Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@14:38:42 GMT

گندزدایی مکانیزه میدان میوه و تره‎بار اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۴۰۷۹۰

گندزدایی مکانیزه میدان میوه و تره‎بار اصفهان

مدیر میدان مرکزی میوه و تره بار شهرداری اصفهان گفت: باتوجه به شرایط بحرانی کرونا گندزدایی و ضدعفونی محوطه بیرونی میدان میوه و تره‌بار اصفهان به صورت هفتگی انجام می شود.

احمد یزدانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا مسائل بهداشتی در میدان میوه و تره بار با جدیت پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سه ماه اول انتشار ویروس کرونا و دوران قرنطینه تمامی مسائل بهداشتی بسیار رعایت می‌شد تا اینکه اعلام شد وضعیت اصفهان از حالت قرمز عبور کرده و به وضعیت زرد رسیده است.

مدیر میدان مرکزی میوه و تره بار شهرداری اصفهان با بیان اینکه در این میدان روزانه به طور متوسط ۱۴ تا ۱۵ هزار نفر رفت و آمد دارند، تصریح کرد: روزانه هفت هزار و ۵۰۰ وسیله نقلیه شامل انواع خودروهای باربری سبک و سنگین، وانت، سواری و موتورسیکلت وارد میدان میوه و تره بار شده که قطعاً کنترل تک تک افراد مقدور نیست و برعهده میدان هم نیست.

وی ادامه داد: میدان مرکزی میوه و تره‌بار اصفهان یک محیط رو باز است و هیچ محیط بسته خطرناکی ندارد، اما این مجموعه فعالیت جدی خود را جهت پیشگیری از ویروس کرونا اعم از نصب بروشورهای نحوه رعایت و دستورالعمل پروتکل ستاد پیشگیری از کرونا در محل ورودی و داخل میدان مرکزی میوه و تره بار نصب کرده و هفته‌ای دو مرتبه نیز تمام نقاط و بخش‌های آن شست و شوی مکانیزه می‌شود.

یزدانی با بیان اینکه ضد عفونی غرفه‌ها بر عهده غرفه‎داران است، گفت: از هفته گذشته پس از اعلام وضعیت قرمز ضدعفونی مجدد مجموعه و خودروها هنگام مراجعه به میدان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: میدان دارای بخش‌های مختلف و واحدهای خدماتی نظیر بانک، رستوران، چایخانه، نانوایی، مسجد، حمام، سوپر مواد غذایی بوده و هشدارهای لازم به همه آنها داده شده است، اما تعطیلی برخی اماکن (به دلیل ورود رانندگان غیر اصفهانی) مثل رستوران، چایخانه، حمام مقدور نیست و رستوران به صورت بیرون بر، بانک با الزام استفاده از ماسک، چایخانه با رعایت فاصله اجتماعی و ضوابط بهداشتی فعالیت می‌کنند و فقط مسجد تعطیل است.

مدیر میدان مرکزی میوه و تره بار شهرداری اصفهان افزود: در ورودی در میدان انتظامات تذکرات لازم را می‌دهند و همچنین از فروشندگان میدان خواسته شده به افراد بدون ماسک بار تحویل ندهند.

وی تاکید کرد: هیچ گونه شست و شوی میوه و تره بار در میدان انجام نمی‌شود و به محض ورود نمونه محصول در چندین سبد باز، تست و سپس بار خالی، توزیع و خرید و فروش می‌شود.

یزدانی گفت: تذکرات لازم در میدان جهت رعایت مسائل بهداشتی داده می‌شود، اما مردم انتظار دارند به دلیل بالا بودن هزینه‌ها حداقل توزیع ماسک رایگان دولتی انجام شود تا بتوانند بیشتر مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: میدان میوه و تره بار اصفهان ۲۲۰ غرفه میوه و ۱۳۰ غرفه سبزی و صیفی‌جات داخل میدان دارد که روزانه به طور متوسط هر شب بین حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر شامل شاگرد، غرفه‌دار و رانندگان در آن مشغول فعالیت هستند.

کد خبر 448248

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهر میدان میوه و تره بار اصفهان کلانشهر شهرداری اصفهان مواد ضد عفونی کننده کرونا در اصفهان مدیریت شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میدان مرکزی میوه و تره بار میوه و تره بار اصفهان میدان میوه و تره بار مسائل بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۰۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اصفهان، اقلیم معناست
  • خواهر لاتین‌تبار اصفهان؛ شهر میادین و دروازه دنیای جدید
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • اجرای ۸۰ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۵ اصفهان
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • توقف ایجاد غرفه در میدان امام(ره) بیرجند
  • تغییر معماری تاریخی اصفهان برگرفته از روحیه انسان‌ها