Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت میزان پروژه‌های شناسایی و پی‌جویی اکتشافی را در شش ماهه نخست امسال ۲ برابر هدف‌گذاری پیش‌بینی شده اعلام کرد و گفت: با نوسازی و تجهیز آزمایشگاه‌ها، آنالیز مواد معدنی رشد ۵۰ درصدی داشته است. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام شاتا، علیرضا شهیدی، میزان پروژه‌های شناسایی و پی‌جویی اکتشافی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور را در شش ماهه نخست امسال بالغ بر ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع و ۲ برابر هدف‌گذاری پیش‌بینی شده اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اعلام اینکه این اهداف با مشارکت بخش خصوصی و منابع عمومی دولت محقق خواهد شد، اضافه کرد: در شش ماه نخست امسال با توجه به کندی‌ها و کاستی‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، تمامی تلاش ما بر این بود تا با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و سلامت کارشناسان متخصص، خللی به ماموریت‌های فنی در حوزه کشف ذخایر معدنی و مطالعات زمین‌شناسی وارد نشود.
وی افزود: با تلاش کارشناسان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور این مرحله سخت را پشت سر گذاشتیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه از طراحی و اجرای سازوکار جدید اکتشافات ژئوفیزیک هوایی با تأمین منابع مالی از سوی بخش خصوصی در قالب تفاهم‌نامه‌های چندجانبه در استان‌های پرپتانسیل به عنوان دیگر برنامه‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور تا قبل از پایان دولت یازدهم نام برد.
شهیدی تصریح کرد: با وجود اینکه هزینه‌های تمام شده در روش ژئوفیزیک هوایی بالا بوده، اما مزیت‌های این روش آن است که ما را به سمت ذخایر پنهان و عمیق که امکان شناسایی و پی‌جویی آن‌ها با روش‌های اکتشاف سطحی مقدور نبوده، هدایت می‌کند و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور نیز با استفاده از فناوری‌های روز دنیا و تجربه بومی‌سازی شده، تحول فزاینده‌ای را از لحاظ نرخ اکتشاف و شناسایی ذخایر جدید معدنی و رسیدن به رکورد جدید پیش‌بینی کرده است.   رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی با اعلام خبر اجرای پروژه‌های نوسازی و تجهیز آزمایشگاه‌های علوم زمین کشور به‌عنوان یکی از زیربنا‌های مهم در سرعت بخشی به پروژه‌های اکتشافی گفت: از جمله نکات قابل ذکر، افزایش بازدهی در حوزه آنالیز مواد معدنی و آزمایشگاه‌های علوم‌زمین است که با نوسازی و تجهیز این آزمایشگاه‌ها از ابتدای سال تاکنون، آنالیز مواد معدنی با رشد ۵۰ درصدی مواجه شده که این تحول، سرعت اکتشاف را در مرحله شناسایی و پی‌جویی تا حد قابل قبولی بالا برده است.   شهیدی ابراز امیدواری کرد که روند اجرای پروژه‌های اکتشافی و ژئوفیزیک هوایی کشور با مشارکت بخش خصوصی و تخصیص به هنگام منابع بودجه‌ای سازمان تا قبل از پایان دولت یازدهم تحول آمیز بوده و رکورد جدیدی را در کشف ذخایر معدنی کشور ثبت کند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان درخصوص فعالیت دیگری از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: در سال ۹۹، برای بروز رسانی اطلاعات پایه تولید شده در سال‌های گذشته با تغییر رویکرد، آغاز تهیه نقشه‌های زمین شناسی نسل دوم و همچنین آغاز اکتشافات سیستماتیک در ۵ لایه ژئوشیمی، فلزی، غیر فلزی، عناصر نادر خاکی و فلزات استراتژیک و سنگ‌های قیمیتی را در برنامه کاری خود قرار داده است.
وی گفت: در تهیه اطلاعات فوق از اطلاعات تصاویر ماهواره‌ای استفاده شده و تمامی اطلاعات در بستر GIS منتشر و از طریق وب سایت پایگاه ملی داده‌های علوم زمین در اختیار سازمان‌های و شرکت‌های دولتی و خصوصی قرار می‌گیرد. بیشتر بخوانید: تعیین تکلیف معادن حبس شده تا ۳ ماه آینده   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی معدن اکتشاف معدنی بخش خصوصی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی معدن اکتشاف معدنی بخش خصوصی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور آنالیز مواد معدنی آزمایشگاه ها بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۴۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر اولویت اعتبارات دراستان بوشهر در سال جاری را تشریح کرد و گفت: امسال تمرکز بالایی بر روی مدرسه سازی و توسعه و تجهیز و نوسازی مدارس استان بوشهر داریم و تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور امضا شده که باید استفاده بهینه را ببریم.

به گزارش ایسنا، احمد محمدی زاده روز پنج شنبه در نشست با نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی عسلویه با بیان اینکه امسال در حوزه آموزش و پرورش اعم از سخت افزاری و نرم افزاری متمرکز هستیم اظهار داشت: تجهیز و افزایش امکانات و تجهیزات درمانی در ۱۰ شهرستان استان بوشهر نیز مورد تاکید است که در حوزه اعتباری استان لحاظ می‌شود.

وی با بیان اینکه راهداری نیز از دیگر اولویت های امسال استان بوشهر است افزود: در گذشته، آبادی‌ها در کنار آب ایجاد می‌شد ولی امروزه در کنار راه‌ها شاهد توسعه و عمران و آبادانی هستیم.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: توسعه راه های جنوب استان بویژه در محدوده عسلویه از اولویت هاست و چند پروژه راهسازی در عسلویه، اعتبار لازم را گرفته اند.

محمدی زاده تصریح کرد: در اعتبارات امسال، حوزه ورزش و جوانان از اهمیت خاصی برخوردار است و طرح های این بخش تامین بودجه می شوند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه، سیتی آنژیو و رادیوتراپی در استان بوشهر نداریم گفت: امسال اعتبارات لازم برای خرید و راه اندازی این تجهیزات انجام شده که امیدوارم سطح کیفی خدمات درمانی افزایش یابد.

محمدی زاده با تاکید بر اهمیت افزایش منابع آب در استان نیز یادآور شد: آب نیاز اساسی استان در چند دهه اخیر است و در دو سال اخیر، طرح های مهمی در حوزه آبرسانی و آب شیرین کن و سدسازی و همچنین ساخت مخازن اجرا شد که امسال نیز در حوزه سدسازی و آب شیرین کن و شبکه آبرسانی اعتبارات خوبی جذب شده است.

استاندار بوشهر بر لزوم افزایش جذب نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی تاکید کرد و افزود: هیاتی به ریاست معاون سیاسی استاندار تشکیل و نحوه جذب نیروها در صنایع بویژه پتروشیمی ها را رصد و با هر گونه تخلف برخورد می کنند و در افزایش استخدام نیروهای بومی اهتمام می ورزند.

وی در ارتباط با تامین اعتبارات فرهنگی و اجتماعی عسلویه نیز اضافه کرد: امسال مجتمع فرهنگی و هنری عسلویه بعد از ۱۲ سال تکمیل می شود.

محمدی زاده با تاکید بر اینکه عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد افزود: همچنین بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه از ۳۶ تخت به ۶۴ تخت افزایش می یابد که وزارت کار، اعتبار این طرح را تامین کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • بالاترین میزان تولید مواد معدنی در مجتمع سرب و روی مهدی آباد
  • این شهر بحرانی‌ترین کانون فرونشست زمین در کشور
  • افزایش ده درصدی ارائه خدمات آزمایشگاهی بیمارستان حشمتیه سبزوار
  • هر جا نامی هست، داستانی دارد
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر