Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "شهاب" فلسطین، "رونین ایتسک" به روزنامه "اسرائیل هیوم" (اسرائیل امروز) گفت که نتیجه انتفاضه دوم مسجد الاقصی کشته شدن بیش از یکهزار و ۲۰۰ اسرائیلی شد و اوایل آن بسیار دشوار بود و در بیشتر سطوح، ارتش اسرائیل و رهبران سیاسی آن، امیدهای مورد نظر را برآورده نکردند.

پژوهشگر روابط نظامی و اجتماعی صهیونیست در این باره گفت: انتفاضه دوم مردم فلسطین با هدف نابودی بافت اجتماعی اسرائیل صورت گرفت، هرچند سازمان‌های فلسطینی می‌دانستند که حملات خونین آنها موجب نابودی اسرائیل نخواهد شد، اما قدرت تضعیف اسرائیلی‌ها و این که آنان اعتماد به نفس خود را از دست بدهند، دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظامی سابق ارتش رژیم صهیونیستی تصریح کرد: فلسطینی‌ها به درست بودن راه خود باور داشتند، هرچند جامعه اسرائیل خود را زیر آتش فلسطینی‌ها می‌دید و تمام بخش‌های اسرائیل نیز از کافه‌های تل‌آویو گرفته تا شهرک‌نشینان همه خود را زیر آتش انتفاضه دیدند.

وی ادامه داد: در آغاز انتفاضه دوم پاسخ اسرائیل بسیار ضعیف بود و مردم اسرائیل به رهبران سیاسی و نظامی خود بی اعتماد شده بودند، همچنین تمام مراکز تفریحی اسرائیل خالی شد و اسرائیلی‌ها حتی جرأت به خیابان آمدن را نداشتند.

وی افزود: "تصاویر وحشتناک حملات فلسطینی‌ها، کوچکترین تردیدی در مورد خطر آنها برای اسرائیلی‌ها باقی نگذاشته بود.

فرمانده پیشین ارتش صهیونیستی اظهار کرد: این تصاویر هزاران حرف دارد. در آن زمان، تمام اسرائیلی‌ها فهمیدند که این مسئله از کجا ناشی می شود و جنگ باید کجا متمرکز شود.

وی گفت: امروز پس از ۲۰ سال از گذشت انتفاضه، خود را در یک جنگ بیولوژیک در برابر ویروس کرونا می‌بینیم، اما تصمیمات بسیار دیر گرفته می‌شود و همبستگی اجتماعی در اسرائیل به طور کلی از میان رفته است و ویروس کرونا اسرائیلی‌ها را بدون هیچ شفقتی درو می‌کند.

تعبیر ایتسک از جنگ بیولوژیک در شرح کرونا، همزمان با آن صورت می‌گیرد که صدها تن از ساکنان قدس اشغالی شنبه‌ها به شیوع گسترده ویروس کرونا و ناکارآمدی کابینه "بنیامین نتانیاهو" و مسؤولان این رژیم در مقابله با این بیماری و نیز اعمال قرنطینه عمومی در سراسر سرزمین‌های اشغالی اعتراض می‌کنند.

روند شیوع کرونا در سرزمین‌های اشغالی فلسطین شتاب بیشتری یافته و احزاب، گروه‌ها و نهادهای مدنی دولت بنیامین نتانیاهو را در مهار و مقابله با ویروس کووید ۱۹ بی کفایت و ناتوان اعلام کردند.

ابراز نگرانی نسبت به سرعت شیوع لجام گسیخته کرونا در سرزمین های اشغالی ادامه دارد و برخی شخصیت‌ها و احزاب اپوزیسیون، دولت را متهم می‌کنند در مهار کردن این پدیده ناتوان مانده و شمار زیادی از تدابیری که به اجرا گذاشته شده، اشتباه بوده است.

۲۸ سپتامبر سال ۲۰۰۰ (۷ مهر ۱۳۷۹) اتفاقی در مسجدالاقصی رخ داد که آغاز پنج سال قیام سراسری فلسطینی‌ها به نام «انتفاضه دوم» یا «انتفاضه اقصی» شد.

در نخستین روز اکتبر سال ۲۰۰۰ میلادی در دومین روز انتفاضه دوم موسوم به «انتفاضه الاقصی»، «محمد الدوره» نوجوان ۱۲ ساله فلسطینی به همراه پدرش قصد رفتن به منزل را داشت که در منطقه «نتساریم» در نوارغزه به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

نظامیان صهیونیست به مدت ۴۵ دقیقه در حال تیراندازی به سوی فلسطینی‌ها بودند و پدر محمد الدوره برای حفاظت از فرزندش وی را در پشت خود پناه داده بود، اما در نهایت به دست نظامیان تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

تصویر شهادت محمد الدوره هنگامی که در پشت پدر خود پنهان شده بود توسط تصویربردار عرب شبکه ۲ فرانسه ضبط و از این شبکه پخش شد. این تصاویر به سرعت از شبکه‌های خبری سراسر جهان پخش شد و بار دیگر خشم ملت‌های جهان از جنایت‌های رژیم صهیونیستی را برانگیخت.

سالروز شهادت محمد الدوره به روز «همدردی و همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی» نامگذاری شد و این نوجوان ۱۲ ساله به عنوان نماد انتفاضه دوم فلسطین شناخته شد. شهادت محمد الدوره برگ دیگری را به جنایات رژیم صهیونیستی افزود.

در انتفاضه دوم فلسطین حدود ۴ هزار و ۷۰۰ نفر کشته شدند که ۸۰ درصد از آنان را جوانان فلسطینی تشکیل می‌دادند.

برچسب‌ها انتفاضه رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتفاضه رژیم صهیونیستی فلسطین انتفاضه رژیم صهیونیستی فلسطین اخبار کنکور رژیم صهیونیستی اسرائیلی ها انتفاضه دوم محمد الدوره فلسطینی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۰۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال بریک: شکست خوردیم/ باید پایان جنگ را اعلام کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، اسحاق بریک ژنرال احتیاط رژیم صهیونیستی به شکست تل آویو در جنگ غزه اذعان کرد.

بریک ژنرال ارشد رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ما باید به شکست در جنگ اعتراف کنیم.

بریک تصریح کرد: اسرائیل باید پایان جنگ در غزه را اعلام کند، ما نیروهای خود را از آنجا خارج کردیم و هیچ نیرویی نداریم که بتواند آن‌ها (مقاومت) را به طور نهایی نابود کند، حمله زمینی به رفح هم کمکی به حال ما نمی‌کند، ما قطعاً شکست خوردیم.

گفتنی است که پس از گذشت بیش از ۶ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۶ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

کد خبر 6084638

دیگر خبرها

  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین
  • روز۲۰۰ طوفان‌الاقصی|آتش‌سوزی در شهرک صهیونیست به دنبال حمله موشکی/ هتک حرمت مسجد الاقصی از سوی صهیونیست‌ها
  • چرا اسرائیل عمدا پاسخ ایران را کم اهمیت نشان می‌دهد
  • بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا داد
  • شهادت ۲۶ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب غزه
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا برای صهیونیست‌ها
  • ژنرال سابق صهیونیست از نتانیاهو خواست پایان جنگ را اعلام کند
  • ژنرال بریک: شکست خوردیم/ باید پایان جنگ را اعلام کنیم
  • روز ۱۹۸ طوفان‌الاقصی |حمله پهپادی به جولان اشغالی/ نشست کابینه جنگی اسرائیل برای بررسی بن بست در مذاکرات آتش بس
  • ژنرال سابق صهیونیست: حقیقتا شکست خوردیم