Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید آمده روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بابیان اینکه به باشگاه‌های دولتی به دلیل بخشش اجاره‌بهای آن‌ها به دلیل شیوع کرونا خسارت کمتری واردشده است،‌ افزود: باشگاه‌های ورزشی خصوصی به دلیل چند برابر شدن اجاره‌بهای این اماکن در ماه‌های اخیر و تعطیلی مکرر فعالیت‌ها، به‌شدت خسارت‌دیده‌اند.

وی اجاره‌بهای ماهانه باشگاه‌های متوسط و لوکس این استان را بین ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: افزایش هزینه‌ها، تعطیلی‌های مکرر و ناکافی بودن بسته‌های حمایتی موجب شده تا باشگاه‌های ورزشی به فکر واگذاری سالن و فروش وسایل و تجهیزات ورزشی خود بیفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیات بدن‌سازی و پرورش‌اندام قم بیان داشت: اداره کل ورزش و جوانان قم با شیوع کرونا و تعطیلی باشگاه‌ها، در حد توان بسته‌هایی برای کمک به باشگاه‌ها و مربیان استان با اعتبارات ملی و استانی تخصیص داده است که این کمک‌ها بسیار ناچیز بوده و جوابگوی هزینه‌های واردشده به باشگاه‌ها نیست.

 آمده ادامه داد: از آغاز شیوع کرونا در اوایل اسفندماه سال گذشته بازدیدهای گسترده‌ای به‌منظور رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا از باشگاه‌های استان انجام‌شده که رعایت مسائل بهداشتی در این باشگاه‌ها بسیار قابل‌قبول بوده است.

وی با تأکید بر اینکه باشگاه‌های ورزشی قم خود را ملزم به رعایت کامل مسائل بهداشتی می‌دانند، اظهار داشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط باشگاه‌های ورزشی با جدیت انجام می‌شود.

 رئیس هیات بدن‌سازی و پرورش‌اندام قم گفت: متاسفانه باشگاه‌هایی که مسائل بهداشتی را به‌شدت رعایت می‌کنند با اصنافی که نسبت به رعایت این موارد بی‌اعتنا هستند با یکدیگر مقایسه شده و هیچ تفاوتی برای فعالیت آن‌ها در تصمیم‌گیری‌ها در نظر گرفته نمی‌شود که این موضوع موجب دلسردی باشگاه‌داران شده است.

وی افزود: برخی از باشگاه‌ها علاوه بر استفاده از دستگاه‌های ضدعفونی‌کننده با استفاده از اشعه فرابنفش،‌ دستگاه‌های ضدعفونی‌کننده،‌ بسته‌های بهداشتی و کاور رایگان، علاوه بر فاصله اجتماعی بیش از ۲۰ متر در باشگاه‌ها، ورزشکاران ملزم به استفاده از ماسک و لوازم بهداشتی شخصی هستند.

آمده ادامه داد: شیوع کرونا و خسارت‌های سنگین ناشی از تعطیلی‌های مکرر اماکن ورزشی موجب شده تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دیگر رغبتی برای سرمایه‌گذاری در ورزش نداشته باشند که این موضوع آسیبی جدی‌تر است.

وی با اشاره به نیاز باشگاه‌های ورزشی برای دریافت حمایت‌های مالی گفت: پیشنهاد ما این است که به‌جای تعطیلی همه اصناف و فعالیت‌های ورزشی،‌ در اعمال این محدودیت‌ها، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ملاک باشد تا باشگاه‌ها و اصنافی که مسائل را رعایت می‌کنند فعالیت آن‌ها ادامه داشته باشد و از فعالیت واحدهای متخلف جلوگیری شود که این موضوع موجب ترغیب رعایت مسائل بهداشتی می‌شود.

بیش از ۲۰ هزار ورزشکار در باشگاه‌های بدن‌سازی و پرورش اندام قم پیش از شیوع کرونا روزانه مشغول فعالیت ورزشی بودند که از این تعداد حدود پنج هزار ورزشکار بیمه‌شده ذیل این هیات هستند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا کووید-19 قم فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام وزارت ورزش و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 قم فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام وزارت ورزش و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم ویروس کرونا کووید 19 قم فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام وزارت ورزش و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم اخبار کنکور باشگاه های ورزشی مسائل بهداشتی پرورش اندام باشگاه ها ویروس کرونا شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۵۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند

کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره به افزایش استفاده از رژ لب در خانم‌ها گفت: این فرآورده آرایشی مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین، سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شیما حلاج با بیان اینکه سازمان غذا و دارو برحسب وظیفه قانونی موظف است تا بر تولید، واردات و ارزیابی‌های ایمنی و کیفی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، بر طبق دستورالعمل‌های معتبر جهانی، نظارت کند؛ اظهار کرد: برخی از خانم‌ها بدلیل افراط در آرایش صورت، سلامتی خود را با چالش مواجه می‌کنند.

کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره  افزایش استفاده از رژلب در خانم‌ها گفت: این فرآورده آرایشی مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین، سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد لذا پیشگیری از آسیب‌های ناشی از افراط در استفاده از فراورده‌های آرایشی باید نسبت به مصرف این محصولات احتیاط کنند.

عوارض خطرناک استفاده از رژلب‌های قاچاقی

وی بیان کرد: وقتی رژلب با عناصر مذکور برای ساعت‌های طولانی روی لب باقی می‌ماند ممکن است مواد اولیه رژلب‌ها که از آلاینده‌های معمول زیست محیطی هستند به طور ناخواسته و در اثر خوردن یا آشامیدن مواد غذایی، بلعیده شود که نتیجه آن تماس بدن با مواد سمی است.

حلاج گفت: در کنار  اقدامات نظارتی، شناسه گذاری فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی یکی دیگر از اقدامات اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی برای فراهم نمودن امکان پیگیری اصالت کالا برای مصرف کنندگان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • تعطیلی یک رستوران در شادگان
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید