Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@23:33:14 GMT

آخرین وضعیت ترامپ پس از کرونا

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۴۵۵۶۴

آخرین وضعیت ترامپ پس از کرونا

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا عصر دوشنبه پس از سه شب بستری شدن در بیمارستان به علت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ به کاخ سفید بازگشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، ترامپ که سه شب در بیمارستان نظامی والتر رید در نزدیکی واشنگتن به علت ابتلا به ویروس کرونا بستری شده بود از این بیمارستان مرخص شد و به کاخ سفید بازگشت تا ادامه درمان خود را سپری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دیروز ساعاتی قبل از مرخص شدن از بیمارستان ترامپ در حساب توییتری خود خطاب به آمریکایی‌ها نوشت: «من امروز ساعت 6:30 عصر مرکز پزشکی فوق‌العاده والتر رید را ترک می‌کنم. حالم واقعاً خوب است. از کووید-19 نترسید. نگذارید این بیماری بر زندگی شما مسلط شود.»

ترامپ پس از حضور در کاخ سفید ماسک خود را برداشت و بعد از گرفتن عکس در بالکن کاخ ازآنجا به حاضران سلام کرد و دست تکان داد.

به‌جز ترامپ، همسرش ملانیا، هوپ هیکس مشاور ترامپ و چند نفر دیگر از نزدیکان وی در دولت به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

دونالد ترامپ برای اینکه ثابت کند که از وضع جسمانی خوبی برخوردار است، شروع به قدم زدن در حیاط کاخ سفید کرد و اجازه داد از وی درحالی‌که ماسک بر چهره داشت فیلم و تصویر گرفته شود.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: آمریکایی‌ها به‌هیچ‌وجه از کرونا نترسند

ترامپ بدون پاسخ به سوالات خبرنگاران عازم کاخ سفید شد

این بیماری تابه‌حال بیش از یک‌میلیون نفر را در سراسر جهان کشته است که در این میان ایالات‌متحده آمریکا بیشترین آمار قربانیان را به خود اختصاص داده است.

به گفته گروه پزشکی در زمان ترخیص ترامپ از بیمارستان در عصر دوشنبه، این رئیس‌جمهور 74 ساله در 72 ساعت گذشته تب نداشته و سطح اکسیژن بدنش هم معمولی بوده است.

ترامپ شاید هنوز مرحله خطرناک بیماری را کاملاً طی نکرده باشد

اما پزشکان از صحبت در خصوص میزان آسیب احتمالی به شش‌های ترامپ امتناع ورزیدند و فقط اعلام کردند که رئیس‌جمهور دو بار در روزهای اخیر از دستگاه اکسیژن استفاده کرد.

شان کانلی پزشک کاخ سفید به خبرنگاران گفته است که ترامپ شاید که هنوز مرحله خطرناک بیماری را کاملاً طی نکرده باشد و افزود که وی در کاخ سفید تحت مراقبت‌های درمانی 24 ساعته در بالاترین سطح کیفی است.

وخامت بیماری ترامپ البته محل مباحثات بسیاری از متخصصان علم پزشکی بوده و بسیاری وی را به خاطر سن و وزن بالا حتی مستعد برای پیشرفت سریع بیماری و حتی مرگ دانسته بودند.

در ادامه ابراز نظرها در خصوص سلامت وی، دکتر علی فاتوم متخصص و معاون مرکز تحقیقاتی واکسن بلو ویلو و استاد دانشگاه میشیگان به خبرنگاران گفت که امکان معاشرت با مردم در حال حاضر برای رئیس‌جمهور وجود ندارد.

شایان‌ذکر است که ترامپ قبل از ابتلا به بیماری بارها خطر کرونا را ناچیز می‌شمرد و از ماسک زدن هم امتناع می‌کرد و به رعایت فاصله اجتماعی نیز توجه نمی‌کرد. وی حتی در ابتدا از رفتن به بیمارستان هم سر باز می‌زد.

نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا ابراز امیدواری کرده است که تصمیم ترامپ برای بازگشت به کاخ سفید سیاسی نباشد. این در حالی است که تیم پزشکی ترامپ در بیمارستان اعلام کرده‌اند که آنها از طرف ترامپ تحت هیچ‌گونه فشاری نبوده‌اند.

به گفته پزشکان حتی پس از ترخیص از بیمارستان ترامپ مجبور است به درمان ادامه دهد و تا پنج روز باید داروهای ضدویروس استفاده کند.

بایدن انتقادات کرونایی علیه ترامپ را دوباره از سر گرفت

روز دوشنبه جو بایدن رقیب انتخاباتی ترامپ، وی را به دلیل اینکه به آمریکایی‌ها سفارش کرده بود که از کووید-19 هراسی نداشته باشند و اجازه ندهند که این بیماری بر زندگی آنان تسلط یابد سرزنش کرد.

در واکنش به امتناع همیشگی ترامپ در استفاده کردن از ماسک صورت، جو بایدن گفت که این ماسک‌ها مهم هستند زیرا جان ما را نجات می‌دهند و از گسترش بیماری جلوگیری می‌کنند.

سه شنبه گذشته در جریان مناظره تلویزیونی این ترامپ بود که بایدن را به خاطر استفاده از ماسک صورت مسخره کرد. بایدن بارها تست کرونا داده است و همگی منفی بوده‌اند. او ابراز امیدواری کرده است که در صورت عدم وجود مشکل بتواند در دومین مناظره تلویزیونی با ترامپ شرکت کنند.

بایدن و ترامپ در جریان پویش انتخاباتی برای رأی‌گیری روز سیزدهم آبان هستند. از طرفی پویش حامی ترامپ اعلام کرده است که رئیس‌جمهور تمایل زیادی برای شرکت در دومین مناظره دارد.

به گفته تحلیلگران، بازگشت ترامپ به کاخ سفید ممکن است به وی و طرفدارانش حس معمولی بودن اوضاع را تزریق کند. قبل از بیماری، ترامپ در تلاش بود که محور پویش خود را بازسازی اقتصاد کشور و گرفتن تأیید برای امی کانی بارت به‌عنوان منتخب پست ریاست دیوان عالی متمرکز کند.

اما تعداد فزاینده افراد مبتلابه کووید-19 در کاخ سفید و کنگره وی را مجبور خواهد کرد که به سؤالات و ابهامات در خصوص گسترش این بیماری پاسخ دهد.

انتهای پیام/4106/

منبع: آنا

کلیدواژه: کاخ سفید کرونا دونالد ترامپ کاخ سفید رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۵۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس - تهران / ترخیص ۱۰ مصدوم حادثه + اسامی

رئیس سازمان اورژانس استان یزد با اشاره به آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس گفت: سه نفر از ۱۳ مصدوم حادثه در بخش تخصصی بستری بودند و مابقی مرخص شدند.

محمدجواد میرجلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد اظهار کرد: به دنبال اعلام حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس تهران در محور کمربندی مهریز در یزد کدهای اورژانس استان اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه این اتوبوس ۱۳ مسافر و دو راننده داشته است گفت: دو مصدوم از ۱۳ مصدوم این حادثه در محل حادثه درمان شدند و یازده مصدوم دیگر نیاز به انتقال به بیمارستان داشتند.

رئیس سازمان اورژانس استان یزد با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه فوتی نداشت تصریح کرد: ۷ مصدوم به بیمارستان شهید صدوقی و چهار مصدوم به بیمارستان شهید رهنمون اعزام شدند.

میرجلیلی اظهار کرد: اکثر مصدومان مرخص شدند و یک نفر خانم و دو نفر آقا در بیمارستان تحت درمان بوده و بستری هستند که سیما ساعی با شکستگی ترقوه، تروما به سینه در بخش ارتوپدی، محمدرضا زهی با شکستگی زانو و بستری در بخش ارتوپدی و جعفر حسن زاده با شکستگی دنده در بخش جراحی بستری هستند.

کد خبر 745435

دیگر خبرها

  • معاون درمان وزیر بهداشت: پروانه ۱۰۰ بیمارستان دارای اخطار ایمنی تمدید نشد
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس - تهران / ترخیص ۱۰ مصدوم حادثه + اسامی
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس _ تهران
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد