Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، کتاب «کهنه سرباز» نوشته ایمان کفایی مهر شامل خاطرات رزمندگان و آزادگان جنگ به تازگی توسط انتشارات زرین اندیشمند منتشر و راهی بازار نشر شده است.
 
ایمان کفایی مهر نویسنده این کتاب که از سوی انتشارات زرین اندیشمند منتشر شد با نوشتن ۱۷ خاطره از رزمندگان و آزادگان، با نگاهی انسان گرایانه به جنگ پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی در کتاب کهنه سرباز درکنار بیان وقایع جنگ، شرح حال درونی رزمندگان را در زمان مواجهه با حوادث ترسیم کرده و این موضوع در خاطرات رزمندگان پر رنگ تر بیان شده است.
 
این پژوهشگر معتقد است این قسمت از تاریخ جنگ که بیان کننده اثرات وقایع و حوادث بر احوال درونی رزمندگان است، کمتر مورد توجه قرار گرفته است. موضوعی که با پایان هر جنگ، به اتمام نرسیده و همواره در زندگی روزمره سربازان اثر گذاشته و عموماً به طور مستمر تداعی می‌شود.
 
کفایی مهر نویسنده همچنین در سال ۹۴ راوی کتاب بلوغ پشت خاکریز بوده که به‌عنوان یکی از ۱۰۰ کتاب برتر انتشارات سوره مهر در ۴۰ سال فعالیت آن انتشارات انتخاب شده است.
 
در بخشی از این کتاب آمده است:
 
به مهلکه پیش رو می‌اندیشم و سهم خود از هجوم گلوله ها…!
 
این یکی دیگر از خاصیت‌های جنگ است که هجمه حوادث پی در پی بر سرت آوار می‌شود و آنقدر این هجوم سنگین است که سریع وقایع از خاطرت می‌رود. نمیدانم شاید بدین خاطر که در انتظار حادثه‌ای بزرگ‌تر در زمان پیش رؤیت نشسته‌ای. حوادثی که گاهی تورا از انسان بودنت دور می‌کند و گاهی نیز برعکس. پدیده‌های متضاد زندگی در جنگ در کنار هم اتفاق می‌افتند و در آنجا خوب می‌فهمی که چکاره‌ای؟»
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۱۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید

مهرداد صدقی نویسنده مجموعه کتاب های «آبنبات» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از انتشار کتاب «آبنبات لیمویی» تا پیش از سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: نسخه نهایی «آبنبات لیمویی» را اسفندماه سال گذشته به انتشارات سوره‌مهر تحویل دادم و در فرآیند انتشار قرار گرفته است.

وی افزود: در«آبنبات لیمویی» خوانندگان همچنان ماجراهای محسن را دنبال می‌کنند. محسن حالا تحصیلاتش را در دانشگاه گرگان به پایان رسانده و می‌خواهد ازدواج کند.

صدقی با اشاره به اینکه «آبنبات لیمویی» آخرین جلد از سری مجموعه آبنبات‌ها خواهد بود، گفت: با توجه به اینکه داستان «آبنبات لیمویی» در روزگار کنونی می‌گذرد، فعلا قصد ندارم این مجموعه را ادامه دهم و می‌خواهم داستان‌نویسی را با ژانرهای دیگر ادامه دهم.

پیش از این، سه رمان طنز «آبنبات هل‌دار»، «آبنبات دارچینی» و «آبنبات نارگیلی» از این نویسنده توسط انتشارات سوره مهر عرضه شده است.

کد خبر 6087373 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • عرضه ویژه کتاب‌های انتشارات علمی و فرهنگی
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • مجموعۀ ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • «نقاشی قشنگ» با حدیثی از امام رضا(ع) برای بچه‌ها
  • مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • اکثر پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • اکثریت پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • انتشارات علمی و فرهنگی چگونه از عرش به فرش رسید؟
  • ریزپلاستیک‌ها احتمالا به مغز انسان‌ها هم راه پیدا کرده‌اند