Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر سنگاپور امروز سه‌شنبه بابت پرونده‌ای وارد دادگاه شد که در آن از یک وبلاگ‌نویس به خاطر به اشتراک گذاشتن یک مقاله آنلاین که در آن نخست‌وزیر را به رسوایی پول‌شویی صندوق دولتی ۱MBD مالزی پیوند می‌دهد، شکایت کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، "لی هسین لونگ"، ۶۸ ساله، به عنوان پردرآمدترین رهبر سیاسی جهان و رئیس دولتی که وعده عدم تساهل در مورد فساد را داده است، به عنوان فردی که برای حفاظت از خود زیاد وارد مجاری قضایی می‌شود، مشهور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لی از "لئونگ ژه هیان"، یک مشاور مالی ۶۶ ساله به خاطر اشتراک یک پست فیس‌بوکی در نوامبر ۲۰۱۸ شکایت کرده که به یک مقاله سایت خبری مالزیایی به نام "کاورج" پیوند داشته است.

وکلای لی گفتند که این مقاله حاوی ادعاهای "غلط و بی‌اساس" بوده و لئونگ را به این متهم کردند که این پست را "بدخواهانه" و به منظور آسیب رساندن بازنشر کرده است. لئونگ متعاقباً این پست را پاک کرد.

لئونگ اظهار کرده که این مقاله را بدون اضافه کردن نظر یا تغییر محتوا، "صرفاً به اشتراک گذاشته" و این ادعاها که او مقاله فوق را با نیات بدخواهانه پست کرده، رد کرد.

انتظار می‌رود دادرسی لئونگ تا آخر هفته برگزار شود و لی قرار است شهادت دهد و ادعایش مورد بررسی قرار گیرد.

چهره‌های ارشد "حزب اقدام مردم"، از جمله پدر فقید لی یعنی "لی کوآن یو"، بنیان‌گذار سنگاپور مدرن، پیش‌تر از رسانه‌های خارجی، مخالفان سیاسی و مفسران آنلاین به خاطر افترا شکایت کرده بودند.

سنگاپور کنترل شدیدی بر رسانه‌های محلی دارد و سال گذشته یک قانون اخبار تقلبی وضع کرد که منتقدان درباره آن گفتند می‌تواند آزادی بیان را در این دولت‌شهر از بین ببرد. دولت می‌گوید این قانون انتقاد مشروع یا آزادی بیان را محدود نمی‌کند.

لی در سال ۲۰۱۵ برای چند ساعت به سوالات وبلاگ‌نویسی که وی را به دلیل عدم صلاحیت در ارتباط با اداره برنامه بودجه صندوق‌های بازنشستگی مورد تعقیب قضایی داده بود،‌ پاسخ گفت.

در پیچ و خم پیش از دادرسی این هفته، پلیس روز جمعه وکیل لئونگ را به خاطر ادعای نقض مجرمانه اعتماد، دستگیر کرد.

این وکیل با نام "لیم تئان" که پیش از دادرسی آزاد شد، گفت که دستگیری او با انگیزه سیاسی انجام شده، که پلیس این را رد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سنگاپور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۴۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری نخست وزیر قطر درباره تحولات غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر قطر امروز چهارشنبه به موضع گیری درباره تحولات غزه پرداخت.

وی افزود: مذاکرات مربوط به آتش بس در غزه و آزادی اسیران مرحله حساسی را پشت سر می گذارد.

آل ثانی تاکید کرد: تلاشهایی در جریان است که تا حد امکان موانع از میان برداشته شود.

وی توضیح بیشتری درباره این موانع نداد.

نخست وزیر قطر اعلام کرد که کشورش سیاست مجازات جمعی رژیم صهیونیستی در غزه و اقدامات این رژیم در کرانه باختری را محکوم می کند.

کد خبر 6081104

دیگر خبرها

  • آقامیرزایی برنز گرفت/ کانوی ۲ نفره پنجم شد
  • تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان بابت «حمایت‌های بی‌چون و چرا»
  • پیروزی رونالدو در دادگاه: یووه محکم به پرداخت جریمه
  • تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان به خاطر «حمایت‌های بی‌چون و چرا»
  • مذاکرات آتش‌ بس غزه متوقف شده است
  • انتخابات پرحاشیه کشتی تایید شد
  • موضع‌گیری نخست وزیر قطر درباره تحولات غزه
  • مایلی کهن: قلعه نویی به خاطر کلمه «مردک» شکایت کرده؛ معنی‌ بدی ندارد، یعنی مرد کوچک!
  • پیام تبریک وزیر ورزش بابت قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا
  • صحبت‌های مایلی‌کهن پس از دادگاه شکایت قلعه‌نویی