Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو مرکز مهارت آموزی جدید ویژه بانوان سرپرست خانوار در منطقه ۱۹ راه اندازی می شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، خدیجه پور عطاکش رئیس اداره امور بانوان منطقه 19با اشاره به اهمیت فراهم کردن زمینه فعالیتهای اقتصادی برای بانوان سرپرست خانوار و هدایت آنان به سوی کارآفرینی و اشتغ‌الزایی گفت: این مراکز با هدف توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار در قالب آموزش و ایجاد اشتغال در مجموعه شهربانوی بوستان بزرگ ولایت راهاندازی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر کدام از مراکز جدید ظرفیت اشتغالزایی برای بیش از 30 نفر را دارند. ضمن اینکه امکان آموزش و ایجاد اشتغال خانگی برای 100 بانو نیز در این مراکز فراهم شده است.

رئیس اداره امور بانوان منطقه  19 با بیان اینکه اولین مرکز مهارت‌آموزی کوثر منطقه در بوستان شقایق زمینه اشتغال برای 18 بانوی سرپرست خانوار را در زمینه تولید پوشاک ایجاد کرده است، افزود: دومین مرکز مهارت‌آموزی در شهربانو برای تولید ماسک و لوازم بهداشتی و سومین مرکز نیز در خصوص قالیبافی فعال خواهند شد.

به گفته پور عطاکش با آماده‌سازی این دو مرکز، تعداد مراکز مهارت آموزی کوثر در منطقه به 3 مرکز افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: راه اندازی مراکز مهارت‌آموزی در پروسه اجرایی قرار گرفته است و در همین زمینه نیز  بازدیدی توسط فاطمه یازرلو معاون توانمندسازی اداره کل امور بانوان و علیرضا فرمیهنی فراهانی معاون توانمندسازی وکارآفرینی سازمان رفاه خدمات و مشارکتهای اجتماعی شهرداری تهران و هیئت همراه از محل ایجاد این دو مرکز جدید صورت گرفت.

توسعه گردشگری و اشتغالزایی در شرق تهران

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرکز مهارت آموزی سرپرست خانوار دو مرکز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۲۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه‌های ایجاد صلح و سازش میان مردم کرمانشاه بالا است

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه گفت: با توجه به ویژگی‌هایی که مردم کرمانشاه دارند، زمینه‌های ایجاد صلح و سازش در این استان بالا است و صلح یاران باید از این ظرفیت استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت الاسلام هادی صادقی در همایش ستاد ملی صبر استان کرمانشاه، با اشاره به پیشینه فرهنگ صلح و سازش در میان مردم کرمانشاه، اظهار کرد: مردم این منطقه از دیرباز خصلت‌ها و ویژگی‌هایی همچون اخلاق مداری، داشتن عمق محبت انسانی، احترام گذاشتن به بزرگان و ریش سفیدان، گذشت و اهل مدارا بودن را داشته‌اند و همین ویژگی‌ها سبب شده است مردمانی آرام و صلح جو باشند.

وی افزود: با توجه به ویژگی‌هایی که مردم این خطه دارند، زمینه‌های ایجاد صلح و سازش در بین مردم این استان بسیار بالا است که صلح یاران باید از این ظرفیت استفاده کنند.

معاون قوه قضائیه خاطرنشان کرد: به‌رغم اینکه در کرمانشاه تنوع فرهنگی، قومی، قبیله‌ای، مذهبی و زبانی وجود دارد و به تعبیری هندوستان ایران است، اما مردمان آن در طول ادوار مختلف با آرامش در کنار هم زندگی کرده‌اند و حتی اگر اختلافی هم وجود داشته، با صلح آن را کنار زده‌اند.

صادقی ادامه داد: این موج محبت و دوستی در میان همه اقوام و مذاهب ساکن در کرمانشاه وجود دارد؛ بنابراین باید آن را حفظ کنیم و پاس بداریم و اجازه ندهیم که خدشه‌ای به آن وارد شود.

وی اضافه کرد: مردم این منطقه، اهل سخت گیری و سنگدلی نیستند و اگر اختلافی بین آنها به وجود آید، با حضور یک ریش سفید و بزرگ، اختلافات خود را کنار می‌گذارند.

معاون قوه قضائیه تصریح کرد: به سبب وجود همین ویژگی‌ها در میان مردم این منطقه، دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به آن چشم طمع داشته‌اند و تلاش کرده‌اند مناطقی را از بخش‌هایی از کرمانشاه و کردستان جدا کنند و حتی سرمایه گذاری‌های زیادی را هم روی این مسئله انجام داده‌اند. اگر چه دشمنان زحماتی هم درست کردند، اما توفیقاتشان به اندازه بال یک مگس هم نبوده است، چراکه مردم مناطق مختلف کرمانشاه از شیعه و سنی گرفته تا اقوام و مذاهب دیگر، هر زمان مشکلی برای یکی از آنها پیش آمده به داد هم رسیده و به هم کمک کرده‌اند.

صادقی «شهید سعید جعفری» از شهدای شاخص کرمانشاه را به عنوان یکی از پیشگامان صلح در این منطقه معرفی کرد و ادامه داد: این شهید بزرگوار به میان علما، بازاریان و اقشار مختلف مردم می‌رفت تا دوستی و صلح ایجاد کند و دل‌های مردم را به هم نزدیک کند و امروز هم به امثال ایشان نیاز داریم.

وی با تاکید بر اینکه نباید بعضی مسائل همچون انتخابات به ایجاد اختلافات بین مردم و طرفداران کاندیداها منجر شود، عنوان کرد: بزرگان هر منطقه نباید اجازه دهند که در زمان انتخابات فضای تخریب، تقلب، خرید و فروش رأی و دو دستگی و دشمنی بین مردم، کاندیداها و طرفدارانشان ایجاد شود.

معاون قوه قضائیه گفت: نباید در موضوعی همچون انتخابات اختلافات میان مردم بالا بگیرد، بزرگان باید جلوی این اختلافات و هرکس که اختلاف‌آفرینی می‌کند و دیگر کاندیداها را تخریب می‌کند را بگیرند.

صادقی با بیان اینکه نباید اخلاق عمومی در جامعه تخریب شود، گفت: اگر جلوی این اختلافات گرفته نشود، فضای اجتماعی و سیاسی عمومی در جامعه رنگ و بوی شیطنت به خود خواهد گرفت؛ بنابراین باید فضا را سالم نگه داریم و فضای محبت را میان همدیگر تقویت کنیم.

کد خبر 745620

دیگر خبرها

  • زمینه‌های ایجاد صلح و سازش میان مردم کرمانشاه بالا است
  • تخصیص اعتبارات دولتی برای راه اندازی بازارچه خاص بانوان
  • اجرای طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار
  • تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه‌ محصولات خانگی بانوان
  • اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ
  • هنرستان‌های جوار صنعت در کردستان راه‌اندازی شود
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه در ندامتگاه فردیس راه اندازی شد
  • فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود
  • فنی و حرفه‌ای زرند در سطح استان کرمان، رتبه‌ دوم را کسب کرد