است با «بوتلایف» از روسیه روبه‌رو می‌شود. در وزن ۵۴ کیلوگرم، مصطفی ریگی که برابر نماینده پاکستان به برتری رسیده با «خوجانزار‌» از ازبکستان مبارزه می‌کند. در وزن ۶۷ کیلوگرم، مهدی امیری که مشتزن قرقیزستانی را با شکست بدرقه کرده با «ایلگار سالاکوف» از جمهوری آذربایجان بالای رینگ می‌رود. در وزن ۷۱ کیلوگرم، کسری طهماسبی که بوکسوری از لهستان را از پیش‌رو برداشته با «دارخان دوسیبای» از قزاقستان جدال می‌کند.   باقر فرجی و روزبه صفری دیگر بوکسور‌های ایران در مسابقات جاده ابریشم بودند که از دور مسابقات کنار رفتند.

دیگر خبرها

  • تعیین برش های شهرستانی در اولویت برنامه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی
  • پاشینیان: برخی حلقه‌های قره‌باغ امنیت ملی ارمنستان را تهدید می‌کنند
  • بررسی و تعیین نواحی اولویت دار برای توسعه فاضلاب شهر ارومیه
  • پاشینیان: ایروان دولت در تبعید قره‌باغ را به رسمیت نمی‌شناسد
  • درآمد شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ از ۱۰۴ هزار میلیارد تومان عبور کرد
  • عبور درآمد شهرداری تهران از رقم ۱۰۴ همت در سال ۱۴۰۲
  • عبور درآمد شهرداری تهران از رقم ۱۰۴ همت
  • انتخابات شهرداری استانبول / رقابت میان نامزدهای حزب حاکم و مخالف / رای تعیین کننده کردها
  • انتخابات شهرداری استانبول / رای کردها، تعیین کننده رقابت اصلی
  • بوکس جاده ابریشم؛ ۴ نماینده ایران در نیمه‌نهایی مبارزه می‌کنند