Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه مدیر یکی از استخرهای کرمانشاه و مدرس نجات غریق گفت: 200 ناجی غریق کرمانشاهی پس از شیوع بیماری کرونا و تعطیلی استخرها شغل خود را از دست داده‌اند.

شهروز بیوکانی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به تعطیلی هفت ماهه استخرهای کرمانشاه به دلیل شیوع بیماری کرونا، اظهارکرد: در کرمانشاه حدود 200 ناجی غریق فعال داریم که از زمان شیوع بیماری کرونا و تعطیلی استخرها بیکار شده‌اند و شغلشان را از دست داده‌اند و این در حالیست که معیشت و ارتزاق تعداد زیادی از این ناجیان غریق تنها از همین شغل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از آنجایی که یک ناجی غریق باید هشت ساعت در طول روز را در استخر بماند و مراقب شناگران باشد تا اتفاقی برای آنها نیفتد، دیگر امکان اینکه سراغ شغلی دیگری بروند را ندارد، لذا بسیاری از آنها همین یک شغل را داشته‌اند.

این  ناجی غریق کرمانشاهی افزود: حالا که چندماهی است استخرها تعطیل شده‌اند، برخی از ناجیان به کار در آژانس‌ها، کارگری، فروش دستکش و ماسک و ... روی آورده‌اند تا بتوانند زندگی خود و خانواده‌یشان را بگذرانند.

وی در ادامه گفت: هفت ماه تعطیلی استخرها در کرمانشاه در شرایطی است که در این مدت بسیاری از باشگاه‌های ورزشی باز شدند، کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها کار می‌کنند و حتی آرایشگاه‌ها و نانوایی‌ها که مراکز خطرناکی برای شیوع کرونا هستند مشغول به فعالیتند، اما به استخرها اجازه فعالیت نمی‌دهند.

بیوکانی افزود: آنطور که کارشناسان می‌گویند، اگر آب استخر به وسیله کُلُر که از قوی‌ترین گندزاها محسوب می‌شود به خوبی ضدعفونی شود، ویروس نمی‌تواند در آن زنده و یا فعال بماند. بعلاوه این ویروس در سونا و جکوزی هم به علت دمای بالا نمی‌تواند زنده بماند. حال این سوال پیش می آید که آیا استخرها از سایر اماکن خطرناکترند؟

وی که مدیر یکی از استخرهای خصوصی استان هم هست، در ادامه به زیان مالی استخرداران کرمانشاه در این مدت هم اشاره کرد و گفت: در شهر کرمانشاه حدود 30 استخر داریم که از این تعداد 21 استخر فعال هستند و از این 21 استخر هم شش استخر مربوط به بخش خصوصی هستند که بیش از همه دچار زیان مالی شده‌اند.

وی تاکید کرد: بسیاری از این استخرها برای نوسازی و بروزرسانی خود پیش از شیوع کرونا وام‌هایی را از بانک‌های استان گرفته بودند که اکنون به دلیل نداشتن هیچ فعالیتی از بازپرداخت آنها بازمانده‌اند و حتی یکی از استخرها از طریق بانک به مزایده رفته است.

بیوکانی اضافه کرد: برخی از استخرداران کرمانشاه حتی تا 20 میلیارد تومان هم در این مدت ضرر کرده اند و به خاک سیاه نشسته‌اند، کسی هم نیست که از آنها حمایتی کند.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخر كرمانشاه کروناویروس استانی ورزشی ناجی غریق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۵۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مسئول کانون بسیج جامعه کشاورزی خمینی‌شهر با اشاره به اجرای طرح رایگان واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل در طیور بومی این شهرستان گفت: این بیماری با علائم پیچش گردن، بی‌حالی و در برخی موارد علائم عصبی و تنفسی و خِرخِر گلو همراه است و در صورت شیوع نوعی بیماری مهلک با تلفات بالا و شیوع سریع است و این بیماری نه‌تن‌ها باعث از بین رفتن طیور منطقه می‌شودو تهدیدی جدی برای مرغداری‌ها که به‌عنوان بنگاه‌های اقتصادی مهم مطرح هستند، است

الهه شیروی هدف از اجرای این طرح را جلوگیری انتقال ویروس از طیور بومی به طیور صنعتی و افزایش سطح ایمنی طیور بومی دانست و افزود: این نوع واکسن که متفاوت با سایر واکسن‌ها از نظر مقاومت در برابر حرارت و سهولت استفاده آن به جهت ریختن در ظرف آبخوری آنها است، در اختیار مرغداران قرار گرفته و تاکنون ۳۰ هزار و ۱۵۶ قطعه پرنده خانگی از جمله اردک، کبوتر، غاز و سایر ماکیان واکسینه شدند.


این طرح تا پایان فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد و بین محله‌های مختلف کوشک، قلعه امیریه، اصغرآباد و درچه نیز توزیع شده است.

دیگر خبرها

  • استانداردترین روش‌های غریق نجات توسط ناجیان استفاده می شود
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد
  • حقوق ناجیان غریق سواحل دریایی کشور چهار برابر افزایش یافت
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی به چرخه تولید
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • هوش مصنوعی ناجی مبتلایان به آلزایمر خواهد شد؟
  • بانو غمخواری ناجی پنج زندگی شد
  • جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار کارگر با احیای ۲۱۵۱ واحد تولیدی
  • ساخت ۵۵ زمین چمن مصنوعی و استخر دانش‌آموزی طی دو سال گذشته