Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@08:38:34 GMT

توقیف دو فروند کشتی حامل ۱۰۰هزار تن سنگ آهن قاچاق

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۴۴۲۹۵

توقیف دو فروند کشتی حامل ۱۰۰هزار تن سنگ آهن قاچاق

خبرگزاری مهر: علی صالحی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در راستای اجرای سیاست‌های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و همچنین سیاست‌های ابلاغی دستگاه قضائی به ویژه اولویت اعلام شده از سوی رئیس قوه قضائیه مبنی بر حمایت از تولید داخلی، با ورود دستگاه قضائی و اقدامات پیچیده اطلاعاتی و عملیاتی شبانه روزی و نیز بازدید‌های میدانی و انجام آزمایشات و بررسی‌هایی که راساً توسط دستگاه قضائی استان انجام شده است، در مجموع از ابتدای امسال تاکنون، ۶ فقره پرونده در خصوص ۶ فروند کشتی، مجموعاً به میزان ۲۶۰ هزار تن سنگ آهن، تشکیل شده است و طی روز‌های اخیر، دو فروند کشتی حامل ۱۰۰ هزارتن سنگ آهن با عیار ۶۲ و بالاتر که قصد قاچاق سنگ آهن مذکور را داشتند، در دریا و قبل از خروج از آب‌های کشور توقیف و دستور تخلیه محموله آن‌ها صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی قوه قضائیه در استان هرمزگان با بیان اینکه موارد اقدام شده، علاوه بر موضوع خام فروشی، مشمول جرم قاچاق سازمان یافته نیز هستند، تأکید کرد: خام فروشی حتی اگر در ظاهر هم با قوانین مخالفتی نداشته باشد، اقدامی پسندیده نیست و این در حالی است که صنایع و شرکت‌های بزرگ داخلی به شدت به مواد معدنی مذکور نیاز داشته و بعضاً، بخشی از خطوط تولید آن‌ها به لحاظ کمبود مواد اولیه، دچار مشکل شده است.

صالحی افزود: طبق مقررات صادرات سنگ آهن، کنسانتره و گندله آهن منوط به عدم نیاز تولیدکنندگان داخلی است که در پرونده‌های فوق اکثراً این موضوع رعایت نشده است؛ و در مواردی نیز در اظهار عیار سنگ‌ها تخلفاتی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه قضائی، علاوه بر رونق تولید و اشتغال صنایع فولاد و ذوب آهن، سبب رونق صنایع مصرف کننده فولاد نیز می‌شود و با صادرات محصولات نهایی، ارز آوری این صنعت نیز ارتقا می‌یابد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان خاطر نشان کرد: این اقدام دارای جنبه‌های مختلفی از جمله مبارزه با قاچاق، مبارزه با خام فروشی غیرقانونی، حمایت از تولید داخلی، حمایت از اشتغال و مبارزه با فساد و رانت خواری بوده که اقدامات جدیدی نیز در حوزه حقوق عامه و پیشگیری از وقع جرم در این راستا در حال پیگیری است و نتایج آن متعاقباً به محضر ملت شریف ایران اعلام خواهد شد.

گفتنی است، مدتی است که به علت عرضه نامناسب مواد اولیه به صنایع پایین دست، خوراک کارخانه‌هایی نظیر تولید میله‌گرد و سایر موارد مشابه تأمین نشده و قیمت این اقلام مورد نیاز مردم در ساخت‌وساز به شدت و به طرز غیرمنطقی افزایش یافته است که از آنجایی که معادن و کارخانه‌های متعددی برای تبدیل سنگ‌آهن در کشور وجود دارند، به گفته کارشناسان این مشکل می‌بایست به این شکل رخ ندهد، اما به نظر می‌رسد کاهش عرضه مواد اولیه در داخل کشور و صادرات به شکل خام فروشی و قاچاق، این معضل را تشدید کرده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: سنگ آهن قاچاق توقیف کشتی دستگاه قضائی خام فروشی سنگ آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۴۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محموله بلوریجات در شورآباد توقیف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران در این خصوص بیان داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر دپوی مقدار قابل توجهی بلوریجات خارجی در یک انبار کالا در شورآباد بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس قرار گرفت.

وی گفت: بررسی‌های اولیه نشان از این داشت، فردی مقادیر فراوانی کالای خارجی بدون مجوز قانونی با استفاده از خودروهای شوتی در این مکان تخلیه و دپو کرده است.

این مقام انتظامی افزود: کارآگاهان پس از بررسی و اطمینان از صحت خبر، با هماهنگی مقام قضائی از انبار بازدید و ۷ هزار و ۱۲۸ قلم بلوریجات شامل: جا ادویه‌ای، پیاله، بطری شیر و پارچ فاقد مدارک گمرکی کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده، اظهار داشت: کلیه اموال کشف شده در اختیار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی قرار گرفت و در این رابطه یک نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ افشاری در پایان خاطر نشان کرد: مبارزه قاطع با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، به طور ویژه در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد و از شهروندان تقاضا می‌شود علاوه بر نخریدن کالاهای قاچاق، هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6084351

دیگر خبرها

  • توقیف خودروهای حامل بار سوخت قاچاق در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • توقیف ۳ نیسان حامل چوب آلات قاچاق جنگلی در محور نیر
  • توقیف ۱۱ دستگاه خودرو حامل سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • محموله بلوریجات در شورآباد توقیف شد
  • از کشف بیش از یک تن شکلات قاچاق تا توقیف خودرو حامل کالای قاچاق
  • توقیف ۱۱ دستگاه خودرو حامل ۶هزار لیتر سوخت قاچاق
  • کشف خودرو پخش کالای قاچاق در بیجار
  • خودرو پخش کالای قاچاق در بیجار دستگیر شد
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در شهرستان بابل
  • توقیف تریلی حامل ۲۹ هزار لیتر گازوییل قاچاق در کاشان